kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۹ پروژه در سفر روحانی به استان سمنان

کمتر از یک ماه و نیم مانده به انتخابات، رئیس جمهور با ثبت رکورد چهار سفر استانی در 17 روز، به استان سمنان سفر و به صورت حضوری و یا ویدئوکنفرانس در افتتاح 19 پروژه و یا آغاز عملیات اجرایی شرکت کرد.


حجت الاسلام روحانی در دیدار با فعالان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان سمنان در سالن هلال احمر این شهر با تبریک سال جدید اظهار داشت:  18 طرحی که  در استان سمنان افتتاح شد، نمونه‌ای از تلاش مردم و دولتمردان در این استان بود؛  تا امروز هر چه به دست آورده‌ایم، در سایه امید و توکل به خدا و اعتماد مردم بوده است.
روحانی با بیان اینکه امروز ایران از لحاظ آرامش و امنیت در زمره نمونه‌های برتر دنیاست، افزود: سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای انتظامی و امنیتی بسیار تلاش می‌کنند و اقتدار و امنیت ما مرهون اعتماد و انسجام ملی ایرانیان است.
وی تصریح کرد: افتتاح راه‌آهن شهری تهران- گرمسار و طرح‌های دولت برای حومه آن، اقدام مناسبی در راستای کاستن از بار جمعیتی تهران است و نشان می‌دهد که می‌توانیم تحولی بزرگ در کشور ایجاد کنیم.
رئیس‌جمهوری افزود: تا دیروز صدور قطعنامه‌های تهدید کشورهای جهان علیه ایران را شاهد بودیم و امروز معاهدات و تفاهم‌نامه‌های همکاری‌های دولت‌های دنیا با ایران بسته می‌شود.
روحانی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد دولت تدبیر و امید، امنیت ایران است، گفت: به‌زودی خبرهای خوشی از دستاوردهای هسته‌ای ایران خواهیم شنید که ثابت می‌کند ملت و دولت ایران در راه تکمیل دانش هسته‌ای خود عقب‌نشینی نکرده و مسکوت نمانده است.
رئیس‌جمهوری افزود: برای نخستین بار ما در چند هفته آینده در زمینه بنزین خودکفا خواهیم شد و صادرکننده بنزین خواهیم بود.
جویایی کار به معنی امید مردم به اشتغال است!
500 هزار نفر به بیکاران کشور اضافه شد
روحانی پس از بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی و اقتصادی در نقاط مختلف استان سمنان بطور همزمان در سالن یادگار امام استانداری سمنان اظهار داشت:  خود جویایی کار به معنی امید مردم به اشتغال است؛ اینکه ما توانستیم از این یک میلیون و 200 هزار نفر، 700 هزار نفر را مشغول به کار کنیم، قدم بسیار مهمی محسوب می‌‌شود که برداشته شده است.
رئیس‌جمهوری افزود: 500 هزار نفر هم به بیکاران کشور اضافه شده است؛ امروز گام بسیار مهمی باید در بحث اشتغال برداریم و اینکه مقام معظم رهبری امسال بر امر اشتغال تأکید کردند، یک فرصت بزرگ برای همه ما و کارآفرینان است.
وی تصریح کرد: همه باید به میدان بیایند و اگر توقع این باشد که دولت بتواند همه این کارها را انجام بدهد، البته که قادر نیست؛ اما اگر همه مردم و قوا به صحنه بیایند و مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه کمک کنند و همه نیروهای مسلح با همه توان به صحنه بیایند، شاهد رشد خواهیم بود.
به گزارش فارس روحانی گفت: مسئله اشتغال بسیار مهم است؛ وقتی یک جوان در خانه بیکار است، وقتی به‌صورت پدر و مادر نگاه می‌کند، خوشحال نیست و پدر و مادر هم به‌صورت این جوان نگاه می‌کنند، نگران، ناراحت و غم‌زده می‌شوند و نشاط خانواده خیلی مهم است.
همیشه عده‌ای بیکار و عده‌ای مشغول به کار می‌شوند!
رئیس جمهور همچنین در آیین بهره‌برداری از سه طرح تولیدی در استان سمنان بطور همزمان در سالن یادگار امام استانداری سمنان و از طریق شبکه ویدئوکنفرانس اظهار داشت: عده‌ای هم‌زمان بیکار و عده‌ای مشغول به کار می‌شوند؛ اگر کل سال بر مبنای زمستان به زمستان را حساب کنیم، 630 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
روحانی بیان کرد: 630 هزار اشتغال عدد بالایی است و برای اینکه بدانیم 630 هزار اشتغال به چه معناست، باید بدانیم در دنیا فقط 6 کشور هستند که بالای 600 هزار شغل در سال می‌توانند ایجاد کنند و این بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته در شرایطی که هنوز وضع آسانی برای ما نیست و دیگر ما نفت 147 دلاری نداریم و نفت را بشکه‌ای 50 دلار می‌فروشیم و حتی قبلاً از این عدد هم پایین‌تر بود، حرکت خوبی را آغاز کردیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهور برخی از پروژه‌ها و طرح‌های افتتاح شده از سوی رئیس جمهور با اعتبار یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان در سفر به استان سمنان عبارتند از:
قطار محلی تهران- ورامین- گرمسار با اعتبار ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال،
 راه اصلی شاهرود-میاندشت با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال،
راه اصلی گرمسار- چنداب وبالعکس با اعتبار ۳۰۰میلیارد ریال،
بهسازی راه اصلی شاهرود- گرگان و روکش آسفالت راه شاهرود- آزادشهر و بالعکس با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال،
تقاطع غیرهمسطح در جزین با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال
۲ باب پل زیرگذر فرودگاه شاهرود و ساماندهی ورودی و خروجی آن با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال،
 سیستم روشنایی در آزادراه حرم تا حرم؛ راه شاهرود-رودیان و تقاطع فرودگاه شاهرود با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال،
مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی آفتاب ایوانکی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۱۰ نفر، مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی سربداران با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال بخش خصوصی و اشتغالزایی ۱۰ نفری، ۱۷۵۶ واحد مسکن مهر با اعتبار ۷۹۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی،
 طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی(باند) فرودگاه سمنان با اعتبار ۲۲۵ میلیارد ریال،
ساختمان اداره امور مالیاتی استان سمنان با اعتبار ۲۴۶ میلیارد ریال،
سامانه آبیاری تحت فشار اراضی سطح استان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی بخش دولتی و ۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۵۰۰ نفری.گلایه‌مندی نماینده شاهرود از عدم اجرای مصوبات دور قبل سفر روحانی به سمنان
نماینده مردم شاهرود در مجلس  که در اعتراض به عدم اجرای مصوبات دور قبل سفر ریاست جمهوری به سمنان، وی را در این سفر همراهی نکرده بود تصریح کرد: برابر اخبار واصله، هیچگونه هماهنگی و دعوتی از سوی دفتر ریاست جمهوری از نمایندگان استان صورت نپذیرفته و نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی نیز به اتفاق اعضای کمیسیون اقتصادی در مأموریت مناطق جنگ زده جنوب در خرمشهر به سر می‌برد.
به گزارش خانه ملت عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن گله‌مندی از عدم حضور رئیس جمهور در شرق استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین مردم از عدم توسعه متوازن استان و نرخ بالای بیکاری در شهرستان‌های شاهرود و میامی که فقدان پروژه افتتاحی تأثیرگذار در دو سفر رئیس جمهور به استان از آن نمونه است، رنج می‌برند.