kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۵۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* دولت از یک طرف اعلام کرده به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سبد کالا به ارزش 125 هزار تومان خواهد داد. از سوی دیگر به شهروندانی که افراد یتیم را تحت پوشش دارند پیامک فرستاده که برای سبد کالای این خانواده‌ها 125 هزار تومان کمک بکنند. عرض می‌کنم اگر این سبد کالا با پول افراد نیکوکار تهیه می‌شود چرا دولت بر سر مردم منت می‌گذارد و به اسم خودش تمام می‌کند.
قاضیان از قم
* فرهنگی بازنشسته هستم در سال 92 با بالاترین رتبه و گروه بازنشسته شدم ولی در رتبه‌بندی جدید که صورت گرفته شاغل هم رتبه من نزدیک به دو برابر بنده حقوق دریافت می‌کند. کجای این کار عدالت است؟
8933---0915
* ثبت‌نام بیمه تکمیلی در بیمه کارگری سالی یک بار آن هم در آذر ماه هر سال صورت می‌گیرد. این محدودیت موجب شده برای ما کارگران مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی مشکلاتی بوجود بیاید. به عنوان مثال خودم بیمه تکمیلی هستم ولی فرزندانم بیمه تکمیلی نشده‌اند و باید چندین ماه در همین وضعیت باشند.
علیشاهی
* مدت یک سال است که در شرکت جهاد نصر به عنوان راننده قراردادی مشغول کار در پروژه راهسازی هستم. ولی متأسفانه تاکنون حقوق نگرفته‌ام. معاون وزیر راه ماه قبل قول دادند رسیدگی کنند ولی با گذشت یک ماه هیچ خبری نشد؟!
8658---0990
* وقتی مطالب بعضی از کانال‌های تلگرامی علیه مقدسات و ارزش‌ها را مشاهده می‌کنم غصه‌ام می‌گیرد. این دردها را باید به چه کسی گفت که دولت فقط امکانات انتشار این اراجیف را فراهم می‌کند.
4850---0919
* امیدوارم کسانی که به آقای روحانی رأی دادند تا 4 سال آینده هم همین‌طور خوشحال بمانند نه اینکه صرف تبلیغات پوچ و توخالی و از روی جوزدگی رأی داده باشند و بعد زانوی غم به بغل بگیرند که پس کی از رکود، تورم، بیکاری، مسکن و... و گرانی و... خلاص می‌شویم!
4821---0936
* برجام با بزک دولت به عنوان یک توافق برد- برد نام برده شد اما بعدها مشخص شد که توافق حاصله یک توافق یک طرفه بود. قرار بود بعد از راستی‌آزمایی و توقف برنامه هسته‌ای کشورمان غربی‌ها به تعهداتشان عمل کنند اما نه‌تنها عمل نکردند بلکه آمریکا را در اجرای تحریم‌های ظالمانه، کماکان حمایت کردند. حالا سند 2030 هم از سوی دولت انکار می‌شود و در صورت اجرای آن دیر نیست زمانی که آثار مخرب این سند در خانواده‌ها بروز پیدا کند و فرهنگ ایرانی اسلامی از میان خانواده‌های ایرانی رخت بربندد.
حسن دهیانی- کرج
* عجیب است در حالی که گرانی و تورم، رکود، بیکاری و... بیداد می‌کند به جای گره‌گشایی از این مشکلات حاشیه‌ها به متن می‌آیند و وزیر ارشاد درخواست پخش صدای یکی از فتنه‌گران را از رسانه ملی می‌کند!
محمدتقی عباسی
* ای امت مسلمان! در همه حوادث چشم به زبان گویای ولی‌فقیه و حاکم عادل امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بدوزید که او چشم به بیان حضرت حجت‌بن‌الحسن(عج) دوخته است. قطعاً کسانی که با امام خامنه‌ای مشکل دارند با امام زمان(عج) نیز مشکل دارند و در زمان ظهور به مقابله با او برخواهند خاست.
5259---0939   6960---0936
* اینکه رئیس‌جمهور با کسی عهد اخوت نبسته کلام زیبائی است ولی آیا در مورد برادرشان هم صدق می‌کند؟!
