kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱

کوتاه از سراسر جهان


بحرین
ایرنا: عفو بین‌الملل به اعلام حکم دادگاه تجدیدنظر بحرین علیه شیخ«علی سلمان» واکنش نشان داده و اعلام کرده دولت بحرین باید فوراً شیخ سلمان را آزاد کند. دادگاه تجدیدنظر، حکم چهار سال زندان در نظر گرفته شده برای شیخ سلمان را تأیید کرده است. سلمان تیر ماه 1394 توسط نیروهای آل خلیفه دستگیر و روانه زندان شد.
صربستان
فارس: رئیس‌جمهور صربستان اعلام کرده، دولتش درباره خرید موشک‌های «اس-300» با روسیه و بلاروس رایزنی کرده است. پیش از این نیز وزیر دفاع صربستان اعلام کرده بود این کشور قصد خرید اس-300 را دارد. تکنولوژی ساخت موشک‌های دفاع هوایی اس-300 در انحصار روسیه قرار دارد.
افغانستان
تسنیم: «روهی» رئیس شورای استانی «ارزگان» در مرکز افغانستان گفته پایگاه نیروهای ارتش این کشور در منطقه «مهرآباد» استان ارزگان، هشت ماه است که در محاصره عناصر طالبان قرار دارد و ارتش به سختی می‌تواند تدارکات در اختیار این نیروها قرار دهد.
عراق
رویترز: فرماندهی مشترک ارتش عراق استفاده داعش از سلاح شیمیایی در دو محله «العروبه» و «باب الجدید» موصل را تأیید کرد. در پی این حمله که روز یکشنبه صورت گرفت شماری از نیروهای عراقی مصدوم شدند. سازمان ملل نیز اعلام کرده، در موصل 12 نفر از جمله تعدادی زن و کودک، با احتمال اینکه هدف حمله شیمیایی قرار گرفته‌اند، تحت مراقبت هستند.
سوریه
ایزوستیا: هیئت نمایندگی سوریه در مذاکرات ژنو اعلام کرده، آمریکا با حمله موشکی خود به پایگاه هوایی «الشعیرات» سوریه، امید به حل سیاسی مناقشه سوریه را از بین برد.
به دلیل ادامه تهدیدات آمریکا، دمشق تمایلی به تداوم مذاکرات در ژنو را ندارد.
عربستان
العهد: دادگاه کیفری عربستان شاعری را به خاطر سرودن یک قصیده، به دو ماه حبس محکوم کرد. ادعای دادگاه این بود که در قصیده مذکور، به نیروهای امنیتی سعودی اهانت شده است.
دادگاه فوق علاوه بر حبس این شهروند عربستانی، صفحات شخصی وی را در شبکه‌های اجتماعی (اینترنت) بست.