kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
جلیلی در کرمان:

عده‌ای می‌خواهند انتخابات را به عرصه‌ای برای «ترس‌های موهوم در آینده» تبدیل کنند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز مشاهده می‌کنید که به صراحت بحث‌های غیرواقعی و نازلی را مطرح می‌کنند و می‌گویند اگر رقبای ما پیروز شوند در پیاده‌رو‌ها دیوار می‌کشند! این حرف‌ها را بیان می‌کنند تا دیوار بکشند بین وضع موجود و کارنامه ادعایی آنها.



جلیلی ادامه داد: اگر امروز بسیاری از مشکلات در کشور وجود دارد و نارسایی‌های مختلفی در عرصه‌های گوناگون دیده می‌شود راه‌حلش در انتخاب صحیح رئیس‌جمهور است و واقعیت این است که انتخاب‌های خود ما چه درست باشد و چه نادرست؛ نتیجه مستقیمی بر زندگی و جامعه ما خواهد داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند انتخابات را به عرصه‌ای برای «ترس‌های موهوم در آینده» تبدیل کنند، گفت: مثلا می‌گویند اگر ما رای نیاوریم جنگ می‌شود! یا اگر ما نباشیم روابط خارجی ایران با دنیا بهم می‌خورد! اما این ادعا‌ها غیرواقعی و موهوم است.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: ۴ سال قبل عده‌ای در پاسخ به مشکلات مردم گفتند راه حل این مشکلات گفتگو با چند کشور خاص آن هم به سبک خودمان است و حالا بعد از ۴ سال باید ارزیابی کرد که این رویکرد چقدر موفق بوده است؟
جلیلی با اشاره به مشکلات اقتصادی امروز جامعه از جمله افزایش نرخ بیکاری و رکود اقتصادی خاطر‌نشان کرد: در ایران ظرفیت‌های فراوانی برای اداره کشور وجود دارد، از نفت و گاز تا وضعیت اقلیمی و کشاورزی و گردشگری وجود دارد، اما در این مدت چه استفاده‌ای از این فرصت‌ها برای اداره کشور شد؟ ما نمی‌گوییم باید در این ۴ سال معجزه می‌کردند یا امروز آمار خیلی خاصی می‌دادند، اما واقعا باید مشخص شود در این مدت توانستند از این ظرفیت‌های عظیم درست استفاده کنند؟
وی افزود: وظیفه دولت این نیست که اگر یک سال بارش باران خوب بود، بگوید این نتیجه کار من است! بلکه باید با استفاده به موقع و صحیح از ظرفیت‌های مختلف کشور از جمله دستگاه دیپلماسی، زمینه صادرات و فروش محصولات کشاورزی داخلی را فراهم سازد.