kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴

کوتاه از انتخابات


برگزاری نشست «میز انتخابات» با حضور نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری گفت: این اتحادیه پیگیری مطالبات مردمی را وظیفه روشن خود می‌داند. از این رو از شخصیت‌های شاخص و نامزدهای مطرح حاضر در رقابت‌های انتخاباتی دعوت کرده‌است تا با حضور در نشستی ایده‌ها و راهکارهای خود را با دانشجویان مطرح کنند.
پیام مرادی در گفت‌وگو با فارس ادامه داد: این نشست تحت عنوان «میز انتخابات» و به مدت دو روز از 31 فروردین تا اول اردیبهشت در دانشگاه علامه طباطبائی و با حضور نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.
وی گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور مجددا از تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دعوت می‌کند با حضور در این نشست دو روزه ایده‌های خود را با دانشجویان و نیز از طریق رسانه‌ها با مردم شریف ایران در میان بگذارند.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: شعار و تلاش ما در این همایش شکل‌گیری « دولتی کارآمد در مسیر انقلاب، مبارزه با فساد و بهبود اقتصاد» خواهد بود.

وعده‌های بدون پشتوانه تخلف انتخاباتی است
الیاس حضرتی نماینده تهران گفت: وعده‌های دروغ و غیر واقعی و بدون پشتوانه نوعی تخلف انتخاباتی است که باید در جای خود با آنها برخورد شود.
وی در گفت‌و‌گو با ایسنا با این ادعا که دولت در طول چهار سال گذشته خرابه‌ای را تحویل گرفت و در مرحله ابتدایی باید از این خرابه‌ها آواربرداری می‌کرد خاطر نشان ساخت : دولت برای ادامه مسیر خود نیازمند اصلاحاتی از درون است، به برخی از ارکان دولت انتقاداتی وارد است و باید این ضعف‌ها مرتفع شود و اعضای تیم اقتصادی دولت و تیم اجتماعی دولت ترمیم شوند و سن وزرا پایین‌تر بیاید و اراده و همت آنها بالاتر برود.
حضرتی در خصوص طرح شعارهای بی‌حساب و غیر واقعی در انتخابات گفت: کسانی که این شعارها را می‌دهند باید در محکمه‌ای پاسخگو باشند و بفهمند که خسارت شعارهای غیر واقعی و عوام فریبانه برای منافع ملی کشور به چه حد است و اگر نتوانند شرایط اجرا برای این وعده‌ها را به اثبات برسانند باید با آنها برخورد جدی صورت بگیرد.

انتشار اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده رسمیت ندارد
رئیس‌هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه هنوز صلاحیت هیچ داوطلبی در انتخابات شوراها نهایی نشده است، گفت : انتشار اسامی تحت عنوان کاندیداهای تایید صلاحیت شده در شهرستان تهران برای انتخابات شوراها رسمیت ندارد و غیرقانونی است.
علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انتشار اسامی تعدادی از کاندیداهای انتخابات شوراها در شهرستان تهران به عنوان افراد تایید صلاحیت شده گفت: در حال حاضر هیئت نظارت شهرستان‌های تهران از جمله شهر تهران مشغول رسیدگی به صلاحیت داوطلبان تایید صلاحیت شده توسط هیئت اجرایی هستند که اسامی نهایی دوم اردیبهشت از سوی فرمانداریها به کاندیداها به صورت رسمی اعلام می‌شود.
وی افزود: بر این اساس انتشار اسامی در رسانه‌ها تحت عنوان افراد تایید صلاحیت شده در حوزه تهران صرفا گمانه زنی است و رسمیت ندارد کما اینکه انتشار اسامی تا زمانی که به صورت رسمی از سوی فرمانداری‌ها اعلام نشده است غیرقانونی است.
رئیس‌هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران تاکید کرد: توصیه ما به رسانه‌ها انجام اقدامات قانونی است، چون انتشار اسامی باعث تشویش اذهان عمومی و نابسامانی در داوطلبان می‌شود و رسانه‌ها تنها بعد از اعلام رسمی تایید صلاحیت شدگان از سوی فرمانداری‌ها می‌توانند اسامی را اعلام کنند.

«فاطمه سعیدی» رئیس‌کمیته بازرسی انتخابات شوراهای استان تهران شد
«فاطمه سعیدی» نماینده تهران به‌عنوان رئیس کمیته بازرسی انتخابات شوراهای استان تهران انتخاب شد.
با پیشنهاد کمیته بازرسی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و به استناد ماده 59 و بند ج ماده 61 قانون تشکیلات،‌ وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان رئیس‌کمیته بازرسی استان تهران انتخاب شد.
بهرام پارسایی، رئیس‌کمیته بازرسی و امور استان‌ها طی حکمی از سعیدی خواست نسبت به انجام امور محوله در چارچوب قوانین و مقررات انتخابات شوراهای اسلامی شهر اقدامات لازم انجام شود.