kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۹۴۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

نگرانی اصلاح‌طلبان از تاثیر انتخاباتی بی‌توجهی دولت به مشکلات جوانان(خبر ویژه)

یک روزنامه اصلاح‌طلب نسبت به تاثیر بی‌توجهی دولت به جوانان در انتخابات هشدار داد. اعتماد همچنین تصریح کرد دست‌اندرکاران جبهه اصلاحات همه پیر و سن گذشته هستند.


این روزنامه در تحلیلی نوشت: بررسی اجمالی مباحث و مذاکرات بین جوانان اصلاح‌طلب و حتی اصولگرا نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین انتقادات به دولت در مورد پیرسالاری و عدم میدان دادن به جوانان است. ورود نیروهای تازه نفس و جوان در هر سیستم و اداره و سازمانی امری طبیعی و منطقی است و در صورت بی‌توجهی به مرور آن مجموعه تحلیل رفته و ناکارآمدی و تعطیلی نتیجه طبیعی آن خواهد بود.
این روزنامه می‌افزاید: فرض بگیریم چند سال بعد یکایک بزرگان اصلاحات به این باور برسند که بازنشسته شوند واقعا چند مدیر نسل دومی در این جریان آماده و تربیت شده‌اند؟ اما این تمام مشکل نیست بلکه با تربیت نشدن مدیران جوان و تازه نفس اتفاق دیگری در شرف وقوع است که می‌توان کیان جریان اصلاحات را نیز با مخاطرات جدی مواجه سازد.
بر این اساس می‌توان به جرات گفت آینده با ادامه وضع موجود برای اصلاح‌طلبان به هیچ عنوان روشن نیست. چه چیزی از جریان اصلاحات در 10 تا 20 سال دیگر باقی خواهند ماند؟ آیا جریان اصلاحات توانسته چنان کادرسازی کند که این خلأ احساس نشود؟ آیا مدیرانی در تراز شهری، استانی و کشوری تربیت شده‌اند؟ اگر امروز نسل جوان اصلاح‌طلب نتواند وارد تصمیم‌سازی‌های حیاتی شود 10 سال بعد که نخبگان سیاسی اصلاح‌طلب یکی پس از دیگری ایام بازنشستگی و کهولت سن را می‌گذرانند مقدرات این جبهه باید با کدام نیروی سیاسی و مدیر میانی ‌و ارشد به پیش برود؟
اعتماد در ادامه نوشت: به این مسئله دغدغه مهم‌تری را هم باید اضافه کرد. فرای جوانان سیاسی و تشکیلاتی، جوانان غیرسیاسی این روزها اشتغال و ازدواج را مهم‌ترین مشکل خود می‌دانند. متاسفانه به دلیل مجموعه شرایطی که جامعه کم‌وبیش از آن آگاه است دولت هنوز در این زمینه نتوانسته پاسخ در خوری بدهد و اتفاقا اصلی‌ترین دلیل نقد جدی به دولت همین حوزه معیشت و اشتغال بوده است. در نهایت اینکه به نظر می‌رسد این بار یکی از نقاط پر بحث در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال همین مسئله جوانان باشد. چه جوانان در حوزه مدیریت و چه جوانان در حوزه زندگی (اشتغال و ازدواج). متاسفانه به دلیل کم‌توجهی دولت در هر دو حوزه، هر کاندیدایی که با دست گذاشتن بر این موضوع به صحنه بیاید و حرف از جوانگرایی در دولت و ایجاد اشتغال برای جوانان بزند آقای روحانی را با مشکل جدی روبه‌رو خواهد کرد.
مگر اینکه جناب رئیس‌جمهور نیز این بار با برنامه‌های جدی‌تر برای جوانان وارد انتخابات شود.