kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

رسوایی بزرگ اندیشکده آمریکایی/ 250 هزار دلار بده گزارش دلخواهت را تحویل بگیر

یک رسانه آمریکایی فاش کرده که امارات متحده عربی به اندیشکده آمریکایی رشوه‌های کلانی می‌دهد تا مطالب دلخواه آنها را تهیه و منتشر کنند!



وبگاه خبری، تحلیلی «اینترسپت» روز دوشنبه سندی را منتشر کرده که نشان می‌دهد اندیشکده «مرکز امنیت جدید آمریکا» یکی از اندیشکده‌هایی است که از امارات متحده عربی برای انتشار مطالب همسو با سیاست‌های این کشور رشوه کلانی را دریافت کرده است.
تسنیم در این‌باره نوشته «بر اساس اسناد منتشر شده از سوی این رسانه آمریکایی، به طور مثال این اندیشکده برای انتشار یک مطلب در حمایت از فروش سلاح به امارات متحده عربی از سفیر این کشور صورت حسابی به ارزش
250 هزار دلار صادر کرده است.»
ماه گذشته یک گروه هکری به نام «افشاگران جهانی» اعلام کردند با هک کردن ایمیل «یوسف العتیبه»، سفیر امارات در واشنگتن توانسته‌اند به اطلاعات مهمی درباره مسائل سیاست خارجی امارات متحده عربی دست پیدا کنند. جزئیات پیشتر منتشر شده از این ایمیل‌ها، از «ارتباط میان سفیر امارات با لابی صهیونیستی» و تلاش این کشور برای ممانعت از سرمایه‌گذاری در ایران پرده برداشته بود.
امارات، کشوری سرکوبگر
اینترسپت همچنین نوشته، «امارات متحده عربی در زمره سرکوب‌گرترین دولت‌ها در جهان است. این کشور دیکتاتور به شکلی بی‌رحمانه هرگونه مخالفت داخلی را سرکوب می‌کند و شرایطی را فراهم آورده که به سوءاستفاده از جمعیت عظیم نیروی کار مهاجر منجر شده است. به نوشته این پایگاه خبری، تحلیلی امارات همچنین نقشی کلیدی در جنگ خونین یمن بازی می‌کند و اداره‌کننده یک شبکه شکنجه‌گاه در بخش‌های «آزادشده» این کشور است.
اندیشکده‌های پیشرو آمریکایی
به نوشته اینترسپت، آنچه ماجرا را «شوکه‌کننده‌تر» می‌کند این است که امارات به ندرت در اندیشکده‌های پیشرو آمریکایی مورد انتقاد قرار می‌گیرد و این اندیشکده‌ها نه تنها سرکوبگری این کشور دیکتاتوری خلیج‌فارس را نادیده می‌گیرند، بلکه به یوسف العتیبه، سفیرش جایگاهی ممتاز اعطا می‌کنند و این در حالی است که اندیشکده‌های آمریکایی خود را منعکس‌کننده واقعی حقایق و واقعیت‌های علمی معرفی می‌کنند ومعتقدند نتایج به دست آمده از تحقیقات و بررسی‌های آنان آن قدر دقیق و سنجیده است که باید مورد استفاده مجامع و سیاستمداران و کشورهای مختلف قرار بگیرد ولی این افشاگری‌ها نشان می‌دهد این اندیشکده‌ها به رغم اینکه اسامی سنگینی را با خود یدک می‌کشند، برای پول، بیش از «اعتبار» و «حقیقت» ارزش قائلند!