kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

حوادث کوتاه از کشور


    کلاهبردار در تور پلیس
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مازندران گفت: به دنبال وقوع چند فقره کلاهبرداری در شهرهای این استان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت. سرتیپ «محمود میرفیضی» افزود: مأموران با انجام تحقیقات گسترده موفق شدند فرد کلاهبردار را در شهرستان میاندرود دستگیرکنند. وی تصریح کرد: فرد دستگیر شده با اقرار به بزه انتسابی اعتراف کرد طی چند مرحله با مدارک جعلی در شهرهای مازندران از موسسات مالی و شرکت‌های مختلف 80 میلیارد ریال پول دریافت کرده است. سرهنگ میرفیضی گفت: متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
کوله‌بری مواد افیونی
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی زهک گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان مسلح قصد دارند مقدار قابل توجهی مواد افیونی را در محدوده ریگزارهای جنگل شاهگل جابه‌جا کنند، ماموران انتظامی این شهرستان بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. سرهنگ محمد محمدی‌منش با اشاره به درگیری مسلحانه مأموران با سوداگران مرگ گفت: قاچاقچیان با برجا گذاشتن کوله‌بارهای موادمخدر با استفاده از تاریکی شب متواری شدند. وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از کوله‌ها 255 کیلو تریاک و 16 کیلوگرم حشیش کشف کردند.
قاچاق چوب جنگلی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی لاهیجان گفت: مأموران این شهرستان هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک و آن را متوقف ساختند. سرهنگ محمود قاسمی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو 3 تن چوب جنگلی از نوع توسکا و آزاد کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر کردند. وی با بیان اینکه کارشناسان 36 میلیون ریال ارزش کالای مکشوفه را برآورد کرده‌اند اظهار داشت: فرد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
سقوط از کوه
گیلان غرب- خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: یک جوان کرمانشاهی که به ارتفاعات نواکوه شهرستان گیلان غرب صعود کرده بود دچار حادثه سقوط شد. اکبر آزادی افزود: امدادگران با اطلاع از این حادثه فوراً به محل مورد نظر اعزام شدند اما مرد جوان به دلیل شدت جراحات وارده در همان محل جان خود را از دست داده بود. وی گفت: جسد متوفا با تلاش امدادگران به پائین کوه انتقال داده شد.
بازداشت قاتل پس از 32 سال
بوشهر- خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی استان بوشهر از دستگیری قاتلی خبر داد که در 32 سال قبل با سلاح کمری فردی را در روستای بنداروز دشتستان به قتل رسانده بود. سرتیپ حیدر عباس‌زاده اظهار داشت: قاتل پس از ارتکاب این جنایت به خارج از کشور متواری شد اما کارآگاهان موفق شدند محل سکونت او را در یکی از کشورهای همسایه شناسایی کنند. وی گفت: مأموران قاتل را به محض ورود به فرودگاه شیراز دستگیر کردند. متهم انگیزه خود را از قتل اختلافات قبلی با مقتول اعلام کرد.
بی‌توجهی مرگ‌آفرین شد
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت: واژگونی یک دستگاه خودروی مگان در کیلومتر 39 لاین جنوبی آزادراه ساوه- همدان 4 کشته و مجروح برجای گذاشت. سرهنگ ایرج گهریزی افزود: دو قربانی این سانحه به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست دادند و دو مجروح سانحه مزبور هم توسط امدادگران به بیمارستان منتقل شدند. وی گفت: کارشناسان علت این سانحه را عدم توجه به جلو از سوی راننده‌ مگان اعلام کردند.
کشف 3 تن مرغ فاسد
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی لاهیجان گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی درپی اطلاع از توزیع مرغ فاسد در سطح شهرستان لاهیجان، موضوع را بررسی و در تحقیقات خود موفق شدند محل دپوی این مرغ‌های فاسد را شناسایی کنند. سرهنگ محمود قاسمی در ادامه با بیان اینکه مأموران در بازرسی از محل مذکور 3 هزار و 300 کیلوگرم مرغ فاسد را کشف و ضبط کردند، اظهار داشت: در این رابطه یک متهم 44 ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضایی تحویل داده شد.
3 تویوتا حامل موادمخدر
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: مأموران انتظامی سراوان مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند با خودروهای تیزرو مقدار قابل توجهی مواد افیونی را از محور اسفندک جابه‌جا کنند. سرهنگ احمد طاهری افزود: مأموران با اعزام به محل موردنظر 3 دستگاه خودرو تویوتا حامل موادمخدر که در شیارهای منطقه و بین بوته‌ها مخفی شده بودند، شناسایی کردند. وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودروها 574 کیلو تریاک و 101 کیلوگرم حشیش کشف شد.
گوشی قاچاق به مقصد نرسید
سنندج- ایرنا: فرمانده مرزبانی کردستان گفت: مرزبانان هنگ‌ بانه به یک دستگاه خودرو حامل بار قاچاق مواجه شدند و آن را متوقف کردند. سرتیپ کیومرث شیخی با اشاره به دستگیری سرنشین این خودرو اظهار کرد: مرزبانان در بازرسی دقیق خودرو 2 هزار و 98 تلفن همراه و 74 دستگاه تبلت در مارک‌های مختلف را کشف کرده و مانع ورود غیرقانونی این محصول قاچاق به کشور شدند.
محکومیت قاچاقچیان سوخت
رشت- خبرگزاری فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مأموران انتظامی این استان 29 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و 2 نفر را در این رابطه دستگیر کردند. رضا قشلاقی افزود: پرونده این کالای قاچاق به سازمان تعزیرات حکومتی گیلان ارجاع و در شعبه پنجم رسیدگی به قاچاق کالا و ارز رشت مورد رسیدگی قرار گرفت. وی تصریح کرد: براساس حکم دادگاه سوخت کشف شده به نفع دولت ضبط و دو متهم این پرونده به 570 میلیون 672 هزار ریال جزای نقدی محکوم شدند.
جسد 2 زن در رودخانه
همدان- ایرنا: رئیس جمعیت هلال احمر تویسرکان گفت: جسد 2 زن از رودخانه اشتران تویسرکان استان همدان بیرون کشیده شد.
رحمت‌الله الوندی افزود: این بانوان که با یکدیگر «جاری» بودند برای چیدن گیاهان دارویی جمعه هفته گذشته از منزل خارج شدند.
وی با بیان اینکه جسد بانوان مزبور به فاصله چند روز از یکدیگر پیدا شدند بیان کرد: این 2 زن حدود 30 تا 35 ساله، مادر سه و 2 کودک خردسال هستند و هم اینک جسد آنها برای بررسی بیشتر تحویل پزشکی قانونی شده است.
انفجار منزل مسکونی
مشهد- ایرنا: معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی نیشابور گفت: انفجار منزل مسکونی در این شهر به تخریب آن و مصدوم شدن پنج نفر منجر شد. علی‌اکبر شکیبا اظهار کرد: در این حادثه به 6 منزل دیگر نیز خسارت وارد شد. وی گفت: یک نفر از زیر آوار منزل تخریب شده خارج و به بیمارستان منتقل شد. شکیبا افزود: چهار نفر دیگر از ساکنان منازل مسکونی مجاور نیز که بر اثر شکستگی شیشه و برخورد آوار مصدوم شده بودند به بیمارستان انتقال یافتند.
به گفته شکیبا، علت این انفجار در دست بررسی قرار دارد.