8853---0912
* سرقت‌های اینترنتی و باجگیری در فضای مجازی، از دغدغه‌های مردم شده است. کی قرار است قانون به این ناامنی در فضای مجازی خاتمه دهد؟!
7562---0912
* در هندوستان مسجدی تاریخی را که متعلق به 200 میلیون مسلمان این کشور است به دستور اسرائیل تخریب کردند ولی مدعیان حقوق بشر و یونسکو نسبت به آن بی‌تفاوت بودند، آن وقت در ایران اسلامی سند ذلت‌بار 2030 را با دست خودمان امضا می‌کنیم. عزت ایرانی چرا ارزش نهاده نمی‌شود.
8816---021
* درود بر دست‌اندرکاران کیهان ارزشی که در این برهه حساس که جریان ضد ارزشی در کشور لانه کرده، پرچم روشنگری برداشته است. سیاست‌های غلط جریان حاکم به ویژه در مسائل معیشتی یک استراتژی است تا مردم را از مسائل محوری و ارزشی انقلاب دور نگه دارند. باید دلسوزان در این زمینه آستین همت بالا زده پرده از رخسار این جماعت ریاکار افسادطلب بردارند!
پیکر از خوی
* ثبات در قیمت‌ها، وضع مناسب اقتصادی و قدرت خرید از انتظارات مردم در ماه مبارک رمضان است. یافتن شغلی آبرومندانه و امید به آینده دعای اکثریت مردم در این ماه است اما نمی‌دانم چرا آقای روحانی تمام مشکلات را در پخش نشدن صدای ربنای فلان خواننده پرحاشیه می‌داند. آیا صدای این فرد می‌تواند آن نیازهای مردم را رفع کند؟ درد مردم چیز دیگری است.
4863---021
* حالا که نتایج انتخابات اعلام شده است دیگر ذکر «دولت قبل، دولت قبل» از دهان برخی آقایان افتاده است و جای آن صدای ربنای فلان فرد سوژه دولت شده است. شعور مردم بازیچه این فرافکنی‌ها نیست.
5122---021
* پیروزی نامزد جریان طرفدار سازش با دشمن در انتخابات با سوءاستفاده گستاخانه از اموال عمومی و زیر پا گذاشتن اصول و قواعد انتخابات حاصل شده است. بابت این بدعت فاجعه‌آمیز باید برای آینده نگران بود و برای برگزاری انتخابات سالم تدبیری اندیشید.
2470---0919
* اگر وزارت امور خارجه کشورمان در معرفی واقعیت‌های فرقه ضاله وهابیت در دنیا موفق عمل می‌کرد امروز شاهد آن نبودیم که رئیس‌جمهور پلید شیطان بزرگ، آنها را در قتل عام مردم در سوریه، عراق، یمن، افغانستان، پاکستان و... مسلمانان میانه‌رو تلقی و به دنیا معرفی کند؟!
5262---0936
* برگزاری چنین انتخابات پرتخلفی در شأن نظام اسلامی نبود. از شورای نگهبان و قوه قضائیه درخواست می‌کنم برای حفظ آبروی انقلاب اسلامی با متخلفان برخورد جدی داشته باشند و از رای مردم که یک امانت است حراست کنند.
0836---0911
* آقای جهانگیری گفتند ارزش سهام عدالت هر نفر ده میلیون است. اگر وعده وی جزو شعارهای تبلیغات انتخاباتی نبوده به وعده‌های خود عمل کند و سود سهام ما را پرداخت کند تا گره‌ای از مشکلاتمان باز شود.
9590---0914
* با تصویب قانون دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و اجرایی کردن آن در کشور می‌توان از طریق آگاهی یافتن از عملکرد سازمان‌های دولتی زمینه‌های انواع فساد را از بین برد.
6263---0938
* گسترش بدعت تعطیلی مساجد در شب‌های ماه مبارک رمضان ماه دعا، قرآن و مناجات، ذکر و توسل از جمله آسیب‌های جدی فرهنگی است که متولیان امر نباید در این موضوعات مسامحه و بی‌توجهی کنند. قهوه‌خانه‌ها، سینماها، ورزشگاه‌ها و... تا سحر فعالند اما مساجد بسته‌اند؟ أین تذهبون؟!
