kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
ماشین‌سازی به سقوط نزدیک شد

تراکتورسازی و استقلال خیال پرسپولیس را برای قهرمانی راحت کردند

با شکست سنگین تراکتورسازی در قم و توقف استقلال تهران در تبریز مقابل گسترش فولاد، دو تیم تعقیب‌کننده پرسپولیس راه را برای قهرمانی سرخپوشان پایتخت بیش از گذشته هموار کردند تا شاگردان برانکو برای بالا بردن جام قهرمانی تنها نیاز به یک برد داشته باشند.


سرویس ورزشی-

پرونده هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با انجام چهار دیدار بسته شد. در مهمترین بازی دیروز تقابل تیم‌های صبای قم و تراکتورسازی با شکست سنگین تیم تبریزی به پایان رسید تا این تیم شانس دوم شدن مجدد را هم از دست بدهد. در این دیدار که در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد تیم صبا به برتری ۳ بر صفر دست یافت. امید جهانبخش (۶۲ و ۹۵) و میثم مجید(۹۷ - پنالتی) برای صبا گل زدند. در این بازی که برای دو تیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود تراکتورسازی نتوانست از موقعیت‌هایی که داشت به خوبی استفاده کند و در نهایت نیمه دوم 3 گل را از صبا دریافت کرد و حتی به میدان فرستادن فرزاد حاتمی که مورد غضب امیر قلعه‌نویی بود نتوانست چاره کار باشد. در دقایق پایانی این دیدار کرار جاسم مجددا خبرساز شد و پس از دریافت کارت زرد دوم و اخراج از بازی به سمت داور حمله کرد و چند بازیکن به او آویزان شدند تا اجازه ندهند به داور صدمه‌ای بزند. او حتی بیرون از زمین هم آرام نداشت و چند نفر مهارش کرده بودند! صبا که در آستانه سقوط به لیگ دسته اول قرار دارد برای رسیدن به سه امتیاز این بازی تلاش زیادی انجام داد و در نهایت موفق شد سه امتیاز حیاتی را کسب کند.
قلعه‌نویی: شرف ندارم فوتبال را کنار نگذارم!
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که پس از شکست تیمش به شدت از عملکرد کرار جاسم و اکبریان داور میدان ناراحت بود، گفت: اگر گل دوم صبا خطا نباشد، شرف ندارم فوتبال را کنار نگذارم. وی گفت: بازی شرایط خوبی داشت و فکر می‌کنم داور باید بازی را مدیریت می‌کرد. در گل دوم و سوم داور اشتباه کرد حتی فکر می‌کنم کمک داور به او گفت گل دوم خطا بوده است. وقتی بازی یک بر صفر بود پنالتی مسلم ما را نگرفت. در چند بازی این داور برای ما این نوع کارها را کرده بود حتی به کامرانی‌فر هم گفتم این داور را برای ما نگذارد. وی افزود: از حسن کامرانی فر خواهش می‌کنم اگر گل دوم صبای قم خطا بود اکبریان را بازنشسته کند اما اگر خطا نبود شرف ندارم فوتبال را کنار نگذارم. سرمربی تراکتورسازی در ادامه راجع به رفتارهای بد و مکرر جاسم کرار، خاطرنشان کرد: اجازه بدهید 24 ساعت ریکاوری شویم و سپس به این مسائل فکر می‌کنیم.
در ورزشگاه شهید دستگردی تهران تیم‌های سایپا و نفت به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر نارنجی‌پوشان به پایان رسید. در این دیدار که دو تیم موقعیت‌های کم تعدادی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند بوگدان میلیچ در دقیقه ۶۸ برای سایپا گل زد. تعویض‌های علی دایی در دقایق پایانی و افزایش فشار حملات این تیم هم نتوانست از شکست نفت جلوگیری کند.
در تبریز تیم ماشین‌سازی با قبول شکست خانگی برابر پدیده مشهد امیدهایش برای ماندن در لیگ برتر را از دست داد و یک گام دیگر به دسته اول نزدیکتر شد. در این بازی که طی آن تیم مشهدی برابر میزبان خود به برتری ۲ بر صفر دست پیدا کرد حسین زامهران ۷۳ و ۷۹ برای تیم پدیده گل زد تا این تیم بهترین وضعیت چند سال اخیر خود را در لیگ برتر داشته باشد. ماشین‌سازی هم که از ابتدا در قعر جدول قرار داشت آخرین امیدهایش برای ماندن در لیگ برتر را از دست داد و یک گام دیگر به سقوط نزدیک شد.
در آخرین دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر تیم‌های فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان از ساعت ۱۹ در ورزشگاه غدیر اهواز مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار در پایان به تساوی یک بر یک انجامید تا دو تنها به یک امتیاز برسند.ابتدا بختیار رحمانی در دقیقه سه فولاد را پیش انداخت. سپس مهرداد محمدی در دقیقه ۲۹ روی پاس گل رسول نویدکیا توانست بازی را به تساوی بکشاند.
توقف استقلال در تبریز
اما در روز دوم مسابقات این هفته لیگ برتر روز پنجشنبه دو بازی در تبریز و اصفهان برگزار شد. در تبریز دیدار تیم‌های گسترش فولاد تبریز و استقلال تهران آغاز شد که این دیدار با تساوی یک - یک به پایان رسید. علیرضا نقی زاده(۷۴) برای گسترش فولاد و امید ابراهیمی(۸۰) برای استقلال گل زدند. در این دیدار که در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد برگزار شد دو تیم نیمه اول را کم‌تحرک و کسل‌کننده پشت سر گذاشتند و هیچ‌کدام از دروازه‌ها به طور جدی تهدید نشد و توپ در میانه‌های میدان در جریان بود. شروع نیمه دوم بازهم جذابیت لازم را نداشت اما در ادامه روند بازی تغییر کرد و دو تیم نمایشی جذاب و تماشایی داشتند که حاصل آن رد و بدل شدن دو گل بود. ابتدا گسترش روی یک ضد حمله و فرار خوب نقی زاده به گل برتری دست پیدا کرد. در ادامه استقلال هم سرعت را در دستور کار خود قرار داد و چند حمله را روی دروازه میزبان طراحی کرد که در نهایت دقیقه ۸۰ امید ابراهیمی سانتری که از خسرو حیدری دریافت کرده بود را با ضربه چکشی پای چپ وارد دروازه حریف کرد. استقلال با این تساوی ۴۸ امتیازی شد و همچنان در رده دوم قرار گرفت.
در اصفهان هم تیم‌های ذوب آهن و صنعت نفت به تساوی یک به یک دست یافتند. در این دیدار که با استقبال اندکی از سوی تماشاگران مواجه شده بود شاگردان مجتبی حسینی برای خروج از وضعیتی که داشتند تلاش زیادی کردند و موقعیت‌هایی را هم روی دروازه حریف ایجاد کردند. این تیم در دقیقه ۵۲ موفق شد توسط احسان پهلوان به گل برتری دست پیدا کند.
با این حال در دقیقه ۶۵ امیر زلیکانی موفق شد دروازه میزبان را باز کند تا کار دو تیم به تساوی بکشد. در دقایق پایانی ذوب آهن فشار زیادی را روی دروازه صنعت نفت ایجاد کرد تا بتواند سه امتیاز خانگی را از آن خود کند اما صنعتی‌ها که به یک امتیاز این بازی هم برای بقا در لیگ برتر نیاز داشتند دفاع جانانه‌ای انجام دادند و با کسب یک امتیاز این بازی به بقا امیدوارتر شدند.