kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

آزادی به شرط چاقو!(اخبار ادبی و هنری)

وب سایت نشریه «ساندی تایمز» مطلبی را که درباره پرداخت دستمزدهای بالا به «زنان یهودی» در بی‌بی‌سی منتشر کرده بود، مجبور شد به دلیل آنچه محتوای «یهودی‌ستیزانه» خوانده شده، از این وب سایت حذف کند! و کِوین مایرز، به دلیل نوشتن این مقاله در آستانه اخراج قرار گرفت!



به این ترتیب بار دیگر ملاک و معیار آزادی در رسانه‌های غربی، روشن شد که علیرغم همه سر و صداها و قیل و قال‌های موجود درباره آزادی بی‌قید و شرط در غرب و چماق ساختن از آن برای کوبیدن بر سر ملل شرق؛ خط قرمزهای ایدئولوژیک غرب تا آنجاست که حتی نمی‌توان نسبت به حقوق متفاوت و تبعیض آمیز یهودیان صهیونیست، معترض بود و انتقاد کرد!
در سال 2007 وقتی جیمی کارتر (رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا که تلاش بسیاری برای حمایت از صهیونیست‌ها از جمله در پیمان موسوم به «کمپ‌دیوید» به خرج داد) کتابی به نام «فلسطین؛ صلح ، نه آپارتاید» را منتشر کرد که در آن، رژیم صهیونیستی را متهم به آپارتاید و تبعیض نژادی کرده بود، چنان بلایی به سرش آمد که به قول «استفن والت» و «جان میر شایمر» (دو نویسنده یهودی کتاب «لابی اسراییل و سیاست خارجی آمریکا») از به صلیب کشاندن عیسی مسیح بدتر بود! در آن واقعه، بنیاد پژوهش‌های وابسته به کارتر به دلیل استعفای دسته جمعی کارمندانش، بسته و تعطیل شد و خود کارتر نیز علی‌رغم خدماتی که در دوران ریاست‌‌جمهوری‌اش به اسرائیل و صهیونیست‌ها کرده بود به همین اتهام واهی یهودی ستیزی (بخوانید صهیونیسم ستیزی) مورد آزار و اذیت بسیاری قرار گرفت.
در همان زمان یک وبلاگ نویس در آمریکا نوشت:
«... دراین مملکت شما می‌توانید به خداوند بد و بیراه بگویید. از پاپ بدگویی کنید. عیسی مسیح را نشان بدهید که لخت در خیابان می‌رقصد و آواز می‌خواند! به جرج بوش و هرچه پرزیدنت ما قبل اوست، فحش بدهید. اما امان از موقعی که لب بگشایید و خدای ناکرده کلماتی بر زبان آرید که به ذائقه یهودیان خوش نیاید. آن موقع بدانید که دودمانتان را بر باد داده‌اید! ...»
به دنبال چاپ مقاله یاد شده درباره تفاوت حقوق دو مجری یهودی BBC با دیگر مجریان این رسانه، فرانک فیتزگیبون، سردبیر نسخه ایرلندی ساندی تایمز، مسئولیت کامل آن را برعهده گرفت! مارتین ایونس، سردبیر «ساندی تایمز» نیز این مقاله را غیرقابل قبول خواند و گفت که نباید چاپ می‌شد! همچنین گروهی که خود را فعالان مخالف «یهودی ستیزی» می‌خوانند،رسما به «سازمان استانداردهای مطبوعات مستقل» شکایت کرده‌ و خواستار آن شدند که عذرخواهی در مورد انتشار این مطلب در نسخه چاپی روزنامه منتشر شود!
قابل ذکر اینکه مقاله «ساندی تایمز» براساس گزارش BBC درباره فهرست ستارگانی که بالاتر از ۱۹۰/۰۰۰ دلار در سال (بیش از 720 میلیون تومان) حقوق دریافت می‌کنند، تنظیم شده بود و در آن به دو تن از مجریان یهودی BBC اشاره شده بود که نامشان در این فهرست به چشم می‌خورد و به همین جهت، فاصله بسیار زیادی (به لحاظ حقوقی) با دیگر همکاران خود پیدا می‌کنند!
گفتنی است پیش از این نیز رسانه خبری دولت انگلیس (BBC) به علت پرداخت تبعیض‌آمیز حقوق به کارمندان زن خود خبرساز شده بود.