kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
بیان مشکلات متعدد تیم نفت تهران از زبان رئیس‌فدراسیون فوتبال

قهرمان جام حذفی به لیگ قهرمانان آسیا معرفی نمی‌شود؟!

رئیس‌فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات متعدد قهرمان جام حذفی عنوان داشت: ما باید ببینیم می‌توانیم نفت را به آسیا اعزام کنیم یا نه و اگر نشود، تیمی را جایگزین خواهیم کرد. با این حال امتیازی خرید و فروش نمی‌شود و تیمی را جایگزین خواهیم کرد.



یک سال از حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال گذشت، رئیسی که جای علی کفاشیان آمد و خیلی‌ها می‌گویند از بخت خوبش بود که در اولین سال حضورش تیم ملی فوتسال و فوتبال ساحلی روی سکوی سوم جام جهانی رفته‌اند، تیم‌های نوجوانان و جوانان به جام جهانی رفتند و تیم ملی بزرگسالان هم در آستانه صعود به جام جهانی 2018 است. 19 اردیبهشت‌ماه 95 مهدی تاج با پیروزی در انتخابات، فدراسیون را از علی کفاشیان گرفت و حالا پس از یک سال از تلخی‌ها و شیرینی‌های کار یک‌ساله‌اش می‌گوید و اتفاقاتی که در این یک سال برای او رقم خورد.
تاج در ابتدای صحبت‌های روز گذشته خود با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: یک اتفاق خیلی خوبی که در صحبت‌های مقام معظم رهبری هم وجود داشت و فدراسیون فوتبال در آن موفق شد، اقتصاد مقاومتی بود. اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه شما در یک سال 40، 45 میلیارد هزینه کنید و همه تیم‌ها را به جام جهانی ببرید. به‌نظرم ما اکنون آقای آسیا هستیم و به‌معنای واقعی فوتبال ایران آقای آسیاست. چرا آقای آسیا هستیم؟ به این دلیل که حتی تیم‌های باشگاهی ما هم موفق بودند و سه تیم ما به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا رفتند. باشگاه‌های ما با وضعیتی که اداره می‌شوند و بودجه‌ای که دارند، اصلاً قابل مقایسه با تیم‌های عربستانی، قطری، اماراتی و... نیستند. شما نگاه کنید، تصور اینکه پول یک بازیکن آنها پول کل تیم ماست، عجیب است، اما واقعیت دارد. پرسپولیس و استقلال این وضعیت را دارند و اگر من به استقلال خوزستان در بازی آخر کمک نمی‌کردم، آنها هم مشخص نبود بتوانند بازی آخر حاضر شوند یا نه. فقط بابت کمبود نقدینگی مشکل داریم و این وضعیت باشگاه‌های ما بود. تیم‌های ملی هم که پیشانی آن تیم ملی است، اگر 22 خردادماه ازبکستان را شکست بدهد، بعد از برزیل دومین تیمی خواهد بود که حضورش در جام جهانی قطعی می‌شود.
وی افزود: می‌توان گفت ما در صعود به جام جهانی تمام رده‌ها را تکمیل کردیم. اکنون تیم جوانان را برای جام جهانی بدرقه کردیم، تیم فوتسال زیر 20 سال را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم، تیم نوجوانان در حال اعزام به تورنمنتی در چین است و از فوتبال ساحلی هم که سوم دنیا شد، استقبال کردیم. فوتبال پر از اتفاق است و این مسئله خوبی است. کنار این مسائل از برخی رسانه‌ها گله داریم که اولین سؤال‌شان درباره پاداش است که «چقدر پاداش می‌دهید؟». ما به‌اندازه پولی که در می‌آوریم پاداش می‌دهیم و قطر و عربستان نیستیم. این را همه باید باور کرده و رسانه‌ها هم یک بار برای همیشه تمام کنند.
رضایت از عملکرد فدراسیون در یک سال گذشته
رئیس ‌فدراسیون فوتبال ادامه داد: از عملکرد فدراسیون فوتبال در یک سال گذشته راضی هستم. ما هر جایی که جزو 10 کشور برتر دنیا باشیم خوب است و به‌نظرم اکنون در دو رشته فوتسال و فوتبال ساحلی به جمع 10 تیم و حتی 4 تیم برتر دنیا رفتیم. تیم ملی بزرگسالان هم به جام جهانی صعود کند، جزو دوم‌های دنیا هستیم! یعنی دومین تیمی هستیم که به جام جهانی صعود کرده‌ایم. امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.
احتمال اعزام نشدن نفت به آسیا
تاج در خصوص بدهی‌های برخی از باشگاه‌های فوتبال کشورمان گفت: ماجراهای نفت، سیاه‌جامگان، سپیدرود ماجراهای مهمی است که باید درباره آنها بعداً مفصل صحبت کنم. نفت هم یکی، دو تا و سه تا مشکل ندارد. مشکلات اساسی است و باید صحبت‌های مفصلی درباره آنها کنم. وی همچنین یادآور شد: ما باید ببینیم می‌توانیم نفت قهرمان جام حذفی را به آسیا اعزام کنیم یا نه و اگر نشود، تیمی را جایگزین خواهیم کرد. با این حال امتیازی خرید و فروش نمی‌شود و تیمی را جایگزین خواهیم کرد.
در صورتی که نفت به آسیا نرود، ذوب آهن جایگزین این تیم می‌شود؟، تاج در پاسخ به این پرسش می‌گوید: نمی‌دانم ذوب‌آهن می‌شود یا نه، باید این موضوع را ببینیم. اکنون حضور ذهن ندارم، اما اینکه چه تیمی به آسیا می‌رود اهمیت دارد و باید شرایطی را فراهم کنیم که نفت بتواند خودش برود و برگردد.