kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
امیر حیدری :

نیروی زمینی ارتش با تغییر ساختار هجومی می‌شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: طبق برنامه‌ ساختار رزم نزاجا هجومی می‌شود و در این برنامه ذره‌ای به دفاعی عمل کردن نخواهیم پرداخت.



امیر حیدری در آستانه 29 فروردین (روز ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی) در گفت‌و‌گو با فارس از 14 برنامه نیروی زمینی ارتش برای اولین بار درجهت ارتقاء سطح معیشت کارکنان خبر داد که موضوعاتی نظیر مسکن، شناسایی افراد برتر، کمک مالی به خانواده‌های کم درآمد و دارای فرزندان بیمار و... را در بر می‌گیرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش از کم بودن تعداد منازل سازمانی در این نیرو نیز سخن گفت و البته این را هم اضافه کرد که ما برنامه‌ای تهیه کردیم که اگر نیروها طبق آن عمل کنند، در یک بازه زمانی پیش‌بینی شده، خانه‌دار خواهند شد.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ایجاد تغییرات در ساختار نزاجا پرداخت و تصریح کرد: 5 کارگروه ساختار و سازمان، نیروی انسانی،‌ مؤلفه‌های توان رزمی، دستورالعمل‌ها و مهندسی و نو شوندگی تشکیل دادیم تا اوامر رهبری از سال 85 تا 95 در این حوزه‌ها را استخراج کرده و مورد بررسی قرار دهند.
امیر حیدری افزود ما در بُعد ساختاری می‌خواهیم نیروی زمینی را به یک نیروی متحرک هجومی تبدیل کنیم. یعنی تعدادی از تیپ‌های پرشمار نزاجا را از حالتی که الان دارند، خارج می‌کنیم و با یک ساختار کاملا حرفه‌ای و به‌روز شده و مجهز به سلاح‌های روز، به تیپ‌های محرک هجومی تبدیل خواهیم کرد. در این راستا ما ذره‌ای به دفاعی عمل کردن نیندیشیده‌ایم چون بهترین پدافند (دفاع) را آفند (حمله) می‌دانیم. وی ادامه داد : در حوزه ساختار یگان‌های زرهی هم برنامه‌ای داریم تا آنها هم به یگان‌های زرهی هجومی تبدیل شوند.
راه اندازی 5 خط تولید قطعات مهم و حساس نظامی
وی در ادامه از راه اندازی 5 خط تولید قطعات مهم و حساس نظامی در سال جاری خبر داد و گفت: در تهران 2 خط تولید ‌تانک‌های سری M و چیفتن و نیز قطعات نفربرهای زرهی، در مسجد سلیمان خط تولید قطعات‌تانک‌های سری T و در اصفهان هم دو خط تولید، یکی برای خودروهای تاکتیکی و دیگری برای بالگردها راه‌اندازی می‌شود.
امیرحیدری توجه به حوزه بالگردی و هوانیروز را یکی از اهداف راهبردی نزاجا دانست و افزود: در برنامه جدیدی که داریم همه بالگردها باید بتوانند به قابلیت، پرواز، ناوبری و درگیری در شب برسند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین درخصوص‌تانک جدید ایرانی با نام «کرار» ضمن مثبت ارزیابی کردن ویژگی‌های این‌تانک، آن را با قابلیت‌های عمده نمونه T90 روسی معرفی کرد و گفت: تمرکز بر روی این‌تانک می‌تواند ما را از خرید خارجی بی‌نیاز کند.
وی اظهار داشت : علیرغم عملیاتی بودن ‌تانک دیگر ایرانی با نام «ذوالفقار»،‌تانک «کرار» نسبت به «ذوالفقار» ارجحیت دارد.
امیرحیدری از سوی دیگر به موضوع استفاده از سلاح انفرادی جایگزین ژ3 در سازمان رزم نیروی زمینی پرداخت و گفت: همین امروز هم سلاح ژ3 با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌هایش از بسیاری از سلاح‌های دیگر بهتر است و روی دست آن نیامده است، البته ما برای حضور در نبردهای آینده باید سلاح انفرادی با قابلیت‌های بیشتر و سبک‌تر از ژ3 داشته باشیم. فرمانده نیروی زمینی اضافه کرد: 2 قبضه سلاح انفرادی ایرانی را در اختیار قسمت‌های مربوطه گذاشتم تا با ژ3 مقایسه شود و اگر بهتر بود، به سمت‌ آن می‌رویم. - امیر حیدری با بیان اینکه رقم قابل توجهی را برای به‌روز کردن و تجهیز نیروهای تیپ 65 ویژه هوابرد (نوهد) اختصاص داده‌ایم، اظهار داشت: به دنبال تشکیل تیپ‌های دیگر در تراز نوهد هستیم که هر سال به تعداد آنها افزوده می‌شود و یکی از مظاهر قدرت در نیروی زمینی خواهند بود.