kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹

کمک‌های وزارت آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده خراسان رضوی توزیع شد

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: توزیع حدود چهار میلیارد ریال کمک‌های وزیر آموزش و پرورش در مناطق زلزله‌زده این استان آغاز شد.



علیرضا کاظمی در جریان توزیع این کمک‌ها در بخش رضویه مشهد افزود: این کمک‌ها در سه زمینه تجهیز کلاس‌های درس و تامین امکانات لازم برای ادامه فرآیند تحصیلی، کمک‌های ویژه برای دانش آموزان و تامین مایحتاج اقامت «مدیر آموزگاران» در مناطق زلزله زده تقسیم‌بندی می‌شود.
وی بیان کرد: کمک‌های وزیر آموزش و پرورش در بین 24 کلاس در 15 روستاهای بخش رضویه که دارای تعداد 300 دانش آموز هستند و از وقوع زلزله آسیب دیده اند، توزیع می‌شود.
وی اظهار کرد:کمک‌های وزیر آموزش و پرورش در قالب 15 قلم شامل کیف، کفش، لباس گرم، نوشت افزار، مواد غذایی و بسته هدایا است.
وی با بیان اینکه روستاهای شهرستان‌های فریمان، سرخس و بخش رضویه مشهد بیشترین آسیب را در وقوع زلزله اخیر دیده‌اند، افزود: کمک‌های وزارت آموزش و پرورش بین مدارس و دانش آموزان آسیب دیده این سه منطقه به ترتیب توزیع شده است.
وی اظهار کرد: تجهیزات ویژه مدیرآموزگاران نیز برای بیتوته شامل موکت، پنکه، تلویزیون،اجاق گاز و وسایل گرمایشی می‌شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از روز شنبه هفته جاری برگزاری کلاس‌های درس در چادرهای آماده‌سازی شده با حضور معلمان و دانش آموزان آغاز شده است که علت آن نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال تحصیلی و جلوگیری از عقب ماندگی دانش‌آموزان از مرحله آموزش است.
کاظمی اظهار کرد: در بخش رضویه 32 مدرسه در 32 روستا وجود دارد که در مجموع دارای دو هزار و 179 دانش آموز در 114 کلاس است و از این تعداد 15 روستا با 24 کلاس و 300 دانش‌آموز از زلزله آسیب جدی دیده‌اند و از این کمک‌ها بهره‌مند می‌شوند.
وی تاکید کرد: سایر مدارس و کلاس‌ها وضعیت مناسبی دارند و بدون هیچ گونه خسارتی هم اکنون فعالیت آموزشی خود را ادامه می‌دهند.
زلزله 6 ریشتری چهارشنبه 16 فروردین که کانون آن سفیدسنگ شهرستان فریمان در 100 کیلومتری جنوب شرق مشهد بود تاکنون 300 پس لرزه داشته است. این زمین لرزه یک جانباخته، 40 زخمی و 68 روستای خسارت دیده در چند شهرستان خراسان رضوی بر جای گذاشت.