kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱

اخبار ورزش جهان


نیمار ال کلاسیکو را از دست داد
مهاجم بارسلونا نمی تواند بارسلونا را برابر رئال مادرید همراهی کند.کمیته انضباطی اسپانیا دیروز محرومان هفته را اعلام کرد و مشخص شد که نیمار ال کلاسیکو را از دست داده است.مهاجم بارسلونا در دیدار شنبه شب برابر مالاگا با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. او هنگام ترک زمین به داور چهارم نزدیک شد و برای او دست زد.این حرکت نیمار برایش گران تمام شد و او از سه بازی آینده تیمش محروم شد. بازیکن برزیلی یک بازی را به خاطر کارت قرمز و دو بازی را به علت دست زدن به داور از دست داد. بر این اساس مهاجم برزیلی سوم اردبیهشت در دیدار برابر رئال مادرید حضور نخواهد داشت و باید این بازی را از خانه تماشا کند.
برکناری بائوسا از سرمربیگری تیم ملی آرژانتین
اتحادیه فوتبال آرژانتین از بیم تداوم نتایج بی‌ثبات و ضعیف آلبی‌سلسته در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ سرمربی این تیم را اخراج کرد. در پی ثبت نتایجی ضعیف در کارنامه تیم ملی آرژانتین در دور اخیر مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، ادگاردو بائوسا اخراج شد. سرمربی 59 ساله آلبی‌سلسته که ماه آگوست سال 2016 سکان هدایت این تیم را از خراردو مارتینو تحویل گرفت، در مجموع در هشت بازی هدایت لیونل مسی و یارانش را در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 برعهده داشت که در این بازی‌های تیم او تنها 3 پیروزی کسب کرد تا احتمال صعودش به جام جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.کلودیو تاپیا، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین در این خصوص به خبرنگاران گفت: ما بر اساس یک توافق دو جانبه به همکاری‌مان پایان دادیم. ما به بائوسا گفته‌ایم که دیگر سرمربی تیم ملی نیست. تیم ملی آرژانتین در حال حاضر در جدول رده‌بندی بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در رده پنجم قرار دارد و ماندن در این رده بدان معناست که آلبی‌سلسته برای صعود باید راهی پلی‌آف بین قاره‌‌ای شود. آرژانتینی‌‌ها با اکوادور رده ششمی تنها دو امتیاز فاصله دارند و این در حالی است که کاپیتان‌شان لیونل مسی هم سه بازی بعدی آلبی‌سلسته را در پی محرومیت چهار‌ جلسه‌ای‌اش (به دلیل دلیل توهین به داور بازی آرژانیتن - شیلی ) از دست خواهد داد. از خورخه سامپائولی سرمربی آرژانتینی باشگاه سویا که تابستان سال گذشته هدایت این تیم را برعهده گرفت به عنوان گزینه اصلی جانشینی بائوسا نام برده می‌شود.
سرمربی تیم ملی فوتبال عراق اخراج شد
راضی شنیشل، سرمربی ۵۱ ساله تیم ملی فوتبال عراق از سمت خود اخراج شد. فدراسیون فوتبال عراق با انتشار پیامی در یکی از صفحه‌های اجتماعی خود  از پایان همکاری با راضی شنیشل، سرمربی تیم ملی این کشور خبر داد. تیم ملی عراق با 4 امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی گروه B مرحله نهایی انتخابی جام‌ جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا قرار دارد و دیگر شانسی برای صعود نخواهد داشت. فدراسیون فوتبال عراق همچنین از توافق با دولت و کمیته ملی المپیک جهت تامین مالی جذب یک سرمربی خارجی در روزهای آینده خبر داد. راضی شنیشل سال‌ها هدایت تیم‌های مطرح عراقی از جمله الزوراء، الطلبه، نیروی هوایی و پلیس را بر عهده داشت.تیم ملی فوتبال عراق دیدارهای خانگی مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه را با توجه به محرومیت میزبانی بین‌المللی در تهران برگزار می‌کند.
لیپی: چین با خرید ۵۰ میلیونی پیشرفت نمی‌کند
سرمربی تیم ملی فوتبال چین راهکارهای خود را برای پیشرفت فوتبال این کشور اعلام و عنوان کرد تیم ملی فوتبال ایران قوی‌ترین تیم گروه انتخابی است. تیم‌ ‌ملی فوتبال چین با هدایت مارچلو لیپی در انتخابی جام جهانی شرایط چندان خوبی برای صعود ندارد و محکوم به پیروزی در سه بازی بعدی است. لیپی درباره حضور در شرق آسیا گفت‌: فوتبال چین زمان می‌برد تا پیشرفت کند. پیشرفت یک شبه حاصل نمی‌شود. خواست سران فوتبال چین را دیدم و این مسئولیت را قبول کردم تا راهی برای پیشرفت فوتبال چین داشته باشیم. این‌جا همه می‌خواهند تیم‌ ‌ملی کشورشان قوی شوند ولی نباید این انتظار را داشت  که به سرعت تیم نتیجه‌ بگیرد. فوتبال چین با خرید بازیکن ۵۰ میلیون یورویی پیشرفت نمی‌کند بلکه با توجه به فوتبال پایه رشد خواهد داشت. لیپی درباره بازی با تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و شکست یک بر صفر در ورزشگاه آزادی نیز گفت‌: بازی با ایران، دیداری بود که آنها کاملا تیم برتر زمین بودند. ایران قوی‌ترین تیم گروه محسوب می‌شود و ۱۰۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر بودند. با این حال می‌توانستیم از ایران مساوی بگیریم. مشکل این بود که ما حتی به محوطه جریمه ایران هم نزدیک نمی‌شدیم.