kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

اخبار ورزش جهان


اطمینان رئیس ‌پاری‌سن‌ژرمن از جذب نیمار
رئیس ‌باشگاه پاری‌سن‌ژرمن سرانجام سکوت خود را شکست و از نزدیک شدن پایان مذاکرات برای جذب نیمار سخن گفت.
به نظر می‌رسد که جدایی نیمار از بارسلونا تا حدود زیادی نهایی شده و این بازیکن برزیلی دوست دارد که آبی‌اناری‌ها را ترک کند. رقم فسخ قرارداد نیمار ۲۲۲ میلیون یورو است و پاری‌سن‌ژرمن تنها تیمی است که حاضر است چنین رقمی را پرداخت کند. رئیس‌باشگاه پاری‌سن‌ژرمن سرانجام سکوت خود را شکست و اعتراف کرد که در حال مذاکره با نیمار است.ناصرالخلیفی گفت: مذاکرات با نیمار بسیار خوب پیش رفته و به مراحل نهایی رسیده است. اطمینان دارم که مذاکرات در نهایت به نتیجه منجر خواهد شد. پاری‌سن‌ژرمن با جذب نیمار و حضور چند بازیکن سرشناس مثل ادینسون کاوانی، دنی آلوس، تیاگو سیلوا، آنخل دی ماریا و لوکاس مورا به یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا تبدیل خواهد شد. این در حالی است که بعضی از رسانه‌های فرانسوی تاکید کردند که سران پاری‌‌سن‌ژرمن برای پرداخت کردن رقم بسیار بالای قرارداد نیمار قصد دارند که سه بازیکن سرشناس خود را بفروشند.لوپاریزین نوشت که آنخل دی‌ماریا، لوکاس مورا و ماتوئدی که هر سه مشتریان زیادی دارند در فهرست فروش پاری‌سن‌ژرمن قرار می‌گیرند و به اصطلاح قربانی نیمار می‌شوند. ماتوئدی از یوونتوس پیشنهاد جدی دارد و به احتمال خیلی زیاد راهی این تیم ایتالیایی می‌شود اما چلسی و لیورپول مشتری اصلی مورا هستند و تلاش می‌کنند تا این بازیکن برزیلی را جذب کنند و در نهایت دی ماریا هم از چند باشگاه پیشنهاد جدی دارد و شاید راهی بارسلونا شود.
ظهور مایکل فلپس جدید در آمریکا
کائلب درسل، شناگر آمریکایی توانست در مسابقات قهرمانی جهان ۷ مدال طلا کسب کند. رکورد او در این مدال‌آوری با مایکل فلپس آمریکایی برابر شد.
درسل ۲۰ ساله و دانشجوی دانشگاه فلوریدا در مسابقات قهرمانی جهان بوداپست هفت مدال طلا کسب کرد. این رکورد پیش از این تنها در دست مایکل فلپس بود که در یک دور مسابقات هفت مدال طلا کسب کرده بود. سه مدال طلای درسل در شنای انفرادی و چهار مدال طلای او در امدادی بوده است. درسل به عنوان بهترین شناگر مرد مسابقات انتخاب شد. او بعد از این موفقیت، گفت‌: بسیار لذت بخش بود. می‌دانم که با فلپس مقایسه خواهم شد. فکر نمی‌کنم فشاری به من وارد شود. می‌خواهم تنها به کارم ادامه دهم و برای مسابقات آینده آماده شوم. فلپس نیز در جمله‌ای درباره درسل، گفت‌: این بچه خیلی خوب پیش می‌رود. مایکل فلپس بعد از المپیک ۲۰۱۶ بازنشستگی خود را اعلام کرد. شنای آمریکا در حال‌ حاضر نیازمند سوپراستار دیگری است که راه فلپس را ادامه دهد. احتمال دارد که درسل آغاز‌کننده دوران بعد از فلپس باشد. رکورد هفت مدال فلپس در مسابقات قهرمانی جهان هنوز منحصر به فرد است زیرا او پنج مدال را در مسابقات انفرادی کسب کرده بود.
3 بازیکن جدید در لیست مازاد گواردیولا
سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال منچسترسیتی اعلام کرد که به سه بازیکنش نیازی ندارد و آنها می‌توانند آبی‌پوشان شهر منچستر را ترک کنند.بعد از مطمئن شدن از جذب بازیکنانی مورد نظرش در پنجره نقل و انتقالات، پپ گواردیولا حالا پروژه فروش بازیکنان مازاد منچسترسیتی را آغاز کرده است. او که تابستان امسال بازیکنانی مانند مندی، واکر، برناردو سیلوا، ادرسون، داگلاس لوئیز و دانیلو را مجموعاً‌ به ارزش 240/5 میلیون یورو به خدمت گرفته است، حالا قصد دارد بخشی از هزینه‌ جذب این بازیکنان را با فروش سه بازیکنش زنده کند.سمیر نصری، الیاکیم مانگالا وکلچی ایهاناچو سه بازیکنی هستند که در لیست مازاد بازیکنان سرمربی منچسترسیتی قرار گرفته‌اند.منچسترسیتی برای موازنه کردن دخل و خرجش طبق قانون بازی جوانمردانه مالی باید از فروش بازیکنان مازاد خود درآمد کسب کند و این در حالیست که این تیم تا الان از فروش بازیکنانی مانند اونال، موی، نولیتو، کولاروف، سوبرینو و جو هارت تنها 41/4 میلیون یورو درآمد داشته است.