kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
مردم دعا کنند، به شدت مراقب زانویم هستم

سلیمی: معلوم نیست به مسابقات جهانی می‌رسم یا نه


قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن می گوید مردم دعا کنند تا این چند ماه باقی مانده تا مسابقات جهانی برایش به سلامت جلو برود و اتفاقات خوبی بیفتد. او همچنین معتقد است شرایط لیگ برتر امیدوارکننده نیست.
بهداد سلیمی درباره وضعیت تمرینی خود در واپسین روزهای پایانی مرحله نخست اردوی تیم ملی وزنه‌برداری، مسابقات جهانی و... به اظهارنظر پرداخت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
* تمرینات خوبی را پشت سر می‌گذارم و کم و بیش به آمادگی نسبی هم رسیدم. وضعیت زانویم نیز خدا را شکر بد نیست به شدت مراقبت می‌کنم که اذیت نکند و فعلا هم من را همراهی می‌کند. با این حال به صورت قطعی نمی‌توان گفت به مسابقات جهانی می‌رسم یا نه، اما تلاشم این است که در مسابقات جهانی شرکت کنم. مردم هم دعا کنند تا در این چند ماه باقیمانده هم به سلامت تمرینات را جلو ببرم و اتفاقات خوبی بیفتد.
* از نظر کمی و کیفی شرایط خوبی را در اردوی ورزقان پشت سر گذاشتیم. امیدوارم به تهران هم برگشتیم وضعیت خوابگاه‌ها و رستوران سر و سامان بگیرد و شاهد کم و کاستی‌ها نباشیم. به هر حال اردوی مسابقات جهانی باید متفاوت از قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی باشد.
* با توجه به کناره‌گیری دو تیم ذوب‌آهن و ملی حفاری از لیگ برتر، عملا دیگر تیمی در لیگ نداریم. سه تیم نظامی هستند که هیچ درآمدی برای وزنه‌برداران ندارند، تیم دیگر هم وزنه‌برداران بومی می‌گیرد و یا مبلغ قراردادهایش بسیار پایین است. با این شرایط برگزار کردن لیگ اشتباه است و شأن و جایگاه وزنه‌برداری را پایین می‌آورد.
* شرایط لیگ وزنه‌برداری امیدوارکننده نیست و اسپانسرها به هیچ وجه تمایل ندارند که در لیگ وزنه‌برداری سرمایه‌گذاری کنند. باید دید دلیل این اتفاق چیست که با وجود بودن قهرمانان بزرگی در وزنه‌برداری اما کسی برای سرمایه‌گذاری نمی‌آید. همچنین اینکه وزنه‌برداری همیشه در جهان و المپیک صاحب مدال بوده اما سطح درآمد ورزشکارانش و قراردادهایش به شدت پایین است. باید فکر اساسی در این مورد شود و کسی مسئولیت لیگ را بپذیرد و کمک عمده‌ای به آن کند. با این شرایط اصلا نمی‌توان به آینده لیگ امیدوار بود.