kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

خواندنی از ورزش ایران


*ترکیب دوومیدانی کاران جانباز و معلول اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی که ۲۲اردیبهشت در باکوی آذربایجان آغاز و تا خردادماه ادامه دارد، مشخص شد. سامان پاکباز، وحید علی نجمی، سجاد نیک پرست، سیدعرفان حسینی، حسین سعیدی، آرش خسروی، امیر خسروانی، مسعود حیدری، جواد دلاکه، جاوید احسان شکیب، علی محمدیاری، مهدی مرادی و علی قلعه ناصری دوومیدانی کارانی هستند که برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی انتخاب شده‌اند.اردوی آماده‌سازی این تیم برای شرکت در بازی‌های کشورهای اسلامی از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود.
*وزیر ورزش و جوانان احکام اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان را صادر کرد. بر اساس احکام صادر شده از سوی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، مهران تیشه گران به عنوان دبیر فدراسیون، امید سعیدی به سمت نایب رئیس‌آقایان، فرامرز خاکبازیان به عنوان خزانه‌دار و سید مهدی فرشادان، اسمعیل دوستی، مجتبی یزدانی و فرزاد حیدری به عنوان اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان منصوب شدند.
*طی حکمی از سوی یوزای چینگ رئیس‌فدراسیون جهانی ووشو و نایب رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک، مهدی علی نژاد رئیس‌فدراسیون ووشوی ایران به عنوان رئیس‌کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ووشو منصوب شد. کمیته انضباطی فدراسیون جهانی ووشو متشکل از سه نفر است. علاوه بر علی نژاد که ریاست را بر عهده دارد، «سانی‌تانگ» رئیس‌فدراسیون کانادا و عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو و «پیتر وار» نایب رئیس‌کمیته فنی جهانی از انگلستان دیگر اعضای این کمیته هستند. مهدی علی نژاد هم اکنون عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی، نایب رئیس‌فدراسیون آسیا و رئیس‌فدراسیون ووشوی غرب و آسیای میانه است.
* با نهایی شدن قرارداد سرمربی رومانیایی تیم ملی قایقرانی رویینگ ایران، او کارش را از ابتدای اردیبهشت شروع خواهد کرد. پیش از سال جدید جیو گانیک مربی رومانیایی رویینگ با حضور در ایران با مسئولان فدراسیون مذاکراتی داشت که توافق اولیه برای ثبت قرارداد با این مربی انجام گرفت و قرار شد در سال جدید همه چیز نهایی شود. مسئولان فدراسیون در روزهای نخستین سال جدید تصمیم نهایی خود را گرفته‌اند و قرار است هدایت تیم‌های ملی رویینگ را به این مربی رومانیایی بسپارند. طبق قرارداد نهایی فدراسیون با جیوگانیک این مربی از اول اردیبهشت کارش را در ایران به عنوان سرمربی تیم‌های ملی شروع می‌کند.طبق قرارداد، او فعالیت تمام تیم‌های ملی در دو بخش دختران و پسران را زیر نظر خواهد داشت و همچنین مسئول آموزش به مربیان و استعدادیابی در رویینگ ایران خواهد بود.
*مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا از 19 فروردین ماه در شهر ووشی چین آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان هم با 5 بازیکن در این رقابت‌ها حاضر خواهد شد.افشین نوروزی، امین احمدیان، میعاد لطفی، حمیدرضا طاهرخانی و محمد علی رویین تن 5 بازیکنی هستند که زیر نظر جمیل لطف الله نسبی، سرمربی تیم ملی 16 فروردین راهی چین می‌شوند.