kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶

استخر آب‌درمانی نیست

باور نادرست، هزینه‌های گران و عدم‌پوشش بیمه‌ها از خدمات توانبخشی باعث شده است که بیماران به‌ جای آب‌درمانی از استخر استفاده کنند که به هیچ عنوان علمی و درست نیست.



به گزارش تسنیم، یکی از باورهای غلط مردم در زمینه بیماری‌های اسکلتی و عضلانی این است که عنوان می‌کنند رفتن به استخر برای تقویت عضلات و اصلاح مشکلات اسکلتی آنان مفید است، کما این که اصل این مسئله تا حدودی درست است، ولی به‌ گفته کارشناسان فیزیوتراپی و طب فیزیکی؛ استفاده از استخر به هیچ عنوان مساوی با آب‌درمانی نیست.
در این رابطه هاشمی- کارشناس فیزیوتراپی فعال در مرکز توانبخشی هلال احمرـ با تصدیق این مسئله که به هیچ وجه «استخر» مساوی با «آب ‌درمانی» نیست، گفت: متأسفانه این باور نادرست مردم باعث شده است تا آن‎ها از خدمات بسیار مفید آب‌ درمانی محروم بمانند.
خدماتی که در استخرها نیست
هاشمی با بیان این که در خدمات آب ‌درمانی به بیمار روش حرکت در آب و فشار مناسب و صحیح به عضلات آموزش داده می‌شود، اضافه کرد: همچنین محلول‌های مخصوصی نیز در روند آب‌ درمانی در استخر مخصوص بیمار ریخته می‌شود، درحالی که در استخرهای معمولی اصلاً بیمار تحت ارائه خدمات کارشناسان سلامت قرار نمی‌گیرد و آن‌ طور که باید و شاید دردهای عضلانی و مشکلات اسکلتی آنان برطرف نمی‌شود.
این کارشناس فیزیوتراپی هلال احمر عنوان کرد: البته یکی دیگر از مشکلات بزرگ در عدم ارائه خدمات آب ‌درمانی به بیماران و محرومیت آنان از این خدمت بسیار مناسب؛ عدم پوشش بیمه‌ای «آب ‌درمانی» است.
بی‌مهری بیمه‌ها به خدمات آب‌درمانی
هاشمی خاطرنشان کرد: بیمه‌ها اصلاً خدمت آب‌درمانی را به رسمیت نمی‌شناسند و هیچ حمایتی از بیماران نیازمند به خدمات توانبخشی نمی‌کنند، بنابراین هزینه هر جلسه آب‌ درمانی بسیار بیشتر از رفتن به استخر خواهد شد و بیمار ترجیح می‌دهد در نهایت به‌ جای استفاده از آب ‌درمانی به استخر اکتفا کند.