kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

اتحادیه اروپا از توان صادرات 25 میلیون تن فولاد ایران در افق 1404 نگران است

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: جمهوری اسلامی ایران در افق چشم‌انداز 1404 برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد را پیش‌بینی کرده است.

اصفهان - خبرنگار کیهان:

بهرام سبحانی افزود: از این رقم افزون بر 45 درصد برای صادرات درنظر گرفته شده است.
وی با اشاره به نگرانی اروپایی‌ها برای صادرات فولاد ایران به این قاره گفت: اتحادیه اروپا از حالا برای افق 1404 که ایران حداقل 25 میلیون تن صادرات خواهد داشت، ابراز نگرانی می‌کند.
مدیرعامل فولاد مبارکه اضافه کرد: اتحادیه اروپا پنج کشور چین، صربستان، اوکراین، برزیل و ایران را متهم به دامپینگ کرده است و پیشنهاد دادند که هر تولیدکننده چنانچه زیر قیمت کف تعیین شده، به اتحادیه اروپا، فولاد صادر کند، جریمه می‌شود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان چهاردهمین فولادساز جهان، پارسال حدود 6 میلیون تن فولاد صادر کرد که نزدیک به 1/8 میلیون تن بیش از صادرات سال 94 بود.
وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی کرد: امسال صادرات فولاد کشور به حدود هشت میلیون تن برسد که افزون بر 30 درصد نسبت به عملکرد سال گذشته رشد خواهد داشت.
سبحانی خاطرنشان کرد: رشد تولید فولاد ایران و توان صادراتی کشورمان در این بخش، اتحادیه اروپا را نگران ساخته و درعین حال جمهوری اسلامی در افق چشم‌انداز حرف اول را در منطقه خواهد زد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت پیش‌بینی کرد: امسال میزان تولید فولاد خام کشور به بیش از 20 میلیون تن برسد، این درحالی است که در سال 1394 تولید فولاد خام 16/7 میلیون تن ثبت شد و پارسال هم افزون بر 18 میلیون تن بود.
مدیرعامل فولاد مبارکه تاکید کرد: موضوع آنتی‌دامپینگ اتحادیه اروپا به طور قطع نمی‌تواند بی‌رابطه با توانمندی ایران در فولادسازی باشد و این نشانه توانمندی کشورمان است.
وی گفت: جمهوری اسلامی امروز از ذخایر غنی سنگ آهن، انرژی و گاز فراوان، نیروی انسانی جوان، مبتکر و متخصص برخوردار است و می‌تواند با بسیاری از کشورها در این عرصه رقابت کند.