kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۶۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
در پی تهدید به انتشارعکس‌های خصوصی انجام شد

اخاذی 40 میلیونی از دختر 14 ساله در فضای مجازی

جوانی که با اغفال دختربچه‌ای 14 ساله در فضای مجازی و به دست آوردن عکس‌های وی قصد اخاذی داشت توسط پلیس فتا دستگیر شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محمد‌مهدی کاکوان رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ گفت: فردی با مراجعه به این پلیس ضمن ارائه شکایت خود بیان داشت‌ فردی با اغفال دختر 14 ساله‌اش با گرفتن عکس‌های شخصی وی، اقدام به تهیه تصاویری مستهجن از وی نموده و ضمن تحت تاثیر قرار دادن زندگی‌ آنها، کار را به جایی رسانده که حتی دخترش حاضر به همکاری برای پرداخت مبلغ چهارصد میلیون ریال از حساب بنده به فرد شیاد شده است.
 سرهنگ محمد مهدی کاکوان افزود: با توجه به اینکه برای بررسی موضوع نیاز به حضور دختر شاکی ضروری بود، پس از کسب مجوزهای قضایی با انجام اقدامات روانشناسانه و اعتماد‌سازی لازم دختر شاکی یقین نمود که همکاری وی با پلیس مشکل ساز نبوده و به نفع وی خواهد بود.
کاکوان ادامه داد: پس از تحقیقات کامل و جامع از این دختر روشن شد متهم فردی 26 ساله بوده که سرباز یکی از بیمارستان‌های شهر تهران است و با اغفال دختر و تهیه تصاویری از وی در حال سوء استفاده و اخاذی از ایشان بوده و تاکنون مبلغ چهارصد ملیون ریال وجه نقد و طلا از وی اخاذی نموده و مجدداً درخواست‌های دیگری هم از وی دارد.
 وی اظهار داشت: به دلیل حساسیت موضوع اکیپ مجربی از پلیس فتا برای دستگیری متهم اعزام و با دستگیری وی ادله جرم الکترونیکی وی کشف و ضبط شد و با اعتراف نامبرده مشخص شد متهم با افراد دیگری نیز چنین ارتباط و اقدامی را انجام داده و انگیزه خود را از ارتکاب به چنین اعمالی کسب مال اعلام نمود‌ که با صدور قرار قانونی لازم متهم به زندان اوین اعزام شد.
 رئیس‌پلیس فتا تهران تاکید کرد: حتما والدین بر فعالیت سایبری فرزندان خود نظارت داشته باشند و آموزش‌های لازم را به آنها بدهند که در این فضا چگونه رفتار نمایند. سرهنگ کاکوان در هشداری به شهروندان از آنها خواست به فرزندانتان بگویید هیچ گاه اطلاعات شخصی خود را برای کسی بازگو نکنند و اطلاعات مهم شخصیشان از جمله تصاویر خصوصی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارند و یا برای کسی ارسال نکنند.
 وی از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir  قسمت ثبت گزارشات مردمی آن را ثبت نمایند.