kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۴۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام خبر داد

کاهش ۲۷ درصدی واردات جو برای حمایت از تولید داخل

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام گفت:‌ واردات یک سری اقلام خوراکی دام از‌جمله جو در سال گذشته روند کاهشی داشته، به‌ طوری‌که واردات این محصول در سال گذشته منفی‌25 درصد و امسال منفی 27 درصد بوده است.



به گزارش خبرگزاری فارس، تورج صارمی دیروز در مورد وضعیت تأمین جو به‌ عنوان یکی از نهاده‌های خوراک‌ دام اظهار داشت: واردات یک سری اقلام خوراکی دام از جمله جو در سال گذشته روند کاهشی داشته، به‌ طوری‌که واردات این محصول در سال گذشته منفی 25 درصد و امسال منفی 27 درصد بوده است.
صارمی درباره افزایش 40 درصدی قیمت جو گفت: چون وزارت جهاد پیش‌بینی‌هایی را از تولید داخل داشت، تا مابه‌التفاوت آن از محل واردات تأمین شود و با کاهش سطح بارندگی‌ها در کشت پاییزه کاهش سطح عملکرد داشتیم که مابه‌التفاوت آن را برای واردات پیش‌بینی کرده بودیم.وی این را هم گفت که شرکت پشتیبانی امور دام با کمک معاونت امور دام اتحادیه عشایر و تشکل‌های دامی، عرضه جو در بازار را از طریق بورس آغاز کرده تا قیمت جو را تعدیل کنیم.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام خاطرنشان کرد: نزدیک به 360 هزار تن جو از منابع داخلی جمع‌آوری و عرضه می‌شود و قیمت آن را تعدیل خواهیم کرد.
خبر دیگری که مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام در وزارت جهاد کشاورزی داد، این بود که برای حمایت از تولید داخل هر ساله در زمان برداشت جو تعرفه فصلی لحاظ می‌شود که در این زمان واردکننده رغبت کمتری برای واردات دارد و امسال درخواست کرده‌ایم که بازه زمان تعرفه فصلی کاهش یافته یا کلاً این تعرفه فصلی حذف شود.
به گزارش فارس، قیمت تضمینی هر کیلوگرم جو یکهزار و 30 تومان بوده که در تابلوی بورس به قیمت 880 تومان در هر کیلوگرم عرضه می‌شود و در بازار آزاد 920 تومان است، اما طی یکی دو هفته گذشته قیمت این نهاده دامی تا 40 درصد افزایش یافته است.