kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

گروه‌های تئاتر مردمی در ایستگاه‌های مترو از «عدالت» می‌گویند(اخبار ادبی و هنری)

گروه‌های نمایشی متشکل از هنرمندان جوان و نوجوان در قالب دومین پویش تئاتر مردمی «ققنوس» از امروز در برخی از ایستگاه‌های متروی تهران نمایش‌هایی را اجرا می‌کنند.


محمدرضا یوسفی، دبیر پویش تئاتر مردمی «ققنوس» در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: پس از برگزاری اولین دوره این پویش که سال گذشته و در راهپیمایی اربعین و حد فاصل نجف و کربلا برگزار شد، دومین دوره پویش تئاتر مردمی ققنوس نیز از امروز سه شنبه 10 مرداد به مدت سه روز در ایستگاه‌های پرتردد مترو در تهران، مثل ایستگاه‌های امام خمینی(ره)، میدان انقلاب، میدان شهدا، دروازه دولت و ... توسط «جنبش رسانه‌ای انقلاب» برگزار می‌شود.وی درباره موضوعات نمایش‌های این پویش هم اظهار داشت: موضوعات این نمایش‌ها را «فقر و محرومیت‌زدایی»، «اشرافی‌گری و سرمایه‌داری»، «عدالت و اقتصاد مقاومتی»، «ویژه خواری»، «محرومیت و استعمار» و «مدیریت جهادی» تشکیل می‌دهند.
یوسفی، درباره گروه‌های حاضر در این پویش نیز گفت: ما اواخر خرداد، فراخوان پویش تئاتر مردمی ققنوس را منتشر کردیم که پس از آن، گروه‌های تئاتر اقدام به ارسال نمایشنامه‌های خود کردند. پس از بررسی‌های صورت گرفته، پنج گروه به این پویش راه یافتند که جلساتی برای پروراندن نمایشنامه‌های آن‌ها داشتیم تا برای اجرا آماده شوند. همه این گروه‌ها را هنرمندان جوان تشکیل می‌دهند و یکی از آن‌ها نیز یک گروه تئاتر دانش‌آموزی است. در کنار گروه‌های تئاتر، یک گروه سرود هم با موضوع «عدالت» سرودی را
اجرا می‌کند.