kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴

بهترین سال اقتصادی!(خبر ویژه)

در ماه‌‌های پایانی عمر دولت یازدهم، همایش‌های مختلف برای ارائه نمایش موفقیت دولت تشکیل می‌شود. در اغلب این همایش‌ها، مقامات ارشد دولتی بدون توجه به واقعیات جامعه به تعریف و تمجید از عملکرد خودشان می‌پردازند!


به عنوان نمونه، اسحاق جهانگیری در همایش «اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» (که معلوم نیست اساسا قرار بوده گزارش‌دهنده چه اقداماتی باشد) مدعی شده: «سال 95 یکی از بهترین سال‌های درخشان اقتصادی کشور در همه زمینه‌ها بوده است و کسانی که آن را قبول ندارند در واقع بی‌اطلاع هستند.»!
جهانگیری نه تنها فراموش کرده که سعدی در هفتصد سال قبل گفته بود «مشک آن است که خود ببوید...»! بلکه حاضر نیست اندکی از جلسات و همایش‌ها و لابی‌های مختلف فاصله بگیرد و درد دل مردم کف جامعه را هم بشنود و بداند که کارخانه‌ها یکی پس از دیگری تعطیل شدند و می‌شوند.
جهانگیری فراموش کرده که در سال 95 ارج و آزمایش و ایرانا و ده‌ها برند مشهور ایرانی پس از 60-70 سال قدمت برای همیشه تعطیل شدند. آخرین آنها، داروگر است که با حدود یک قرن سابقه، در دولت یازدهم تعطیل شد و کارگرانش بیکار شدند. البته شاید جهانگیری از «بهترین سال در همه زمینه‌ها» منظور دیگری داشته و آنها که قبول ندارند اقدامات درخشان دولت موجب بیکاری گسترده و وسیع و تعطیلی پی‌درپی صنایع شده‌اند واقعا از آن منظور خبر ندارند!