kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۶۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
پس از آزمایش موشکی پیونگ یانگ

آمریکا 3 ناو جنگی دیگر خود را به شبه جزیره کره اعزام کرد

در بحبوحه تشدید تنش‌ها در منطقه شرق آسیا و پس از آزمایش جدید موشکی پیونگ‌یانگ پنتاگون سه فروند ناو هواپیمابر دیگر خود را راهی شبه جزیره کره کرد.


منابع دولتی در کره جنوبی اعلام کردند در بحبوحه تشدید تنش در منطقه شرق آسیا و بلافاصله پس از آزمایش موشکی ناموفق کره شمالی، آمریکا سه فروند ناو هواپیمابر دیگر خود را به سمت شبه جزیره کره اعزام  کرده است. به گزارش صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع دولتی در کره جنوبی گفته این 3 ناو هواپیمابر به نام‌های «یواس‌اس کارل وینسون»، «یواس‌اس‌رونالد ریگان» و «یو‌اس‌اس نیمیتز»، هفته آینده وارد آبهای دریای ژاپن خواهند شد.
واشنگتن و سئول سرگرم مذاکره در خصوص برگزاری مانور مشترک با شرکت این سه ناو هواپیمابر هستند. پیش بینی می‌شود ناو کارل وینسون تا روز 25 آوریل(5 اردیبهشت) وارد آبهای دریای ژاپن شود و کشتی‌های دیگر به آن ملحق شوند روز جمعه ارتش کره شمالی تهدید کرد در صورت حمله آمریکا، کشتی‌های آمریکایی مجاور شبه جزیره کره را نابود خواهد کرد. ترامپ گفته قصد دارد مسئله کره شمالی را برای همیشه حل کند!
صبرمان تمام شده
همزمان «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در سفری دوره‌ای وارد کره جنوبی شد و از منطقه حائل غیرنظامی در مرز دو کره دیدار کرد. وی گفت مردم و ارتش کره شمالی نباید درباره عزم و اراده راسخ آمریکا در حمایت از متحدانش مرتکب اشتباه شوند. معاون رئیس جمهور آمریکا با هشدار به مردم و ارتش کره شمالی تاکید کرد: «پیشتر دوره‌ای از صبر و خویشتنداری استراتژیک وجود داشت ولی دیگر دوره صبر استراتژیک آمریکا در قبال پیونگ یانگ به سر آمده است.» معاون رئیس جمهور آمریکا که برای یک سفر سه روزه رسمی در کره‌جنوبی بسر می‌برد تلاش دارد تا با همراه کردن هم‌پیمانان آمریکا در منطقه، کره شمالی را تحت شدیدترین فشارها در خصوص برنامه‌های هسته‌ای و آزمایش‌های موشکی‌اش قرار دهد. دو کشور همچنین درباره تحریم‌های کره‌شمالی و استقرار سامانه موشکی «تاد» بحث و تبادل نظر کرده و بیانیه‌ای نیز با هشدار به پیونگ یانگ منتشر کردند. پنس قرار است بعد از سئول راهی ژاپن و پس از آن نیز راهی اندونزی و استرالیا شود. کره شمالی روز شنبه در جریان رژه بزرگ نظامی اعلام کرد که ارتش خود و نیروی بازدارندگی تسلیحاتی هسته‌ای را در برابر امپریالیست آمریکا تقویت کرده و تسلیم فشارها نخواهد شد.
تشکیل نیروهای ویژه نظامی
از آن سو خبر رسیده برای اولین بار کره شمالی در اقدامی که نشان از تشدید تنش‌ها در منطقه شبه جزیره کره دارد، مبادرت به تشکیل نیروهای عملیات ویژه نظامی کرده است. آن طور که گزارش‌های منتشره از کره شمالی نشان می‌دهد اعضای این گروه ویژه مسلح ظاهرا فقط از «کیم جونگ اون» رهبر این کشور فرمان می‌گیرند.خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در این باره روز دوشنبه اعلام کرد: «در جریان رژه روز شنبه نیروهای مسلح کره شمالی به مناسبت یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی در شهر پیونگ یانگ، اعلام شد که اگر از این واحد ویژه درخواست شود آنها شمشیرهایشان را در قلوب دشمنان فرود خواهند آورد. یونهاپ می‌افزاید که اقدام کره شمالی در واقع مقابله به مثل در برابر کره جنوبی و آمریکاست که پیشتر مبادرت به تشکیل نیروهای ویژه کرده‌اند.
پاسخ بی‌امان
معاون وزیر خارجه کره شمالی نیز دیروز تأکید کرده تجاوز نظامی احتمالی آمریکا به کشورش بی‌امان پاسخ داده خواهد شد. وی اظهار داشته، «ما به هر تجاوز نظامی پاسخ می‌دهیم و این پاسخ به صورت تجاوز به خاک آمریکا خواهد بود.»