کد خبر: ۱۰۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹

کره‌شمالی سفر منطقه‌ای اوباما را تنش‌آفرین خواند

وزارت خارجه کره‌شمالی هدف از سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور آمریکا به شرق آسیا را افزایش تنش‌ها میان کشورهای این منطقه اعلام کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وزارت خارجه کره‌شمالی با صدور بیانیه‌ای، هدف از سفر «باراک اوباما» به کشورهای شرق آسیا و اقیانوس آرام را افزایش تنش میان این کشورها و منطقه مذکور دانست. در این بیانیه، واشنگتن عامل ایجاد اختلال در روند مذاکرات شش‌جانبه دانسته شد. این مذاکرات سال‌هاست که با هدف عادی‌سازی شبه‌جزیره کره بدون نتیجه ادامه دارد.وزارت خارجه کره‌شمالی با اعلام این که واشنگتن قصد دارد، کنترل کل منطقه را در اختیار بگیرد، به آمریکا توصیه کرد، تا دیر نشده سیاست‌های خصمانه خود در قبال پیونگ‌یانگ را عوض کند. اوباما قصد دارد ششم اردیبهشت وارد مالزی شود و سپس به ژاپن، کره‌جنوبی و فیلیپین برود.