kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۵۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
در بیروت

امیر عبداللهیان با رئیس‌مجلس لبنان دیدار کرد

دستیار ویژه رئیس‌مجلس در امور بین‌الملل که برای بررسی موضوعاتی همچون تحولات در مسجدالاقصی و برخی رایزنی‌ها به لبنان سفر کرده با نبیه‌بری دیدار و گفتگو کرد.


دستيار ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي در امور بين الملل در ديدار با رييس مجلس لبنان، هم زماني ايام آزادسازي منطقه عرسال از چنگ تروريسم تكفيري را با سالگرد پيروزي لبنان در مقاومت ٣٣ روزه عليه تجاوز رژيم صهيونيستي (سال ٢٠٠٦ -لبنان) تبريك گفت.
وي از نقش نبيه بري و رهبران لبناني در تكميل فرايند سياسي و توافق بر سر قانون انتخابات تمجيد كرد و آن را نشانه درك صحيح و بصيرت رهبران لبناني دانست.
اميرعبداللهيان با تجليل از مقام شهداي مقاومت و مدافع حرم كه سهم مهمي در امنيت لبنان و منطقه و امنيت جهاني دارند افزود: «مردم ، ارتش و مقاومت در لبنان سه ضلع اصلي پيروزي عليه رژيم صهيونيستي و تروريسم تكفيري هستند و اين وحدت عنصر مباركي در لبنان بشمار مي‌رود.
دستيار ويژه و مديركل بين‌الملل مجلس شوراي اسلامي گفت: «تهران به حمايت‌هاي موثر خود از محور مقاومت در مبارزه با تجاوزات رژيم صهيونيستي و مقابله با تروريسم ادامه مي‌دهد.»
وي روابط تهران و بيروت را پايدار و روبه رشد خواند و بر آمادگي تهران براي توسعه همه جانبه روابط تاكيد كرد.
اميرعبداللهيان نقش آمريكا را در منطقه غيرسازنده و مداخله‌گرانه خواند و افزود: «براي كاخ سفيد فقط امنيت تل‌آويو و استثمار سياسي ، فرهنگي و اقتصادي كشورهاي منطقه الويت دارد.»
وي با اشاره به تحولات سوريه‌، لبنان، ليبي و يمن بر حفظ تماميت ارضي و وحدت ملي كشورهاي منطقه تاكيد كرد و تجزيه منطقه را خطرناك خواند.
نبيه‌بري با ابلاغ سلام براي مقامات عالي جمهوري اسلامي ايران از حمايت هاي جمهوري اسلامي از مردم ، دولت و مجلس لبنان قدرداني كرد.
 وي اضافه كرد: «شرايط منطقه همچنان حساس است و پس از پيروزي‌هاي اخير عليه تروريسم بايد مراقب نقشه‌هاي دشمنان جهان اسلام بود و در سايه وحدت اسلامي بايد صهيونيست‌ها و تروريست‌ها را بيش از پيش مايوس ساخت.»
وي حوادث مسجدالاقصي را نشان‌دهنده بيداري و هشياري مردم فلسطين خواند و بر اهميت مقاومت عليه تجاوزات تل آويو تاكيد كرد. نبيه بري همچنين ديدگاه خود را در مورد برخي تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي تبيين نمود و تداوم مشورت هاي پارلماني و سياسي دو كشور را ضروري خواند.