kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
نماینده ارشد کنگره آمریکا خبر داد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای سرنگونی ترامپ است

یک نماینده ارشد کنگره آمریکا توئیت کرده که معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای تحویل گرفتن کرسی ریاست‌جمهوری این کشور از «دونالد ترامپ» است. این توئیت، واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشته است.



دردسرهای ترامپ گویا تمامی ندارد. مخالفان ترامپ در هر دو حزب آمریکا و در رسانه‌های جریان اصلی این کشور روزی نیست که ترامپ را به از دست دادن محبوبیت، بیماری روانی، فساد، تبانی با روسیه و... متهم نکنند. موضوع استیضاح ترامپ نیز مدتی است در رسانه‌های این کشور از سوی دموکرات‌ها پیگیری می شود.
دیروز اما خبر رسید یک نماینده ارشد کنگره آمریکا اعلام کرده که «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای جایگزین شدن با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور است. «ماکسین واترز»، عضو دموکرات در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته: «مایک پنس، یک جورهایی در حال برنامه‌ریزی برای تحلیف (ریاست‌جمهوری) است. پریباس و اسپایسر، انتقال قدرت را رهبری خواهند کرد.
اشاره این نماینده کنگره به «رینس پاریباس»، رئیس قبلی ستاد کارکنان کاخ سفید و «شان اسپایسر»، سخنگوی قبلی کاخ سفید است که هر دو به تازگی توسط «دونالد ترامپ» از سمت‌هایشان کنار گذاشته شده‌اند. «واترز»، از جمله نمایندگان منتقد «ترامپ» در کنگره آمریکا و اولین سیاستمداری بود که اعلام کرد گزارش‌های منتشر شده درباره تلاش روسیه برای باج‌گیری از «ترامپ» با ضبط ویدئوهایی درباره انحراف جنسی وی صحت دارند.
«ماکسین واترز»، همچنین به دفعات خواستار استیضاح و برکناری «ترامپ» شده است.
 دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا به نام‌های «ال گرین» و «براد شرمن»، 19 روز پیش اولین ماده قانونی برای استیضاح «ترامپ» را ارائه کرده‌اند. آنها می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا با اخراج «جیمز کومی»، رئیس سابق اف‌بی‌آی تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را مختل و در مسیر اجرای عدالت مانع‌تراشی کرده است. طبق قانون اساسی آمریکا استیضاح رئیس‌جمهور مستلزم جلب حمایت اکثریت قانونگذاران در مجلس نمایندگان و دو سوم آرا در مجلس سنای آمریکا است.
در شرایطی که این دو شاخه قانونگذاری آمریکا در حال فعالیت با اکثریت جمهوری‌خواه هستند، استیضاح ترامپ دست‌کم تا زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در نوامبر 2018 امری بعید به نظر می‌رسد.
تشویق پلیس به رفتار بد!
خبر دیگر اینکه، پس از سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه نباید پلیس با مظنونان خیلی خوب رفتار کند، دپارتمان‌های پلیس در سراسر آمریکا این سخنان وی را مورد سرزنش قرار داده و گفتند که این سخنان در حمایت از خشونت پلیس مطرح شده است. انجمن بین‌المللی پلیس و بنیاد پلیس نیز از اظهارات ترامپ به شدت انتقاد کرده‌اند. به گزارش ایسنا، مقام‌های پلیس از نیویورک تا لس‌آنجلس اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را در حمایت از خشونت پلیس مورد عتاب قرار داده و کارشناسان نیز هشدار داده‌اند که این اظهارات می‌تواند باعث افزایش رفتارهای نامناسب و استفاده نادرست از زور توسط نیروهای پلیس شود. ترامپ در جمع ماموران پلیس در «برنتوود» نیویورک گفته است افسران پلیس نباید با عطوفت رفتار کنند و زمانی‌که مظنونان را به سمت خودروهای پلیس هل می‌دهند، نباید مراقب آنها باشند. این اظهارات ترامپ با تشویق زیاد حضار همراه بود. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنرانی خود گفته است: «زمانیکه شما با این افراد روبرو می‌شوید باید آنها را به سمت خودروها هل دهید. نباید با آنها خیلی خوب رفتار کنید».