kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۵۲۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰

انتخاب سرپرست برای فدراسیون در جهت همان سیاست اعلام شده قبلی بود؟!(ضربه آزاد)

انتخاب سرپرست برای فدراسیون ورزش باستانی و بازی‌های بومی محلی و انتقادات صورت گرفته از این تصمیم وزیر ورزش و جوانان واکنش معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش را به دنبال داشت.

 

داورزنی روز گذشته در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: «‌شایسته‌تر بود دوستان عزیز کمی بیشتر دقت می‌کردند. هم به صحبت‌های آقای سلطانی‌فر و هم به حکم صادره که دقیقا در جهت رعایت قانون بوده است. صدور حکم سرپرست فدراسیون روستایی عشایری در راستای بیانات و سیاست اعلامی در جلسه فدراسیون‌ها انجام شده است. همان‌طور که دوستان می‌دانند،  جعفری ریاست این فدراسیون را به عهده داشت و دوران چهار ساله ریاست وی به اتمام رسیده بود. ضرورتا می‌بایست جهت ادامه‌  فعالیت در همان فدراسیون تا انجام انتخابات حکم سرپرستی برای ایشان صادر می‌شد. در گذشته حکم سرپرستی برای شخص دیگری صادر می‌شد که این موضوع تبعاتی برای فدراسیون داشت. صدور حکم سرپرستی برای ریاستی که دوران چهار سال آن تمام شده، دقیقا در جهت همان سیاست اعلام شده قبلی است.»
داورزنی که همزمان با حضور در وزارت ورزش و جوانان و علی‌رغم مشغله‌های فراوان در این سمت، خودش سرپرست فدراسیون بزرگی چون والیبال است‌، در صحبت‌هایش تلاش کرده اقدام اخیر وزیر ورزش و جوانان را در جهت همان سیاست اعلام شده قبلی تفسیر کند، غافل از آنکه سلطانی‌فر در آخرین روزهای دی ماه سال 1395 در نشست مشترک با روسای فدراسیون‌های ورزشی اظهار داشت: «‌بهتر است با رعایت قانون و پیش‌بینی زمان‌بندی اتمام دوره ریاست قبلی‌ ثبت‌نام‌ها صورت گیرد و بعد از تایید نامزدها و تا زمان برگزاری انتخابات جدید، رئیس فدراسیون همچنان عهده‌دار مدیریت امور فدراسیون باشد. تصور من این است همان روزی که رئیس فدراسیون قبلی زمان مدیریتش به پایان می‌رسد انتخابات جدید برگزار شود.»
اگر تصمیم اخیر وزیر ورزش و جوانان طبق همان سیاست اعلام شده قبلی بود، باید با پیش‌بینی زمان‌بندی اتمام دوره ریاست جعفری در فدراسیون ورزش باستانی و بازی‌های بومی محلی‌، ثبت‌نام‌ها صورت می‌گرفت و درست در همان روزی که زمان ریاست وی به پایان می‌رسید، انتخابات برگزار می‌شد.
احتمالا با این توضیحات، جناب آقای داورزنی نیز متقاعد شده که انتقاد صورت گرفته در قسمت نکته ورزشی روزنامه کیهان مورخ هفتم اردیبهشت ماه 1396 انصاف در نظر گرفته شده و تصمیم امروز وزیر ورزش با صحبت‌های قبلی‌اش در تناقض بوده است.