kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
با حضور بیش از 800 هزار نفر

آیین معنوی اعتکاف در بیش از 5700 مسجد کشور آغاز شد

همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت امیرمؤمنان(ع) و آغاز ایام‌البیض مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف از سحرگاه سه‌شنبه بیست و دوم فروردین در بیش از 5700 مسجد در سراسر کشور آغاز شد.


بیش از 800 هزار نفر از مؤمنان و مشتاقان معنویت سحرگاه سه‌شنبه با حضور در بیش از 5700 مسجد در سراسر کشور معتکف شدند.
جوانان طلبه و دانشجو حضور پررنگ و باشکوهی در این مراسم دارند به طوری که سال گذشته طلاب و دانشجویان یک سوم کل جمعیت شرکت‌کننده در اعتکاف را تشکیل دادند.
10 هزار و 862 مبلغ حوزه‌های علمیه توسط سازمان تبلیغات به سراسر کشور اعزام شده‌اند.
به گفته حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی نکته‌ای که در آمار افراد شرکت‌کننده در اعتکاف وجود دارد این است که کسانی که عمدتا هر ساله به اعتکاف می‌پیوندند سعی می‌کنند سال آینده آن را تکرار کنند به طوری که از کل جمعیت شرکت‌کننده در اعتکاف  حدود 530 هزار نفر برای دومین، سومین و چهارمین مرتبه در اعتکاف شرکت می‌کنند.
وی بیان داشت: سال گذشته 749 هزار و 519 نفر در اعتکاف شرکت کردند که از این تعداد 230 هزار و 679 نفر برادران و مابقی خواهران بوده‌اند.
معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: توقع مقام معظم رهبری این است که مباحث قرآنی را در اعتکاف گسترش دهیم و ما نیز باید کرسی‌های تلاوت را فراهم کرده و اهمیت بیشتری به آن دهیم.
به گزارش شبستان، یک زوج اهل سنت از معتکفین مراسم اعتکاف جوانان رهپویان وصال شیراز همزمان با سالروز میلاد حضرت امیرالمومنین علی(ع)، پیمان ازدواج بستند.
مهریه عروس یک جلد قرآن کریم، یک سفر حج و همچنین 30 سکه تمام بهار آزادی بود.
اعتکاف فرصتی برای خلوت با خدای سبحان، رشد و شکوفایی معنوی، تجدید عهد با خالق هستی و ائمه معصومین(ع) برای حرکت در مسیر بندگی و عبودیت است.
اعتکاف در شرع، به معنای التزام به توقف و درنگ در مسجد به قصد قربت است.
معتکفان با خلوت‌نشینی و دوری از مشغله‌های زندگی و راز و نیاز با معبود خویش، به روح و خود آرامش می‌دهند و جان خود را از گرد و غبار تعلقات دنیوی پاکیزه می‌کنند.