kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۱۷۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹

کوتاه از شهرستان‌ها


کاهش کشته‌شدگان تصادفات
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از کاهش 57 درصدی کشته‌شدگان تصادفات رانندگی این استان در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار داشت: در طرح نوروزی سال جاری تصادفات فوتی استان گیلان در حوزه درون شهری نسبت به سال گذشته 57 درصد و تصادفات جرحی 2 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: با توجه به اینکه تصادفات خسارتی تا سقف 6 میلیون تومان بدون کروکی به بیمه‌ها اعزام می‌شوند، تصادفات خسارتی استان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
صید ماهی
ساری- خبرنگار کیهان: مدیرکل شیلات استان مازندران گفت: صیادان 54 شرکت پره استان مازندران در حال انجام آخرین صیدهای خود از بزرگترین دریاچه جهان هستند.
رستمی با اشاره به صید بیش از 2 هزار و 150 تن ماهی استخوانی در استان گفت: این میزان صید در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش 5 درصدی دارد و عمده گونه صید شده هم مربوط به کفا ماهیان و سفید است.
وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و برآوردها قرار است امسال حدود 90 میلیون قطعه بچه‌ماهی سفید که به صورت نیمه‌مصنوعی و با مشارکت تشکلات صیادی تکثیر و در دریا رهاسازی شود.
امنیت انتخابات
 رئیس ستاد انتخابات استان مازندران گفت: در برگزاری دو انتخابات 29 اردیبهشت، 13 هزار نفر برای تأمین امنیت انتخابات در سطح استان مازندران مشارکت خواهند داشت.
علیرضا یونسی رستمی گفت: با اشاره به این که بیش از 93 درصد از واجدین شرایط رأی دادن در استان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مشارکت داشتند، افزود: باید زمینه مشارکت و حضور بیش از پیش مردم مازندران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر و روستا فراهم شود.
افتتاح مرکز نمایش‌ها
همدان- خبرنگار کیهان: مرکز نمایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان افتتاح شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه فرهنگی در جامعه، بدون ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی امکان‌پذیر نیست.
سیدرضا صالحی‌امیری تأکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی از عوامل رسیدن به قله هدف است و مرکز همایش‌های قرآنی همدان پاسخگوی نیازهای استان و غرب کشور است.
وی از همدان به عنوان شهر تمدن ایران یاد کرد و گفت: همدان، لیاقت چنین فضای زیبایی را دارد تا ظرفیت‌های فرهنگی خود را نشان دهد.
رتبه اول سرمایه‌گذاری
تبریز- خبرنگار کیهان: با توجه به جذب 816 میلیون دلار فاینانس و بی‌.او.تی توسط شهرداری تبریز، این شهرداری رتبه اول سرمایه‌گذاری در بین شهرداری‌های کشور را حایز شد.
معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: شهرداری تبریز در سال گذشته با جذب 517 میلیون دلار فاینانس برای مترو و 299 میلیون دلار به صورت B.O.T برای احداث واحد صنعتی زباله‌سوز، این رتبه را به دست آورد.
محمدصادق پورمهدی در دیدار صادق نجفی شهردار تبریز، از تلاش‌ها برای پیشبرد عملیات عمرانی و خدماتی در شهر تقدیر کرد. نجفی نیز گفت: جذب این مقدار فاینانس و B.O.T بستر مناسبی برای پیشرفت این دو پروژه فراهم کرده است.
احیای مجموعه تاریخی
* مجموعه تاریخی صاحب‌آباد، با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری تبریز، میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، وزارت راه و شهرسازی و نیز استانداری آذربایجان شرقی، احیا می‌شود.
با اجرای تفاهمنامه‌ فوق، سازمان ملی زمین و مسکن، طبق برنامه زمان‌بندی، نسبت به تکمیل و واگذاری بلوک های واقع در پروژه با بهای تمام شده شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، در قبال دریافت معوض به صورت نقدی از اراضی و مستحدثات این شرکت، اقدام خواهد کرد.
کمک میلیاردی به جشن نیکوکاری
مراغه- خبرنگار کیهان: مدیر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) مراغه گفت: مردم مراغه 6 میلیارد و 300 میلیون ریال در این امر معنوی کمک کردند که 450 میلیون ریال آن به صورت نقدی بود.
ایوب هاشمیان گفت: میزان مشارکت های مردمی در اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی در این جشن در مقایسه با سال 94، 43 درصد افزایش داشت.
وی گفت: این میزان کمک‌های مردمی در قالب پنج پایگاه ثابت در مناطق شهری و حدود 300 مدرسه شهری و روستائی جمع‌آوری شد.
کاشت انواع درخت
هندیجان- خبرنگار کیهان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان گفت: به مساحت 2 کیلومتر و به تعداد 2 هزار انواع اصله درخت برهان و کنار در روستای حسین‌آباد هندیجان کاشته شد.
امین عبادی اظهار کرد: یکی از برنامه مهم منابع طبیعی در مهار ریزگردها در شهرستان و فراهم شدن فضایی سرسبز کاشت انواع اصله درخت و نهال در سطح هندیجان و مناطق کانون ریزگردها است.
وی با بیان توزیع رایگان انواع درخت در بین شهروندان هندیجان گفت: حدود 5 هزار انواع اصله نهال و درخت در بین مردم شهرستان به صورت رایگان توزیع یا کاشته شده که بهترین بستر کمربند سبز در اطراف هندیجان است.
احیای مرد 94 ساله
زرین‌شهر خبرنگار کیهان: مدیر روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: طی تماسی با اتاق فرمان اورژانس لنجان یک مورد کاهش هوشیاری مرد 94 ساله اعلام شد.
وی افزود: در پی اعلام این گزارش بلافاصله نزدیک‌ترین واحد امدادی از پایگاه زرین‌شهر به محل اعزام شد.
عابدی بیان کرد: پرسنل فوریت‌های پزشکی با بررسی اولیه بیمار تشخیص ایست قلبی ریوی داده و عملیات احیای قلبی ریوی را برای وی به مدت 14 دقیقه انجام دادند و این تلاش‌ها منجر به بازگشت نبض و تنفس بیمار شد.