kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
فرانسوی‌ها هیچ یک از نامزدها را نمی‌خواهند

تظاهرات در شهرهای مختلف فرانسه با شعار «نه لوپن نه ماکرون»

مردم فرانسه با تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور عملا اعلام کردند که هیچ یک از 2 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را نمی‌خواهند.


دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در حالی 17 اردیبشهت ماه قرار است برگزار شود که نتایج آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد «امانوئل ماکرون» از «ماری لوپن » پیشی گرفته است. براساس نظرسنجی موسسه «هاریس انترکتیو» 61 درصد از رای دهندگان تمایل دارند در دور دوم انتخابات به «ماکرون» رای دهند،‌ درحالی که سهم «لوپن» تنها 39 درصد اعلام شده است.
اما بر خلاف نظر سنجی‌ها در خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه مردم نظر دیگری دارند و هیچ یک از این دو کاندیدا را قادر به خارج کردن کشورشان از بحران‌های کنونی فرانسه نمی‌دانند. در همین راستا هزاران فرانسوی در شهرهای مهم این کشور از جمله شهر «رن» و «پاریس» تجمع‌هایی را به منظور اعمال مخالفتشان با هر دو کاندیدای ریاست جمهوری راه یافته به دور دوم انتخابات این کشور برگزار کردند.
به گزارش ایسنا، جوانان معترض در شهر رن، در قالب کمپینی به نام «ما لیاقت بهتر را داریم»، به خیابان‌ها آمده و شعار می‌دادند «نه لوپن نه ماکرون». نیروهای پلیس ضد شورش فرانسه از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن این معترضان و جلوگیری از دسترسی آنها به بخش تاریخی این شهر استفاده کردند. زمانی که معترضان تلاش می‌کردند ایستگاه راه‌ آهن را اشغال کنند، نیروهای پلیس با گاز اشک‌آور با آنها برخورد کردند و ناآرامی‌ها در مرکز شهر هم ادامه یافت و پلیس مجبور به استفاده از هلی‌کوپتر برای کنترل اوضاع شد.
روز پنجشنبه در پاریس نیز پس از آنکه اتحادیه‌های دانش‌آموزی خواستار برگزاری تظاهرات شدند، دانش‌آموزان در این شهر ورودی‌های حدود 20 دبیرستان را بستند و در اعتراض به نتایج انتخابات تظاهرات کردند.  از زمانی که دو نامزد در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه فرانسه به دور دوم راه یافته‌اند، دانش‌آموزان نیز در مدارس تظاهرات «نه لوپن، نه ماکرون» برپا کرده‌اند.