kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

اخبار ورزش جهان


رقابت شانه به شانه بارسلونا و رئال برای فتح لالیگا
تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید با شکست حریفانشان به رقابت خود برای فتح لالیگا ادامه خواهند داد و اتلتیکو مادرید با تساوی برابر رئال بتیس جایگاه سوم خود را تثبیت کرد. دیدارهای هفته سی و هفتم لالیگا یکشنبه شب برگزار شد. در بازی‌های همزمان بارسلونای صدرنشین برابر لاس پالماس قرار گرفت و به راحتی میزبانش را چهار بر یک شکست داد. نیمار در دقایق(۶۷ و ۷۱  و 25) و لوییس سوارس(27) برای بارسلونا گلزنی کردند. بارسلونا با این پیروزی با ۸۷ امتیاز و یک بازی بیشتر از رئال مادرید صدرنشین باقی ماند. در دیگر بازی مهم رئال مادرید برابر سویا قرار گرفت و چهار بر یک مهمانش را شکست داد. گل نخست بازی را ناچو در حالت غیرمعمول به ثمر رساند. در حالی که داور به نفع سفیدپوشان خطا گرفته بود و بازیکنان سویا هنوز دیوار دفاعی را تشکیل نداده بودند مدافع اسپانیایی توپ را کاشت و آن را وارد دروازه سویا کرد.در ادامه کریستیانو رونالدو گلزنی کرد تا نیمه نخست با پیروزی میزبان به پایان برسد. در نیمه دوم استوان یووتیچ در دقیقه ۴۹ یکی از گل‌ها را جبران کرد اما رونالدو گل دوم خود را دقیقه ۷۸ به ثمر رساند و از مرز ۴۰۰ گل گذشت. آخرین گل مادرید را تیز تونی کروس به نام خود ثبت کرد. سفیدپوشان با گلزنی در این دیدار توانستند در ۶۲ بازی پیاپی دروازه حریفان را باز کنند و رکورد بایرن مونیخ را بشکنند. مادرید با این پیروزی و یک بازی کمتر با ۸۷ امتیاز در رتبه دوم باقی ماند. سویا نیز با ۶۹ امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت. در دیگر دیدار مهم اتلتیکو مادرید برابر رئال بتیس قرار گرفت و یک بر یک برابر میزبانش مساوی کرد. با این نتیجه سومی اتلتیکو تثبیت شد و شاگردان دیگو پابلو سیمئونه فصل بعد در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهند داشت.
قهرماني نادال در مسابقات اپن مادريد
رافائل نادال با پيروزي مقابل دومينيك تيم در فينال مسابقات اپن مادريد، سي‌امين قهرماني مسترز خود را كسب كرد. رافائل نادال با نتيجه  دو بر صفر در فينال اپن مادريد مقابل  دومينيك تيم به پيروزي رسيد. نتايج دو ست اين بازي ٧-٦ و ٦-٤ بود. بدين ترتيب نادال سومين قهرماني خود در اين فصل را به دست آورد.نادال در دور نيمه نهايي نيز مقابل نوام جوكوويچ تنيسور شماره دوي جهان به پيروزي رسیده بود. تنيسورهاي مطرح جهان از روز ٧ خرداد در مسابقات اپن فرانسه با يكديگر رقابت مي‌كنند.
احتمال نامزدی مشترک کره ‌شمالی و جنوبی برای جام‌جهانی ۲۰۳۰
ممکن است برای برگزاری جام جهانی ۲۰۳۰، کشورهای کره جنوبی به همراه کره شمالی نامزد این رقابت‌ها شوند.چونگ مونگ گیو، رئیس فدراسیون فوتبال کره جنوبی‌(KFA) اعلام کرد این کشور می‌تواند با کشورهایی از جمله چین، ژاپن و کره شمالی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ به صورت مشترک نامزد شود. چونگ که اخیرا عضو شورای قانونگذاری فیفا شده است، در کنگره AFC‌ اعلام کرد که چهار کشور کره شمالی، کره جنوبی، چین و ژاپن می‌توانند برای میزبانی با هم مذاکره کنند. این در حالی است که بین کره شمالی و کره جنوبی تنش‌هایی وجود دارد. چونگ در این باره اظهار کرد: اگر چهار کشور با یکدیگر متحد شوند، از نظر مالی شرایط بهتر خواهد بود. بازار فوتبالی خوبی داریم. چونگ اعلام کرده است جیانی اینفانتینو‌(رئیس فیفا) نیز با همکاری کشورهای همسایه برای میزبانی مسابقات موافق است. او همچنین عنوان کرد در صورتی که کره جنوبی نتواند میزبانی جام جهانی شود، قصد دارد در سطح آسیا میزبانی بگیرد.