موسیوند
* در تاریخ 96/2/29 روز انتخابات ریاست جمهوری در حرم عبدالعظیم حسنی کار رای‌گیری در ضلع جنوبی و شمالی حرم زیر تابش مستقیم آفتاب انجام گرفت. در صورتی که می‌توانستند در ضلع شرقی حرم و زیر سقف کار رای‌گیری را انجام بدهند و مردم اذیت نشوند.
حسینی
* در ایام حج تمتع یا عمره اگر کسی دست بر پرده کعبه یا مقام حضرت ابراهیم(ع) بزند ماموران سعودی با او برخورد می‌کنند که این شرک است! اما ولیعهد دولت شجره خبیثه آل سعود بر پرچم شیطان بزرگ بوسه زد! حکایت اسلام آمریکایی این است.
محمدمهدی رحمانی
* آقای رئيس‌جمهور برای یک بار هم که شده با خودش خلوت کند و سخنرانی‌های مغایر امنیت ملی و خلاف اخلاق خود در ایام انتخابات را مرور کند شاید بتواند تا حدی خسارت‌هایی را که وارد کرده و وبالی که برای قیامت جمع کرده جبران نماید.
5175---0913
* وقتی آقای روحانی در مناظره تلویزیونی به رقیب سید خود تهمت پخش نبات امام رضا(ع) برای تبلیغات انتخاباتی را زد خیلی حالم بد شد. واقعا این دنیای چند روزه چقدر ارزش دارد که ایشان حاضر شد چنین حرف‌های کوچه بازاری بر زبان بیاورد.
0866---0911
* انتساب اتهام‌های فاقد اعتبار از سوی آقای روحانی به نامزد رقیب و ترساندن مردم از دادن رای به غیرخود از مصادیق کسب رأی از راه حرام می‌باشد. در ضمن اظهارات ایشان علیه منافع و امنیت ملی کشور باید در یک دادگاه صالح مورد رسیدگی قرار گیرد.
3114---0912
* به آقای روحانی جواب بدهند آیا ما مردم که در سال 92 فاصله 280 هزار رای شما با رقیب را پذیرفتیم خشونت‌طلب بودیم یا فتنه‌گران سال 88 که فاصله 11 میلیونی نامزد خود با رقیب را تقلب دانستند و به جان مردم افتادند. انصاف هم خوب چیزی است ولی متأسفانه بعضی‌ها از آن بی‌بهره هستند.
5775---0914
* آقای لاریجانی شما سند 2030 را از نظر شکلی بدون اشکال ارزیابی کرده‌اید ولی در آینده نزدیک ابعاد مخرب این سند که ماهیت اصلی آن است، روشن می‌کند که پذیرفتن آن یعنی یکی از ننگین‌ترین اقدامات در تاریخ ایران اسلامی. آقای لاریجانی شما باید پاسخگوی بسیاری از موارد از جمله برجام، سند 2030 و... به مردم باشید.
امیدی- شیراز
* باید مراقب بود که ماجرای برجام در سند 2030 تکرار نشود، تطهیر سند 2030 از سوی مقامات دولتی حاکی از نفوذ آموزه‌های این سند در میان مدیران است و نیروهای انقلابی باید برای مبارزه با آن آماده باشند. گویا طرفداران سند 2030 همانند برجام، در دولت کم نیستند که تمایل به اجرای این سند خیانت‌بار دارند!
1184---0913
* مراجع تقلید سند 2030 را رد کردند اما آقای لاریجانی آن را از نظر شکلی بدون اشکال دانسته است! واقعا از رئیس قوه مقننه عجیب بود!
جعفر صادقی- بایکلا
* انتخابات سالم با تخلفات متعدد دولت میسر نشد و دولت به قانون انتخابات چندان پایبند نبود. 4 سال آینده است که می‌تواند چهره واقعی و شعاری این طیف را نمایان‌تر کند.
غفارپور- قائم‌شهر
* با اتهاماتی که آقای روحانی به دوران 38 ساله نظام وارد آوردند می‌توان پیش‌بینی کرد که سازمان حقوق بشر در آینده‌ای نه‌چندان دور فشارها را بر قوه قضاییه افزایش دهد. این رفتار آقای روحانی گرا دادن به دشمنان بود.
