kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۹۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
دادستان کل کشور خبر داد

ارتکاب مدیران بازداشت شده کانال‌های تلگرامی به اعمال خلاف امنیت ملی

دادستان کل کشور گفت: کانال‌هایی که بسته شد و افرادی که در همین ارتباط دستگیر شدند به تشخیص قاضی پرونده مرتکب اعمال برخلاف امنیت ملی شده بودند که اقدامات مجرمانه‌ای داشتند.


حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری درباره علت دستگیری 12 نفر از مدیران شبکه‌های تلگرامی در روزهای پایانی سال گذشته به خبرگزاری صدا و سیما گفت: کانال‌هایی که بسته شد و افرادی که در همین ارتباط دستگیر شدند به تشخیص قاضی پرونده مرتکب اعمال برخلاف امنیت ملی شده بودند که اقدامات مجرمانه‌ای داشتند.
منتظری افزود: برای ما تفاوتی نمی‌کند که این شبکه‌ها به چه جریانی وابسته باشند و دستگاه قضائی طبق قانون عمل می‌کند و هم دستگیری این افراد و هم ادامه بازداشت آنان طبق قانون بوده است و طبق قانون هم ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص درخواست برخی از مسئولان دولتی و مجلس برای آزادی این افراد، گفت: در هر حال افرادی که دستگیر می‌شوند خواه‌ناخواه دوستان و هوادارانی دارند که درخواست آزادی آنان را می‌کنند و دستگاه قضائی سعی می‌کند در روند دستگیری و ادامه بازداشت طبق موازین قانونی عمل کند.
به گفته دادستان کل کشور، تحقیقات در خصوص این افراد هنوز به پایان نرسیده است و پیش از پایان تحقیقات، قاضی نمی‌تواند مسائل را به اشخاص و اذهان عمومی نشر دهد و اگر تشخیص داده شد پس از پایان تحقیقات اطلاعات این پرونده به مسئولان داده خواهد شد.
وی از آزادی تعدادی از مدیران دستگیر شده کانال‌های تلگرامی در روزهای آینده خبر داد.
رئیس‌کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه افزود: با توجه به نزدیکی دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها با مصادیق مجرمانه در فضای مجازی برخورد قاطع می‌کنیم و با کسی تعارف نداریم.
منتظری با تأکید بر اینکه در فضای مجازی رصد خواهیم کرد تا با برخی شایعات، تهمت‌ها و بداخلاقی‌ها برخورد شود گفت: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی هم بیشتر رصد خواهند کرد و ما هم در دادستانی کل و دادستانی‌های سراسر کشور فضا را به گونه‌ای رصد می‌کنیم تا شاهد وقوع مصادیق مجرمانه نباشیم.
وی افزود: قطعاً نظام و مسئولان کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به دنبال برخورد غیرقانونی با اشخاص نیستیم و هر برخوردی صورت بگیرد قانونی خواهد بود.
دادستان کل کشور تأکید کرد: باید فضای سالم و شادی در ایام انتخابات ایجاد و به حضور حداکثری مردم منجر شود اما هر جریان سیاسی با هر طرز تفکری بخواهد در شبکه‌های مجازی مرتکب اعمال مجرمانه شود برخورد خواهیم کرد.
منتظری تصریح کرد: از مدیران شبکه‌ها و کانال‌ها می‌خواهیم مسائل را به گونه‌ای تدبیر و مدیریت کنند تا ناچار نشویم از اختیارات قانونی‌مان برای برخورد با آنان استفاده کنیم.