kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲

تایوان درگیر دو توفان همزمان

در اتفاقی نادر دومین توفان سهمگین روز دوشنبه مناطق وسیعی از جنوب و مرکز تایوان را درنوردید.



به گزارش ایرنا، توفان قبلی که «نسات» نام داشت، موجب زخمی شدن بیش از 100 نفر شد و تمامی امور تجاری، اقتصادی و اداری این جزیره را به تعطیلی کشاند.
در حالی که به نظر می‎رسید شرایط این منطقه بعد از توفان اول به حالت عادی باز خواهد گشت، توفان هایتانگ وارد منطقه شد و بخش‎های وسیعی از آن را تحت تاثیر خود قرار‌داد به گونه‌ای که تمامی مراکز اداری و تجاری در «کائوسیونگ» به عنوان دومین شهر بزرگ تایوان که در سواحل جنوبی این کشور واقع شده، تعطیل شده‌اند.
به دنبال شروع این توفان، مسئولان حوادث غیرمترقبه تایوان اعلام کرده‌اند که خطر سیل و آبگرفتگی در سطحی گسترده، این شهر را تهدید می‌کند.
مرکز رسمی هواشناسی تایوان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این نخستین بار در 50 سال گذشته است که مقامات این جزیره در مورد خطر دو توفان همزمان هشدار می‌دهند.
توفان نسات (اولین توفان) با سرعتی حدود 119 کیلومتر برخی مناطق تایوان را درنوردید و در نهایت به سمت استان فوجیان چین در حال حرکت است.تایوان و بخش‌هایی از چین همه ساله در ماه‌های مه، ژوئن و ژوئیه (اردیبهشت تا مرداد) تحت تاثیر بارندگی‌های سیل آسا و انواع توفان‌های سهمگین قرار می‌گیرند که بر اثر آن، خسارات مالی و جانی زیادی متوجه مردم این مناطق می‌شود.تایوان سال گذشته نیز به دلیل دو توفان شدید «میرانتی» و «مگی» متحمل تلفات مالی و جانی زیادی شد.