kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
در واکنش به ممانعت آل‌سعود از سفر حجاج قطری

روزنامه مصری: حاکمان عربستان دچار جنون گاوی شده‌اند

یک روزنامه‌ مصری با انتقاد شدید از اقدام آل‌سعود در ممانعت از ورود حجاج قطری به این کشور، نوشته حاکمان سعودی به بیماری جنون گاوی مبتلا شده‌اند.


در گزارش روزنامه مصری «الشعب» با اشاره به ممنوعیت سفر حجاج قطری به مکه از سوی سعودی‌ها آمده: «مکه و مدینه در حکم مساجدی هستند که هر مسلمانی در آنها مراسم و آیین‌های خود را از هر ملیتی که باشند به جای می‌آورند» این روزنامه در ادامه به آیه 114 سوره بقره‌ اشاره کرده که خداوند می‌فرماید: «کیست ظالم‌تر از آن کس که نگذارد نام خدا در مساجد برده شود.»
 روزنامه الشعب در ادامه تاکید کرده «این اقدامی که دولت سعودی در حق حجاج قطری انجام می‌دهد با نص صریح قرآن در تعارض است و کسی که مرتکب چنین کاری شود، حد و حدود خداوند را زیر پا گذاشته و به آن تعدی کرده است.» این روزنامه مصری همچنین نوشته: «حجاج بیت‌الله‌الحرام مهمان خدا هستند نه مهمان شاه عربستان. در نتیجه نظام سعودی حق ندارد در شیوه‌ای که حجاج برای رفتن به خانه خدا اختیار نموده‌اند، تحقیق و دخالت کند.
روزنامه الشعب با انتقاد از «رفتار غیر انسانی حکام سعودی» می‌نویسد، «این حاکمان به بیماری‌ شبیه به جنون گاوی مبتلا شده‌اند و چه بسا اندیشه‌های بسته شده آنها با دلارها عقل و هوش را از سر آنها برده است.
 این حاکمان با تصرفات احمقانه خود همه چیز را نابود می‌کنند.» بعد از تنش ایجاد شده بین قطر و 4 کشور عربستان، بحرین، امارات و مصر، حجاج قطری از حج امسال بازماندند.