kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴

واکنش کاربران فضای مجازی به «کارهای خوب دولت» /از وارد کردن مربا تا ریختن سیمان در رآکتور!

اظهارات رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌های دولت قبل در عسلویه درباره اینکه «در مذاکره با غربی‌ها لبخند زدیم کار خوبی کردیم»، و تیتر کیهان «عکس یادگاری با پروژه‌هایی که دیگران ساخته‌اند!» واکنش گسترده کاربران توئیتر را برانگیخت.

 
 سرویس سیاسی-

سفر رئیس جمهور به عسلویه برای افتتاح  ویا به عبارتی عکس یادگاری با پروژه‌هایی که به گفته صاحبنظران حجم عظیمی از پیشرفت آنها در دولت گذشته بوده است، آنهم در شرایطی که چندین استان کشور با بحران سیل مواجه‌اند با حاشیه‌های  زیادی همراه بود. اما رئیس جمهور در این سفر جمله‌ای با لحن خاص بیان کرد که با توجه به مشکلات متعدد پیش آمده در کشور در نتیجه ناکارآمدی دولت با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های مجازی مواجه شد. رئیس جمهور در بخشی از اظهارات خود گفت که  برخی میگویند در مذاکرات با غربی‌ها لبخند زدید، کار خوبی کردیم. قرآن به ما می‌گوید با قدرت‌های بزرگ نرم صحبت کنید. بلافاصله پس از این تفسیر رئیس جمهور از قرآن کریم، کاربران شبکه‌های اجتماعی با ترکیب جمله «#کار_خوبی_کردیم» روحانی  با مشکلات و بحران‌های متعدد بوجود آمده در کشور در نتیجه ناکارآمدی دولت و هشتگ کردن آن، به دولت واکنش نشان دادند.
#کار_خوبی_کردیم!
آذربایجان #سیل اومد به جاش رفتیم #عسلویه از پروژه‌های دولت قبل رونمایی #کار_خوبی_کردیم/ راکتور را پر از بتن کردیم؛ #کار_خوبی_کردیم / #کار_خوبی_کردیم چهار سال مسکن مهر مزخرف را تکمیل نکردیم تا خانواده‌های منتظرش بیشتر به فلاکت بیوفتند/ #کار_خوبی_کردیم هرچی توهین و فحش بلد بودیم به منتقدا دادیم!/ #کار_خوبی_کردیم که بیکاری یک میلیون و سیصد هزار جوان رو به پای امید تو جامعه گذاشتیم! / #کار_خوبی_کردیم از ۱۲ کشور از جمله امارات متحده ی عربیییی!!! مربا وارد کردیم./ #کار_خوبی_کردیم ۴ سال در مورد اکثر موارد به مردم دروغ گفتیم و فقط تو حرف هی می‌گیم دولت راستگو‌ها را تشکیل دادیم!/  اینکه مردم خوزستان در کل سال چند روز آسمون رو آبی می‌بینن یعنی ما ۴ سال تو دولت #کار_خوبی_کردیم فقط به برجام اهمیت دادیم و با بقیه کاری نداریم/#کار_خوبی_کردیم به مردم سیل زده آذربایجان بی‌محلی می‌کنیم و دنبال انتخاباتیم تا دوباره از همین مردم رای بگیریم./ #کار_خوبی_کردیم وعده دادیم وعمل نکردیم و دهها لقب توهین‌آمیز به منتقدین نسبت دادیم.زل زدیم وگفتیم پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان وشکستن قلمها / به مردم توی انتخابات وعده دروغ دادیم و آخر دولت گفتم من نگفتم،  #کار_خوبی_کردیم/ از کربلا درس مذاکره گرفتیم، #کار_خوبی_کردیم.
 این توئیت‌ها بخشی از واکنش کاربران توئیتر به لحن و ادبیات خاص رئیس جمهور در افتتاح پروژه‌های دولتهای نهم و دهم بود.
#افتتاح_الکی
همچنین «افتتاح_الکی» هشتگ دیگری بود که کاربران شبکه‌های مجازی در واکنش به اقدامات تبلیغاتی دولت درآستانه انتخابات در افتتاح مجدد و بعضا نمایشی و دروغین پروژه‌ها به راه انداختند.
به عنوان نمونه یکی از اقدامات نمایشی، افتتاح پروژه تکمیل نشده و ریل گذاری نشده  قطار حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار در سفر  چند روز پیش رئیس جمهور به سمنان بود که موجب تعجب و ناراحتی  مردم این مناطق شده و واکنش امام جمعه موقت ورامین و نماینده مردم این منطقه در مجلس را در پی داشت.
ساخت سی و سه پل در اصفهان به پایان رسیده و در روزهای آینده توسط روحانی افتتاح می‌شود! #افتتاح_الکی /روحانی تا پایان هفته برجهای آزادی و میلاد را افتتاح می‌کند!#افتتاح_الکی/ #روحانی با تلاش و کار شبانه روزی سازمان ملل را افتتاح کرد. #افتتاح_الکی / ورزشگاه آزادی فردا توسط #روحانی افتتاح میشود!#افتتاح_الکی ... از نمونه توئیت‌های کاربران توئیتر در واکنش به اقدامات نمایشی و تبلیغات دولت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بوده است.
#تغییرات_ ملموس
«تغییرات ملموس» نیز دیگر هشتگی بود که برخی حامیان دولت با ایجاد آن و سپس برجسته‌سازی در روزنامه‌های خود تلاش کردند که دیگر کاربران شبکه‌های مجازی را در بیان تغییرات مثبت ایجاد شده در دوره ریاست جمهوری روحانی و حمایت از وی با خود همراه سازند که البته واکنش کاربران به این اقدام دولتی‌ها نیز بسیار جالب توجه بود. کاربران شبکه‌های به هشتگ تغییرات ملموس ایجاد شده توسط برخی حامیان دولت اینگونه واکنش نشان دادند: #تغییرات_ملموس را همکار شهید احمدی روشن که فعلا در اداره اوقاف کارمی‌کنه فقط می‌فهمه./ ‏#تغییرات_ملموس شفافیت در دولت روحانی:حذف ایران کد، طرح شبنم وکارت سوخت حذف سامانه رهگیری معاملات مسکن،مالیات بر ثروت ومالیات برمسکن‌های خالی/#تغییرات_ملموس یعنی قبلا همه چیز یهویی گرون میشد هیچی نمی‌تونستی بخری حالا همه چی با #شیب_ملایم گرون می‌شه و بازم نمیتونی بخری:| / ‏سال ۹۲مخالف آماردادن بودن می‌گفتن مردم باید آمارها رو سر سفره خودشون احساس کنن، الان دارن برای تأیید دولت روحانی آمار میدن!! #تغییرات_ملموس / ‏#تغییرات_ملموس یعنی تغییر نام #اختلاس به #وام_معوقه / ‏#تغییرات_ملموس مال وقتیه که من در زندگیم ببینمش نه اینکه مجبور باشم برای لمسش بیام توییتر !/ ‏راننده اسنپ می‌گفت #تغییرات_ملموس بوده واسش؛ توو بازار بوده، ورشکست شده، داره با ماشین کار می‌کنه./ ‏#تغییرات_ملموس یعنی افزایش سه برابری یارانه 10 میلیون نفر در آستانه انتخابات!قطعا از سیب زمینی و آرد مغذی‌تر و مفیدتر است!/ ‏#تغییرات_ملموس یعنی با پنبه سرمان را ببرند و بگویند: «#چرا_شکر_نعمت_نمیکنید!» همین که با چاقو نبریدیم جای شکر دارد!