kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲
امام‌ جمعه قم:

با هتاکان به مقدسات قاطعانه برخورد شود

امام‌ جمعه قم با محکوم کردن اهانت به مقدسات در یک محفل انتخاباتی، گفت: باید قاطعانه با هتاکان به مقدسات دینی برخورد شود.

قم- خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با شرکت گسترده امت خداجوی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: تقاضای عموم مردم به ویژه مراجع معظم تقلید و علما برخورد جدی با فرد هتاک و اعلام برائت و تبری مسئولین آن ستاد انتخاباتی است.
وی با بیان اینکه هیچ‌کس نباید از مقدسات برای اهداف سیاسی گروه و حزب خود استفاده کند، تصریح کرد: به همین اندازه اهانت به مقدسات نیز محکوم است و این اقدام خلاف موازین عقلی و دینی بود.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به ناراحتی و واکنش مراجع معظم تقلید به ویژه آیت‌الله مکارم شیرازی به این اقدام هتاکانه، افزود: نباید اجازه داد مسائل انتخاباتی فرصت هتک حرمت مقدسات قرار گیرد تا مثلا یک رأی به آرای فلان حزب اضافه شود.
وی با بیان اینکه «قانون» باید معیار همه رفتارها و کردارها و گفته‌ها باشد تا به حقوق دیگران تجاوز و تعدی صورت نگیرد، تصریح کرد: التزام به قانون مانع قرار گرفتن کشور در دام فتنه و فتنه‌گران است و از سوی دیگر اقتدار و امنیت کشور و تعهد به ارزش‌های اسلامی و انسانی به منصه ظهور گذاشته می‌شود.
خطیب جمعه قم در ادامه با اظهار تاسف شدید از شهادت مظلومانه سربازان فداکار مرزبانی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: از مسئولین امر می‌خواهیم علاوه بر تقویت بنیه دفاعی در برابر اشرار و تروریست‌ها، قاطعانه انتقام این سربازان فداکار را بگیرند.
وی افزود: از دولت پاکستان نیز انتظار داریم به صورت جدی این مسئله را پیگیری و اجازه ندهند مرز آنها فرصتی برای تجاوز و شرارت تروریست‌ها علیه ایران اسلامی باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه به سوءاستفاده و انحرافاتی فکری در ارتباط با بحث مهدویت پرداخت و گفت: 14نوع انحراف و کج‌روی در مقوله مهدویت شناخته شده است که باید برای نسل‌های جوان تشریح شود تا باور به مهدویت از انحراف و ناپاکی پاک و پیراسته شود.
وی با بیان اینکه عدم آگاهی مردم از مباحث مهدویت موجب شده عده‌ای با سرکیسه کردن مردم برای خود دکان باز کرده و موجب گمراه کردن آنان شده‌اند، تصریح کرد:  مستکبران از این فرصت‌ها برای سست کردن باورهای دینی مردم نهایت بهره‌وری و سوءاستفاده را می‌کنند لذا باید هوشیار بود.حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی افزود: موازی با این سوءاستفاده‌ها برخی مقوله انتظار را به سکولارگرایی تفسیر و متاسفانه این انحراف در گذشته بنا نهاده شد و هنوز هم ادامه دارد.
امام جمعه قم در پایان هفته کارگر و معلم را گرامی داشت و از این اقشار قدردانی کرد.