kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۵۰۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
در پی پیروزی در انتخابات اعلام شد

پیام تبریک سران کشورهای جهان به روحانی

رهبران و روسای جمهور برخی از کشورهای جهان در پیام‌هایی جداگانه پیروزی در انتخابات را به حسن روحانی تبریک گفتند.


سلطان قابوس بر تقویت روابط محکم ایران و عمان تاکید کرد
سلطان قابون بن سعید در پیامی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.
در این پیام سلطان کشور عمان صمیمانه‌ترین آرزوها و تبریکات خود را به حسن روحانی ابراز داشت و برای وی آرزوی موفقیت در مسیر ترقی ملت ایران و شکوفایی و پیشرفت روز افزون کشورمان کرد.
بشاراسد: انتخابات ایران الگویی از احترام و انضباط برای جهان
بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه امروز پیام تبریکی را برای حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به مناسبت پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ارسال کرد.
در پیام رئیس‌جمهور سوریه به حسن روحانی آمده است: روند انتخابات ریاست جمهوری در کشور برادر ایران که به جهانیان الگویی از احترام و انضباط، وابستگی دلبستگی به کشور متحد ارائه داد با توجه و اهتمام وافر دنبال کردیم که استفاده از این حق با روحیه بالا از دموکراسی و احساس مسئولیت انجام گرفت. اینجانب ضمن تقدیم تبریکات صمیمانه خود به جنابعالی به مناسبت پیروزی مجدد در سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران و اعتماد مردم ایران به جنابعالی و انتخاب شما که برای ادامه مسیر تحکیم بخشی به جایگاه و نقش‌آفرینی ایران در منطقه و جهان است، تبریک می‌گویم.
پوتین: آمادگی روسیه برای توسعه همکاری‌ها با ایران
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.ولادیمیر پوتین در پیام خود بر آمادگی روسیه جهت ادامه همکاری فعالانه در توسعه روابط دو کشور ایران و روسیه در حوزه‌های دوجانبه و موضوعات بین‌المللی تاکید کرد.
پیام تبریک رئیس‌جمهوری چین به حسن روحانی
«شی جین پینگ» رئیس‌جمهوری خلق چین با ارسال پیامی، پیروزی حسن روحانی را برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری ایران به وی و ملت ایران تبریک گفت.در پیام رئیس‌جمهوری چین خطاب به روحانی آمده است: باید تلاش کرد تا روابط را به جلو برد و کاری کرد که سطح روابط به درجه‌ای از ارتقا برسد که دو کشور به دنبال آن هستند.
«الهام علی اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان،شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت، نبیه بری رئیس‌پارلمان لبنان،فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق،عبدالله عبدالله رئیس‌اجرایی ‌حکومت وحدت ملی افغانستان، نواز شریف نخست‌وزیر پاکستان و«ناراندا مودی» نخست وزیر هند در پیام‌هایی جداگانه پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفتند .
از سوی دیگر بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس ، ضمن تبریک پیروزی حسن روحانی در انتخابات گفت : من حسن روحانی را تشویق می‌کنم که به تعاملش با جامعه جهانی ادامه دهد و به ادامه گفت‌وگو‌ها و همکاری‌ها در مجموعه‌ای از مسائل، از جمله سیاست‌های ایران در منطقه، حقوق بشر و نگرانی‌های دو جانبه به ویژه اتباع دو تابعیتی امیدوار هستم.