زین‌الدین زیدان سفیر پاریس ۲۰۲۴
سرمربی تیم فوتبال رئال مادرید و کاپیتان پیشین فرانسه به عنوان آخرین سفیر پاریس ۲۰۲۴ انتخاب شد. از پاریس به عنوان یکی از نامزدهای میزبانی المپیک 2024 نام برده می‌شود. بسیاری از فرانسوی‌ها از جمله زین‌الدین زیدان از این میزبانی حمایت کردند. در نخستین روز کار کمیسیون ارزیابی المپیک در پاریس در ویدئویی که پخش شد، زیدان حضور داشت. افرادی همچون کریم بنزما و لوران بلان نیز در کنار او از جشن پاریس ۲۰۲۴ حمایت کردند. در کنار این افراد تونی استانگه قهرمان سه دوره کانون المپیک نیز حضور داشت. این چهار نفر با انگشتان دست شکل برج ایفل را به نمایش گذاشتند.
آمار فوق‌العاده کاوانی در گلزنی
مهاجم اروگوئه‌ای پاری ‌سن‌ ژرمن با زدن ۴۸ گل در ۴۸ بازی نشان داد از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است. پاری ‌سن‌ ژرمن در هفته سی و هفتم لیگ فرانسه جشنواره گل به راه انداخت و توانست با پنج گل سن‌اتین را در هم بکوبد. ادینسون کاوانی در این دیدار هم مثل دیدارهای قبل پاری ‌سن‌ ژرمن درخشید و توانست دو بار برای تیمش گلزنی کند. این بازیکن اروگوئه‌ای در فصل جاری ۴۸ بار در مسابقات مختلف برای پاری ‌سن‌ ژرمن به میدان رفته که نتیجه‌ آن ۴۸ گل بوده است. این نشان می‌دهد او تا چه اندازه خوب ظاهر شده است. کاوانی جدی‌ترین تعقیب‌کننده لیونل مسی برای کسب کفش طلای فوتبال اروپاست. او توانسته است در رقابت‌های لیگ فرانسه، ۳۵ گل به ثمر برساند. این همان تعداد گلی است که مسی در لالیگا وارد دروازه‌ حریفان کرده است. کاوانی بعد از درخشش با پاری ‌سن‌ ژرمن در فصل جاری، بار دیگر مورد توجه تیم‌های بزرگ فوتبال اروپا قرار گرفته است اما بعید به نظر می‌رسد او این تیم پرآوازه پاریسی را ترک کند.
مورینیو: با ۱۵ بازیکن نمی‌شود در دو جام جنگید
سرمربی منچستریونایتد اعتراف کرد با شرایطی که در یونایتد حکم‌فرماست، آنها توان رقابت در دو جام را ندارند. منچستریونایتد یکشنبه شب گذشته در حالی با نتیجه‌ دو بر یک به تاتنهام باخت که اکثر بازیکنان خود را یا به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نداشت و یا به آنها استراحت داده بود. ژوزه مورینیو هشت تغییر در تیمش انجام داده بود تا برای بازی فینال لیگ اروپا برابر آژاکس بازیکنانش خسته نباشند. او در نشست خبری بعد از پایان مسابقه گفت‌: مردم فکر می‌کنند در لیگ اروپا قمار کردیم ولی این‌طور نیست. هیچ قماری روی لیگ اروپا نکردیم. موضوع خیلی ساده است. توان رقابت برای دو جام را به صورت همزمان نداریم. نمی‌شود در دو جام با پانزده بازیکن رقابت کرد ولی با توجه به برنامه فشرده‌ای که پیش‌روی ما قرار دارد، مجبور به این کار هستیم. به همین دلیل به چند بازیکن تیم استراحت دادم. بازیکنانی که باید استراحت می‌کردند، استراحت خود را انجام دادند و بازیکنانی که باید ۹۰ ‌دقیقه بازی می‌کردند نیز در زمین حضور داشتند. خوشبختانه بازیکن آسیب‌دیده نداریم. منچستریونایتد چهارشنبه همین هفته‌ در دیداری عقب‌افتاده در لیگ برتر باید به مصاف ساوتهمپتون برود. آنها همچنین در بازی هفته‌ آینده خود که آخرین بازی شیاطین سرخ در لیگ برتر محسوب می‌شود، به مصاف کریستال پالاس خواهد رفت. سرانجام سوم خرداد ماه آخرین و مهم‌ترین بازی فصل منچستریونایتد برابر آژاکس در فینال لیگ اروپا خواهد بود.
وینگادا سرمربی جدید تیم ملی فوتبال مالزی
سرمربی سابق پرسپولیس و تیم امید ایران هدایت تیم‌ ‌ملی مالزی را بر عهده گرفت. ادواردو نلو وینگادا، بعد از توافق با سران فوتبال مالزی به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی این کشور انتخاب شد تا در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا هدایت تیم این کشور را داشته باشد. مالزی در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا باید در دیدار بعدی خود به مصاف کره شمالی برود. جام ملت‌های آسیا در سال 2019 برای اولین بار با حضور 24 تیم برگزار خواهد شد و مالزی نیز امیدوار است بتواند یکی از تیم‌های حاضر در این دوره از رقابت‌ها باشد.