kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
در پاسخ به معاون وزیر راه مطرح شد

اسنپ سفر برون شهری ندارد

اپلیکیشن تاکسی‌یاب اسنپ ادعای معاون وزیر راه‌ درباره احضار به دادگاه به دلیل سفرهای برون‌شهری را رد و اعلام کرد که هیچ‌گاه از سوی یک نهاد قضایی درباره مسائل مربوط به حمل‌ونقل احضار نشده‌اند.


به گزارش فارس، برنامه تاکسی‌یاب موبایلی اسنپ با  ارائه توضیحاتی، اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی را که روز گذشته مبنی بر خلاف قانون بودن ورود این برنامه کاربردی به حوزه‌های برون شهری منتشر شد، رد کرده است.
اسنپ در توضیحاتش عنوان کرده: «در چند ساعت گذشته، برخی از رسانه‌ها مبادرت به انتشار خبری در خصوص ورود اسنپ به حوزه‌ حمل‌ونقل بین شهری و مسائل مربوط به آن نمودند که اسنپ با رد آن و با هدف تنویر افکار عمومی، توضیحات ذیل را در این خصوص در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. شرکت اسنپ از ابتدا با هدف تسهیل سفرهای درون‌شهری آغاز به فعالیت نموده و تا به امروز امکانی برای انجام سفرهای برون‌شهری را میسر نساخته است. این در حالی‌ست که در صورت انتخاب مبدا و مقصد در دو شهر متفاوت، حتی هزینه‌ سفر نیز محاسبه نشده و کاربر با پیغام خطا مواجه می‌شود. همچنین، رانندگان سرویس‌های مختلف اسنپ تنها در شهر محل سکونت خود قادر به پذیرش درخواست سفر هستند و امکان فعالیت برای سفرهای بین شهری به لحاظ فنی وجود ندارد.
مدیران اسنپ هیچ‌گاه از سوی نهادهای قضایی در خصوص مسائل مربوط به حمل‌ونقل بین شهری احضار نگشته و صرفا به دعوت از دادستانی محترم کل کشور در جلسه‌ای به توضیح در خصوص سازوکار عملکردی این سامانه پرداختند. طبعا پس از ارائه‌ ادله و مستندات مربوطه، ابهامات بوجود آمده منتفی و با موافقت نماینده محترم دادستان کل کشور و حاضرین جلسه، موضوع خاتمه یافته است.برآمده از توضیحات فوق و با بررسی متن اخبار منتشره، به نظر می‌رسد که منظور «اسنپ» نیست. لازم به توضیح است که اسنپ در صنعت نوپای حمل‌ونقل هوشمند به عنوان برند راهبر بازار شناخته می‌شود و گاها از سایر شرکت‌های فعال در این عرصه به اسم اسنپ یاد می‌شود.
از همین روی، به نظر می‌رسد که بهتر آن است اصحاب رسانه، پیش از انتشار و یا بازنشر خبری از صحت و سقم آن مطلع گشته و با استعلام مستقیم از شرکت و یا نهادی که از آنها یاد شده است، از اصالت و صحت خبر مطلع شوند.» گفتنی است، توضیحات اسنپ در حالی است که این ادعا از سوی داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح شده و در همه خبرگزاری‌ها به همین شکل منتشر شده بود.