kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸

ساخت ویلا در نوار ساحلی گناوه با قطع درختان

رئیس‌انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه از قطع درختان کهور پاکستانی نوار ساحلی شمالی این شهرستان برای احداث خانه‌های ویلایی بلند مرتبه خبر داد.


غلامرضا نعمتی با اشاره به این‌که منطقه گردشگری جفیر بخش مرکزی شهرستان گناوه از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان بوشهر برخوردار است گفت: در دهه گذشته مقرر بود طرحی به عنوان منطقه نمونه گردشگری جفیر ایجاد شود اما این امر منجر به فروش اراضی و قطع بی‌شمار درختان کنار و حذف پوشش گیاهی شد.
وی تصریح کرد: احداث خانه‌های ویلایی بلندمرتبه و گسترده به ویژه در نوار ساحلی موجب تشدید قطع درختان واقع در تپه‌ماهورهای ساحلی در معرض چشم انداز ابنیه شده است.
وی خاطرنشان ساخت: علی‌رغم کاربری کشاورزی اراضی پایین دست و منابع ملی نوار ساحلی روزانه بر تداوم تعرض‌ها افزوده می‌شود؛ به گونه‌ای که امکان دسترسی به ساحل بکر صخره‌ای و درختان سایه‌گستر محدودتر شده است.
نعمتی متذکر شد: از مصوبات سفر رئیس جمهوری طرح دهکده گردشگری گناوه و این منطقه مد نظر بود که به واسطه تصرفات متعدد تاکنون آغاز عملیات اجرایی آن محقق نشده است.وی تاکید کرد: فروردین‌ماه جاری نظاره‌گر درختان قطع شده کهور و بید کشت شده توسط دوستداران طبیعت بودیم و کمترین انتظار از متولیان، ورود جدی در جلوگیری از این اقدامات گستاخانه و مالکانه متعرضان و متصرفان منابع عمومی است.
نعمتی خاطرنشان کرد: انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت پیشنهاد نهال کاری مجدد نوار ساحلی را مطرح و آمادگی خود را در کمک به اجرای این طرح اعلام می‌کند که این اقدام ضمن تقویت اکوسیسم طبیعی می‌تواند به عنوان مانعی طبیعی همگن و کم هزینه در برابر متعرضان عمل کند.