kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
با تلاش متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)

بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه در تهران به بهره‌برداری رسید

با حضور شهردار تهران بزرگراه شهید حسین همدانی (ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم) و تونل شهدای غزه به بهره‌برداری رسید.


به گزارش تسنیم، صبح دیروز با حضور محمدباقر قالیباف بزرگراه شهید همدانی که در ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم به‌طول 15 کیلومتر حدفاصل تقاطع آزادراه آزادگان تا اتوبان تهران ــ کرج و جاده مخصوص تهران ــ کرج است به بهره‌برداری رسید. این مسیر بزرگراهی دارای 10 تقاطع غیرهمسطح می‌باشد و به‌عرض 45 متر و دارای سه خط عبوری در هر یک از باندهای شرقی و غربی می‌باشد.
با افتتاح پروژه بزرگراه شهید همدانی دروازه‌های ورودی جدیدی برای غرب تهران تعریف خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با آغاز بهره‌برداری از این پروژه شاهد روان‌سازی ترافیک در غرب تهران باشیم.
این پروژه با هزینه تقریبی 310 میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) به بهره‌برداری رسیده است.
همچنین تونل شهدای غزه صبح دیروز به بهره‌برداری رسید. این تونل دارای معبری شامل 3256 متر می‌باشد و 2162 متر آن به‌صورت آب‌بند کامل احداث شده و عرض دهانه‌های هر یک از تونل‌های شمالی و جنوبی آن 18 متر و به ‌ارتفاع 13 متر می‌باشد.
این پروژه نیز با هزینه تقریبی 440 میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به انجام رسیده است.
قالیباف: مبارزه واقعی با آمریکا
 ایجاد اشتغال برای جوانان است
شهردار تهران در مراسم افتتاح بزرگراه شهید همدانی و تونل شهید غزه ایجاد اشتغال برای جوانان و انجام کار را مبارزه با آمریکا عنوان کرد.
محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی در غرب تهران براساس یک برنامه تنظیم شده انجام و در مسائل ترافیکی و کاهش بار ترافیکی غرب تهران بسیار تاثیرگذار بوده است، گفت: شهروندانی که در مناطق غرب تهران سکونت دارند و یا افرادی که از غرب وارد شهر تهران می‌شدند در حدود 10 سال اخیر شاهد ترافیک بسیار شدید به طول چند کیلومتر از بزرگراه محمدعلی جناح به سمت غرب بودند. این شرایط را در حالی شاهد بوده‌ایم که امروزه با احداث رمپ، زیرگذر و روگذر در بزرگراه محمدعلی جناح احداث بزرگراه شهید باکری و همچنین توسعه بزرگراه آزادگان که امروزه با 18 مایل پرترددترین بزرگراه کشور است بخش بسیار زیادی از ترافیک غرب تهران ساماندهی شده است.
قالیباف افزود: امروز نیز با آغاز به کار بهره‌برداری از بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه شاهد بهبود روند ترافیک در این منطقه خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه فنی و عمرانی شهر تهران برای کاهش بار ترافیکی شرق به غرب تهران،گفت: امروز شاهد سه بزرگراه هستیم که شرق به غرب تهران را متصل می‌کنند، سه اتوبان شرقی غربی بابایی، صدر، رسالت و در ادامه حکیم و همدانی به طول حدود 50 کیلومتر شرق و غرب تهران را بدون یک توقف به هم وصل کرده است.
شهردار تهران درمورد تونل شهدای غزه نیز گفت: تونل شهدای غزه نیز از زیر پارک جنگلی چیتگر عبور می‌کند و یک پروژه هم‌پیوند با محیط زیست محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که سه بزرگراه شرق و غرب تهران را به یکدیگر متصل می‌شوند، افزود: تونل‌های غزه و رسالت این کمک را کرده است که بدون چراغ قرمزی شرق و غرب تهران با یکدیگر متصل شود و شهروندان کمتر در ترافیک معطل شوند.
قالیباف با انتقاد از برخی بحث‌های مطرح شده در خصوص فعالیت شهرداری تهران، اظهار داشت: امروز ادبیات جدیدی وارد شده که به این فعالیت‌های انجام شده می‌گویند شهر سوخته و اینکه باید آواربرداری شود.
وی تصریح کرد: به برخی منتقدان گفته‌ام که اگر آنچه می‌گویید آواربرداری است، شما توان یک آواربرداری ندارید چه رسد به سازندگی.
قالیباف با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال در کشور، گفت: اینکه بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم، این مبارزه با آمریکا است و مبارزه با آمریکا جز کار نیست و اگر کسی دلش برای کشور و جوانان می‌سوزد باید کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد.
در این مراسم که همسر و فرزند سردار شهید حسین همدانی نیز حضور داشتند، شهردار تهران اظهار داشت: شهید همدانی می‌گفت که ما تا آخر عمر مرد مبارزه‌ایم و باید دانست که خدمت مبارزه است و برقراری امنیت و مبارزه با سیاست‌زدگی و قدرت‌طلبی مبارزه است و اگر این بزرگراه را به نام شهید همدانی نامگذاری کرده‌ایم چون شهید همدانی نماد مبارزه و نماد خدمت به مردم در عرصه‌های سازندگی، تولید و پیشرفت کشور بوده است.
ساخت ۷۰ پروژه شهری توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) نیز در آیین بهره‌برداری از بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه، با اشاره به برخی فعالیت‌های این قرارگاه گفت: بالغ بر 90 پروژه در شهر تهران توسط این قرارگاه انجام شده که از این میان 70 پروژه به پایان رسیده و 20 پروژه در حال انجام است، پروژه‌های پل صدر، تونل نیایش، کاروانسرای سنگی از جمله این پروژه‌ها بوده است.
سردار عبداللهی افزود: از این 90 پروژه حدود 50 کیلومتر تونل شامل تونل‌های بزرگراهی و مترویی و 72 کیلومتر پل و روگذر بوده است و همچنین 80 کیلومتر احداث بزرگراه که مجموعه این کارها بسیار سنگین بوده است و در شرایط سخت و با وجود ترافیک در سطح تهران و اطراف پروژه‌ها به انجام رسیده است.
وی خطاب به شورای شهر پنجم و مدیریت شهری جدید که در آینده عهده‌دار امور شهر خواهد بود، از آمادگی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای ارائه خدمات عمرانی به شهروندان خبر داد.