kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

اخبار کوتاه از فوتبال


حضور قطعی نورافکن در جام جهانی جوانان
رئیس کمیته فنی و توسعه جوانان فدراسیون فوتبال از حضور قطعی امید نورافکن در جام جهانی کمتر از ۲۰ سال خبر داد.امید نورافکن بازیکن ۱۹ ساله استقلال تهران که کاپیتان تیم ملی جوانان است و به همراه این تیم توانست در آبان سال گذشته مجوز حضور در جام جهانی کمتر از ۲۰ سال کره جنوبی را کسب کند، در چند وقت اخیر به دلیل برخی بی‌انضباطی‌ها جایگاه خود در این تیم را از دست داده است.نورافکن چند هفته قبل هم به دلیل درگیری با کاپیتان سوم استقلال یعنی یعقوب کریمی از این تیم کنار گذاشته شده بود اما با وساطت مهدی رحمتی و خسرو حیدری به تمرینات این تیم بازگشت و با گذشت دو بازی بالاخره به ترکیب اصلی این تیم اضافه شد.با این حال در فهرست آخر که از سوی کادرفنی تیم ملی جوانان اعلام شده بود نامی از این بازیکن جوان و با استعداد دیده نشد تا برخی از رسانه‌ها این اتفاق را به خاطر توصیه منصوریان به پیروانی مبنی بر دعوت نکردن از نورافکن بداند.اما فریدون معینی رئیس کمیته فنی و توسعه جوانان فدراسیون فوتبال درباره حضور امید نورافکن در جام جهانی جوانان گفت: این بازیکن مستعدی است و به طور قطع نورافکن در جام جهانی همراه تیم ملی خواهد بود.در صورت بازگشت نورافکن بازوبند کاپیتانی باز هم به این بازیکن می‌رسد.
جباری به جام امیر قطر می‌رسد
بازیکن ایرانی الاهلی بعد از چند هفته آسیب دیدگی به شرایط بازی رسیده و می‌تواند تیمش را در جام امیر قطر همراهی کند. با پایان لیگ ستارگان قطری،تیم‌ها خود را آماده حضور در جام امیر قطر می‌کنند که این رقابت‌ هم از حساسیت زیادی برخوردار است.روزنامه الشرق قطر اعلام کرد که مجتبی جباری بازیکن ایرانی الاهلی به شرایط بازی رسیده و می‌تواند تیمش را در جام امیر قطر همراهی کند.جباری چند هفته‌ای است که مصدوم شده و نمی‌تواند برای تیمش به میدان رود. او در چند بازی اخیر لیگ ستارگان قطر نتوانست الاهلی را همراهی کند.قرارداد جباری با الاهلی به پایان رسیده و به احتمال خیلی زیاد بعد از جام امیر قطر به فوتبال ایران برخواهد گشت.
تاج: جذب بازیکن خارجی برای باشگاه‌های بدهکار عقلانی نیست
رئیس‌فدراسیون فوتبال می‌گوید جذب بازیکنان خارجی توسط باشگاه‌های بدهکار عقلانی نیست. مهدی تاج دیروز در پاسخ به این سؤال که آیا باشگاه‌های بدهکار می‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند؟ گفت: امروز(دیروز)جلسه‌ای را با مسئولان باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار کردیم که ماهیت آن درباره بلیط فروشی بود درباره جذب بازیکن خارجی هم باید بگویم وقتی باشگاهی در فیفا پرونده دارد، عقلانی نیست که دوباره بازیکن خارجی جذب کند.وی افزود: پرونده‌هایی که در فیفا داریم باشگاه‌های مارا تهدید می‌کند. الان سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی درگیر هستند اما تا این لحظه هیچ کسر امتیازی فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند. شاید در آینده اتفاق دیگری رخ دهد.
قلعه‌نویی و دایی در تیررس باشگاه سایپا
باشگاه سایپا ممکن است برای فصل آینده از امیر قلعه‌نویی و علی دایی برنامه بگیرد.قرار است هیئت مدیره باشگاه سایپا هفته آینده تشکیل جلسه دهد و در خصوص برنامه فصل آینده این تیم و همچنین وضعیت کادرفنی به صحبت بپردازد.طبق اعلام درویش مدیرعامل باشگاه سایپا فرکی گزینه اول این باشگاه است اما ممکن است از قلعه‌نویی و دایی هم برنامه گرفته شود.سایپا هم اکنون با 29 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.
اعلام رأی پرونده ژوزه، نهایتا تا یک ماه دیگر
زمان اعلام حکم نهایی پرونده شکایتی مانوئل ژوزه مشخص شد. باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه در پرونده مانوئل ژوزه بازنده شد این پرونده را با پرداخت مبلغ قابل توجهی به دادگاه CAS برد تا هم زمان بیشتری برای پرداخت دستمزد و جریمه احتمالی ژوزه داشته باشد و هم اینکه به شکل دیگری به رأی صادر شده اعتراض کند.در حال حاضر گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد رأی نهایی این پرونده از سوی دادگاه CAS می‌شود اما رأی نهایی این پرونده قرار است نهایتا تا یک ماه آینده صادر شود. البته ممکن است رأی این پرونده زودتر از موعد و در چند روز آینده اعلام شود اما حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای این پرونده یک ماه دیگر است.در صورتی که حکم نهایی مربوط به پرونده ژوزه علیه پرسپولیس باشد که احتمال آن بسیار زیاد است آن وقت این باشگاه فرصت چندانی برای پرداخت پول ژوزه و دستیارانش و جریمه آن ندارد.