kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
دیروز در قدس اشغالی

فلسطینی‌ها در حمایت از انتفاضه اسیران با نظامیان صهیونیست به شدت درگیر شدند

اعتصاب و تظاهرات عمومی مردم فلسطین در قدس اشغالی که درحمایت از «اسیران اعتصاب‌کننده» برگزار می‌شود، با یورش گسترده نظامیان اسرائیلی به درگیری و خشونت کشیده شد.


با آغاز یازدهمین روز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در روز پنجشنبه، مراکز دولتی و بخش خصوصی فلسطینی در قدس، غزه و کرانه باختری اعتصاب کامل خود را آغاز کردند. این بزرگترین اعتصاب سراسری در حمایت از اسیران فلسطینی است که تاکنون برگزار شده است. اعتصاب غذای «آزادی و کرامت» که از روز 17آوریل (28 فروردین) و از سوی 1700 اسیر فلسطینی آغاز شده، وارد سیزدهمین روز خود شده است. همزمان با اعتصاب اسرا که باعث وحشت رژیم صهیونیستی شده، مردم فلسطین نیز با تعطیلی همه فعالیت‌های خود، به این اعتصاب پیوستند.
این اعتصاب گسترده شامل همه مراکز عمومی دولتی، تجاری و حمل و نقل می‌شود و باعث شده از صبح روز پنج‌شنبه وضعیت متفاوتی از روزهای گذشته در قدس،  غزه و کرانه باختری حکمفرما شود. همچنین فعالان شبکه‌های مجازی با راه‌اندازی هشتگ «اعتصاب کرامت» به طور گسترده در حال رساندن پیام مظلومیت اسرای فلسطینی به جهانیان هستند. به گزارش قدسنا، مهم‌ترین مطالبات 1700 اسیر فلسطینی اعتصاب‌کننده، ایجاد وضعیتی در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که در آن «کرامت انسانی» بر اساس موازین بین‌المللی و قوانین پذیرفته‌ شده جهانی رعایت شود. مرکز تحقیقات اسرای فلسطینی اعلام کرده در حال حاضر بیش از 7000 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت قرار دارند که در 23  زندان، بازداشتگاه و مراکز تحقیق و بازجویی دوران اسارت خود را می‌گذرانند. روز گذشته اما نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیلی به سمت چادرهای تحصن فلسطینیان در اردوگاه العروب در شمال الخلیل تیراندازی کردند که این تیراندازی‌ها به درگیری بین دو طرف انجامید. مردم فلسطین  تاکید کرده‌اند تا زمان تحقق خواسته‌های اسیران فلسطینی به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
رژیم صهیونیستی برای مهار این اعتصاب گسترده دست به دامان محمود عباس شده است!