kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

زمزمه‌های استیضاح ترامپ /رئیس‌جمهور آمریکا تهدید علیه امنیت شناخته شد

در حالی که برخی رسانه‌های آمریکایی درخواست استیضاح ترامپ را مطرح می‌کنند، برخی جریان‌های سیاسی این کشور نیز اعلام می‌کنند، رئیس‌جمهور کشورشان برای امنیت ملی آمریکا یک خطر است.


پس از اخراج «کومی» رئیس ‌اف بی‌آی طی هفته گذشته کاخ سفید تلاش زیادی برای ارائه توضیحی درباره این اقدام ترامپ کرده است. اما ظاهرا توضیحات قانع‌کننده نبوده و زمزمه‌ها برای استیضاح ترامپ بار دیگر بالا گرفته است. استاد تاریخ آمریکایی که پیش از این پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش‌بینی کرده بود در این باره گفته اخراج مدیر اف‌بی‌آی برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور کافی است. لیچمن می‌گوید، من نمی‌گویم ما باید ترامپ را اکنون استیضاح کنیم اما خواهان آغاز تحقیقات برای استیضاح وی هستم. از آن سو روزنامه «واشنگتن‌پست» نیزنوشته: «وقت آن رسیده که کنگره تحقیقات درباره استیضاح ترامپ به دلیل اخلال در عدالت را آغاز کند. در حال حاضر کشور با رئیس‌جمهوری مواجه است که نحوه عملش حاکی از آن است که نظام حاکمیت ما را با تهدید مواجه می‌کند.». از آن سو روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تودی» نیز در گزارشی اینگونه از خطرات ترامپ می‌گوید: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بیشترین شکاف اعتباری را از زمان ریاست «نیکسون» در کاخ سفید دارد... ترامپ و سخنگویان او حتی زمانی که با اسناد روبرو می‌شوند نیز معمولا ضرورتی برای اصلاح دروغگویی‌های خود احساس نمی‌کنند و به نظر نمی‌رسد که ترامپ از این موضوع ناراحت باشد.
دیلی تلگراف هم در گزارشی با عنوان «ترامپ بعد از سرخوردگی خود به علت مشکلات ناشی از برکنار کردن مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (اف بی‌آی) در اندیشه پاکسازی کاخ سفید است»، نوشت: یک منبع مستقل تاکید کرده که «ترامپ بسیار عصبی و خشمگین از همه، به فکر برکنار کردن کارمندان بلندپایه است».