یک نویسنده و پژوهشگر فرهنگی – اجتماعی:
درباره نام و شعار سال باید فرهنگسازی شود(اخبار ادبی و هنری)
یک نویسنده و پژوهشگر فرهنگی – اجتماعی با اشاره به نام سال جاری گفت که درباره نام و شعار سال باید فرهنگسازی موثر شود.
حمید هنرجو در گفتگو با خبرنگار کیهان، با بیان اینکه نامگذاری هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب یک رخداد قابل تامل است،تاکید کرد:
نامگذاری هر ساله، در واقع تعیین خط مشی و استراتژی یک ساله کشور است که حرکتهای اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی را متعین میکند. با نامگذاری هر سال، هم مردم از چشم انداز یک ساله کشور آگاه میشوند و هم تکالیف مسئولین روشن میگردد.
وی تحقق نام و شعار هر سال را بسته به فرهنگسازی دانست گفت:متاسفانه کشور ما در بعد فرهنگ دچار نقصان است.از یک طرف برخی مدیران ما فرهنگی نیستند و در نتیجه شناخت فرهنگی ندارند و از دیگر سو،اختیارات اهالی فرهنگ نیز مانند مدیران گسترده نیست.
هنرجو افزود: ما نیازمند مدیران فرهنگی پرتوان هستیم تا به یاری مردم و با در اختیار گرفتن بازوهای رسانهای، به فرهنگسازی در حیطه نامهای سالانه همت گمارند.وی با تاکید بر نقش تبلیغ و رسانه در امر فرهنگسازی هم گفت:مدیر کارآمد باید بر پایه رهنمودهای رهبر انقلاب و منطبق با شیوههای نوین ارتباطی، گام بزرگ را در عرصه فرهنگسازی بردارد.
مولف مجموعه پژوهشی «جوان و ریل گذاری فردا» گفت: متاسفانه برخی رسانهها با عجله از کنار نام سال میگذرند و مطالبی کم عمق ارائه میدهند.
وی همچنین گفت: به باور من تبلیغ و فرهنگسازی نسبت به نام و شعار سال، باید طوری باشد که مسئولان و دستاندرکاران را در بخشهای مختلف بکار جدی ترغیب کند.