9043---0918
* حالا که قرار نیست به تعبیر برخی آقایان، مردم را به زور به بهشت ببریم پس کاری کنیم که به جهنم اجباری هم نفرستیم! فقر، بیکاری و... می‌تواند عامل گناه باشد و دولت باید در جهت حمایت از اقشار ضعیف و کارگران در جامعه تلاش بیشتری کند.
4237---021
* به نظر من رسانه خط مقدم مبارزه با انحراف و کج‌روی و فساد همین کیهان است. بنده به عنوان یک شهروند عادی، اعتراف می‌کنم که بصیرت سیاسی و اجتماعی‌ام را مدیون کیهانم.
1688---0903
* لوازم یدکی‌های تقلبی و بی‌کیفیت که اغلب از لوازم یدکی چینی و به ویژه درجه 3 این محصولات است، سلامت خودروها و سرنشینان آنها را در مواردی به شدت مورد تهدید و به خطر انداخته است. لازم است مسئولین امر جلوی واردات این کالاها را بگیرند و موجودی آنها در بازار را هم جمع‌آوری و معدوم کنند.
محمود بلیغیان - اصفهان
* بنده ایرانی ساکن آلمان هستم، رسانه‌های آلمانی حمله تروریستی در انگلیس را به گونه‌ای پوشش می‌دهند که مخاطب تصور می‌کند ایران در حمله تروریستی به کنسرت نقش داشته است! پایان خبر حمله تروریستی با سفر ترامپ به عربستان و بعد هم مواضع ضد ایرانی مقامات آمریکایی و سعودی تروریست‌پرور به صورتی به تصویر در می‌آید که ایران هراسی را قوت می‌بخشد و بعضا سفر رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل را برای مهار تروریسم ایران ارزیابی می‌کنند! از دولت دوازدهم انتظار دارم در روابط با کشورهایی که کارنامه مورد قبولی ندارند قوی‌تر عمل کند.
مهاجری - آلمان
* با رای پیروزی مجددی که آقای روحانی در کرسی ریاست‌جمهوری آورده دیگر زمان آزمون و خطا پایان یافته و ایشان باید خیلی سریع به حل مشکلات اقتصادی مردم بپردازد. مانند چهار سال گذشته نشود که وعده‌های داده شده عملی  نگردید و فرصت‌های زیادی از بین رفت.
خاجار
* کارگر جماعت خواستار رکود نبوده و نیستند ولی یک تشکل معروف منتسب به ما کارگران برای آقای روحانی که عملکرد دولتش موجب رکود سراسری در کشور شده تبلیغ ‌کرد. متاسفانه از ما کارگران استفاده ابزاری کردند.
4231---0919
* در مورد سند 2030، این مردم هستند که اجازه نخواهند داد کتاب آموزش قوم لوط در ایران ورق بخورد.
8643---0919
* شهید بهشتی خطاب به آمریکا و حامیان این کشور گفتند: «به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». تا زمانی که جبهه مقاومت استوار است چون خاری کشنده در چشم دشمنان خواهد بود. اما در صورت کمترین سستی و تضعیف عوامل اقتدار در داخل کشور برای فشار بیشتر به ما طمع پیدا
 خواهند کرد.
2543---021
* از کاندیداهای رقیب دولت که در حین مناظرات و سفرهای استانی طرح‌ها و ایده‌های خوبی برای برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور ترسیم می‌کردند می‌خواهم که در حد وسع و اختیار خود ضمن حفظ وحدت و همدلی و اتحاد از عملی کردن طرح‌های پیشنهادی‌شان لحظه‌ای دریغ نورزند. روزنامه کیهان نیز علاوه بر مطالبات قانونی از دولت و نقد برنامه‌هایش، نباید از فعالیت‌های نیروهای جهادی - چه دولت کم‌کار باشد یا پرکار - لحظه‌ای غفلت کند. پتانسیل نیروهایی چون آقایان رئیسی، قالیباف، میرسلیم، چمران و... به خدمت در دولت منحصر نمی‌شود.
