kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۴۹۷
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

زد و خورد شدید در پارلمان مقدونیه 8 نفر راهی بیمارستان شدند

گروهی از طرفداران احزاب مخالف مقدونیه، پس از اینکه«طلعت جعفری» به عنوان رئیس جدید پارلمان برگزیده شد، وارد پارلمان شدند و با نمایندگان حامی وی به شدت درگیر شدند.


طرفداران احزاب ائتلافی «ومرو» و «دپمنه» پس از ورود «خشن» به صحن پارلمان مقدونیه با نمایندگان حزب «سوسیال دموکراتیک» و آلبانی‌تباران به شدت درگیر شدند؛ درگیری‌هایی که به جراحت 8 تن انجامید. «زوران زائف» رهبر حزب سوسیال دموکراتیک مقدونیه و «زیادین سلا» نماینده آلبانی‌تبار از جمله هشت زخمی این حادثه هستند‌. «فدریکا موگرینی» نماینده اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی و همچنین «یوهانس هان» کمیسر اروپا روز پنجشنبه پس از وقوع این حادثه آن را «غیر قابل قبول» خواندند.
به گزارش تسنیم ، نهمین انتخابات زودهنگام پارلمانی مقدونیه حاصل بحران سیاسی در این کشور (سال 2015) بود که در آن احزاب اپوزیسیون ادعا کردند محافظه کاران حاکم بطور غیرقانونی مکالمات حدود 20 هزار شهروند از جمله پلیس، قضات، روزنامه‌نگاران و دیپلمات‌های خارجی را شنود کرده‌اند. «جعفری» فرمانده سابق «ارتش آزادی بخش ملی مقدونیه» بود که اکنون به عنوان رئیس پارلمان برگزیده شده است‌.
چالش های زیادی این روزها متوجه مقدونیه است که از جمله آن مراحل پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا است. این کشور از سال 2005 نامزد عضویت در این بلوک سیاسی و اقتصادی است و اکنون بروکسل هشت شرط را برای ادامه مذاکرات با این کشور در مراحل عضویت گذاشته است. از طرف دیگر مشکلات با یونان بر سر نام کشور مقدونیه از دیگر مسائلی است که «اسکوپیه» با آن مواجه است. از زمان اعلام استقلال مقدونیه در سال 1991میلادی از یوگسلاوی، این کشور با یونان بر سر نام «جمهوری مقدونیه» اختلاف دارد.