kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۴۵۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱

چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی ـ باکو


یزدانی مقتدرانه طلایی شد
حسن یزدانی قهرمان المپیکی تیم ملی کشتی آزاد ایران شنبه شب در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم توانست با نتیجه ۱۱ بر صفر سلیم یاشار دارنده نقره المپیک ۲۰۱۶ از ترکیه را شکست دهد و به مدال طلا برسد. یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل بهادر کودیروف از تاجیکستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل شریف شریف اف دارنده مدال طلا و برنز المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد.
نارضایتی اسماعیل پور از عملکردش
مسعود اسماعیل‌پور پس از کسب مدال برنز وزن ۶۱ کیلوگرم اظهار داشت: فکر نمی‌کردم مسابقات تا این اندازه سنگین باشد. تمام تیم‌های صاحب کشتی نفرات اصلی خود را به این رقابتها آورده بودند. حاجی علی‌یف اصلی‌ترین رقیب من نیز در این وزن حضور داشت و همین سبب شده بود تا سطح رقابت بالا باشد.
وی با اشاره به عملکرد خودش گفت: از عملکرد خودم راضی نیستم. حاجی ‌علی‌یف مهمترین رقیب من است و تا امروز چندین بار با هم کشتی گرفته‌ایم و با شگردهای هم کاملا آشنا هستیم. او از امتیاز میزبانی استفاده کرد و من برابر او واقعا غافلگیر شدم. همان ابتدای کشتی ۴ امتیاز گرفت و سپس کشتی را اداره کرد. اسماعیل‌پور در پایان گفت: در کل ابن مسابقات یک محک جدی و خوب برای ما در فاصله چند ماه مانده به مسابقات جهانی پاریس بود که میدان اصلی ما محسوب می‌شود تا روی نقاط ضعف و قوت خود کار کنیم
مدال برنز برای صادق زاده
جابر صادق‌زاده در دیدار رده‌بندی وزن ۱۲۵ کیلوگرم توانست رجا الکراد از سوریه را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست دهد و مدال برنز را از آن خود کند. صادق زاده پیش از این در دور نخست، مقابل زمان انور از پاکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی رسید ودر دور دوم و در مرحله نیمه نهایی در مقابل جمال الدین ماگومداف دارنده مدال نقره و برنز جهان از آذربایجان با نتیجه ۷ بر ۳ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.
قطعی شدن عنوان سوم ایران
کاروان ورزش ایران در حالی در پایان روز هشتم بازی‌های کشورهای اسلامی جایگاه سومی خود را محکمتر کرد که نه خطری از سقوط احساس می‌کند و نه امیدی به صعود دارد. با ٤ مدال طلا، یک نقره و ٣ مدال برنزی که امروز از مجموع مدال‌های توزیع شده در روز هشتم چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی، نصیب کاروان ورزش ایران شد مجموع مدال‌های کاروان ایران به عدد ٨٢ رسید.
با این شرایط جایگاه سومی ایران در جدول توزیع مدال‌ها محکمتر از همیشه شد. البته با توجه به موقعیت کاروان دیگر کشورها، کاروان ورزش کشورمان تا حد خیلی زیادی نسبت به حفظ این جایگاه تا پایان بازی‌ها مطمئن شده است.
ارزیابی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از مسابقات
محمد طلایی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: از تیم‌مان راضی هستیم. خداراشکر سطح مسابقات برای برخی از بچه‌های ما بسیار بالا بود. بطور مثال یزدانی با دو حریف المپیکی خود مبارزه کرد. مصطفی حسین‌خانی با چهار حریف جهانی و رده بالا دیدار کرد. میثم نصیری خودش را در این وزن تثبیت کرد و بچه‌ها در جهانی میدان ندیده نیستند.
وی درباره شکست‌های سنگین و دور از انتظار چند کشتی‌گیر اظهارداشت: اسماعیل پور وقتی چهار امتیاز از دست داد کشتی از دستش درآمد اما در وزن ۵۷ کیلوگرم ضعیف بودیم.طلایی افزود: سال‌های سال است در کشورهایی که روسیه و آذربایجان پشت پرده هستند از داوری‌ها ضربه می‌خوریم اما بچه‌ها به خودشان قبولانده‌اند که این موضوع وجود دارد و به همین دلیل سعی می‌کنند در کلاس فنی‌شان خللی ایجاد نشود. وی گفت: جابر صادق‌زاده دومین میدان مهم خود را تجربه می‌کرد. جابر چون کمیل قاسمی مصدوم شد آمد و اگر کمیل بود قطعا باتجربه‌تر عمل می‌کرد.جابر باید از این میادین بیشتر ببیند تا پخته شود و طبیعی بود که جو او را بگیرد.
یزدانی: آماده‌تر از جام جهانی بودم
حسن یزدانی پس از کسب مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم اظهار داشت: مسابقات سنگینی بود و حریفان اصلی یعنی ترکیه و آذربایجان با نفرات اصلی آمده بودند که هر دو مدال المپیک و جهانی داشتند و خداروشکر برابر هر دو خوب کشتی گرفتم.
 وی در مورد عملکردش گفت: فکر می‌کنم کشتی‌های خوبی‌گرفتم. همیشه بسته به شرایط بدنی‌ام و البته شرایط حریف و مسابقه کشتی می‌گیرم و سعی می‌کنم که بهترین نتیجه را کسب کنم. شرایط مسابقه نیز ایجاب می‌کرد برابر حریفان اینگونه به میدان بروم. وی درباره اینکه آیا در وزن جدید جا افتاده است، گفت: در این مسابقات با وجود حضور دو قهرمان مطرح بهترین فرصت بود تا با رقبا سرشاخ شوم و خودم را محک بزنم. بعد از جام جهانی بیشتر تمرین کردم و آماده‌تر بودم و فکر می‌کنم بد کار نکردم. در جام جهانی بدنم سنگین بود و سرما هم خورده بودم اما اینجا آماده‌‌تر بودم و بهتر کار کردم.
هت تریک شیرجه ایران در طلا
 مدال طلای مسابقات شیرجه دو نفره بازی‌های کشورهای اسلامی از آن تیم ایران شد.در چارچوب مسابقات شیرجه بازی های کشورهای اسلامی و در بخش شیرجه دو نفره، تیم ایران با ترکیب مجتبی ولی پور و شهنام نظرپور با کسب مجموع ۳۳۴ و هشت صدم امتیاز مدال طلا را از آن خود کرد.تیم های آذربایجان با امتیاز ۲۶۵ و ۱۱ صدم و عراق با ۲۱۵ و ۶۴ صدم دوم و سوم شدند.پیش از این در رشته شیرجه روهای کشورمان دو مدال طلا در ماده ۳ متر انفرادی و سه متر دوبل و همچنین یک مدال برنز در ماده ۱۰ متر انفرادی کسب کرده بودند.بدین ترتیب با مدال طلای شیرجه ۱۰ متر دوبل کار تیم ملی شیرجه کشورمان در این دوره از مسابقات کشورهای اسلامی با ۳ مدال طلا و یک برنز به پایان رسید.