مصطفی گل‌محمدی
* بانک‌ها با بهره بالایی که در تسهیلات مالی به مردم دریافت می‌کنند دست نزول‌خواران بازار را از پشت بسته‌اند. از قول بنده بنویسید تا زمانی که بانک‌ها از کار دلالی و درآمدزایی از مسیرهای غیرمولد دست برندارند اقتصاد کشور درست نمی‌شود.
محمدی
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه برکت، رحمت و مغفرت خداوند و ماه در غل و زنجیر بودن شیطان رجیم لعین بر سالکان راه حق و حقیقت و دلدادگان خداوند رحمان و رحیم و غفور و کریم مبارک‌باد. از همه برادران و خواهران مسلمان درخواست می‌کنم اگر به دلائلی که دارند - موجه یا غیرموجه - و نمی‌توانند روزه بگیرند به احترام خداوند و مومنین، از حرمت‌شکنی بپرهیزند که عذاب الهی سخت است.
6263---0938 و 2846---0935
* از نظام بانکداری بیمار که بگذریم موضوع وام‌ها و تسهیلاتی مطرح است که بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری به کارکنان خود پرداخت می‌کنند که با سود اقساط و ناچیز همراه است اما یک کارگر برای دریافت تسهیلات باید پیچ و خم طولانی را طی کند!
0883---031
* در باغ بزرگ سیب مهرشهر کرج که به دنیای درختان معروف بود این روزها متأسفانه دیگر از درختان خبری نیست و این باغ به زمین کشاورزی تبدیل شده و شاید فردا هم به برج تبدیل شد؟! چرا محیط زیست هیچ واکنشی در قبال قطع هزاران درخت از خود نشان نمی‌دهد؟!
یک هموطن کرجی
* مشکل آقای روحانی و دولت ایشان وجود فاصله زیاد آنان با طبقه ضعیف جامعه است و از آن بدتر اینکه پاسخگوی مطالبات مردم نیستند.
8355---0911
* حکام سعودی، ایران و امام عظیم‌الشأن راحل ما را منشأ تروریسم معرفی کرده‌اند با این وصف دولت این گونه با خیال راحت حاضر به اعزام حجاج به عربستان شده است!
3104---0912
* پیروز واقعی انتخابات آن 16 میلیون ایرانی هستند که به تداوم رکود، بی‌کاری و تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش واردات و ادامه فسادهای دولتی رأی ندادند.
3464---0912
* آنچه که دشمنان را سخت ناراحت و عصبانی کرد حضور بیش از 40 میلیون ایرانی پای صندوق‌های رأی بود شک نباید کرد این حماسه حضور در پاسخ به ندای رهبر فرزانه انقلاب صورت گرفت.
1713---0915
* در مراسم‌های جشن خیابانی حامیان آقای رئیس‌جمهور صحنه‌های هتک حرمت به ارزشها و شرع مقدس فراوان دیده شد در تمام این جسارت‌هایی که به مقدسات صورت گرفته آقای روحانی مسئول است. ایشان با یک مصاحبه کوتاه می‌توانستند از آن هتک حرمت‌ها جلوگیری کنند ولی ورود پیدا نکردند.
احمدی و 7492---0912
* با افتخار اعلام می‌کنم که به جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عزیز رأی دادم. چون مردانگی، غیرت، حمیت، ‌ولائی بودن، توجه به شهیدان، خانواده‌های آنها و... را در
 او دیدم.
8160---0912
* در کابینه دولت دوازدهم نباید از وزرای اشرافی به عنوان وزیر دولت دوازدهم نام برده شود. اگر آقای روحانی پیرو خط امام و رهبری هستند، باید از نیروهای انقلابی در اداره کشور استفاده شود و این رمز پیروزی است که امام و رهبری بر آن تأکید داشتند.
3250---021
* کارنامه 4 سال قبل دولت به گونه‌ای بود که نه در اقتصاد و نه سیاست نمی‌توانست نمره قبولی بگیرد اما اگر دوره دوم را با تکیه به رهنمودهای رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های داخل، بهره ببرد، آن وقت است که می‌توان بدون وابستگی خارجی کشور را در مسیر رشد و شکوفایی هدایت کرد.
4265---021