kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

آمریکایی‌ها مسافران یک اتوبوس را در سوریه قتل‌عام کردند

یک جنگنده ائتلاف آمریکایی ضدداعش اتوبوس حامل زنان را در شرق شهر «رقه» سوریه بمباران کرد و 22 زن را به قتل رساند.


اتوبوس حامل زنان در مناطق شرقی شهر «رقه» سوریه توسط یک جنگنده آمریکایی بمباران شد. به گزارش فارس، 22 زن بر اثر این حمله، جان باختند و 9 نفر دیگر نیز زخمی شدند. این زنان کارگران مزارع روستاهای اطراف شهر رقه بودند.گروه موسوم به «حقوق بشر سوریه» اخیرا به مناسبت هزارمین روز مداخله آمریکا در سوریه اعلام کرده بود، طی این مدت آمریکایی‌ها بیش از 1000 غیرنظامی سوری از جمله صدها زن و کودک را کشته‌‌اند. مناطق غیرنظامی شهر «رقه» که داعش آن را مرکز خلافت خود خوانده بود، تاکنون بارها توسط جنگنده‌های آمریکایی بمباران شده و ده‌ها تن نیز در این حملات جان باخته‌اند.
اظهارات لاوروف
«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، گفت که رژیم کاهش تنش که فعلا در چهار منطقه سوریه در حال اجرا است، احتمالا به سراسر سوریه گسترش می‌یابد. به گفته وی، واشنگتن و مسکو راجع به تحولات در سوریه، درک یکسانی دارند.  توافق مناطق کاهش تنش در پایتخت قزاقستان امضاء شده است. طبق توافق فوق، سازمان ملل به عنوان ناظر و نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامن توافق در نظر گرفته شدند. در همین چارچوب، احتمالا این سه کشور به مناطق مورد نظر نیرو خواهند فرستاد.
در همین حال، ایسنا به نقل از مقامات آنکارا گزارش داد، ترکیه پیشنهاد ایجاد یک هیئت ناظر بر آتش‌بس در استان «ادلب» سوریه را دریافت کرده است. پیش از این نیز خبر رسیده بود، واحدهایی از ارتش ترکیه با هدف حفظ آتش‌بس، راهی ادلب شده‌اند. در شرق سوریه همچنین دیروز جنگنده‌های آمریکایی با بمباران شهر «البوکمال» استان «دیرالزور» ده‌ها غیرنظامی را کشتند. در مورد شمار دقیق کشته‌ها و زخمی‌های این حمله، خبری منتشر نشده است.