kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۰۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
وزیر آموزش و پرورش:

باید در گزینش داوطلبان معلمی دقت و ظرافت بیشتری به خرج داده شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ آموزشی نمی‌تواند گزینش بد نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را جبران کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هزاروبیست‌ونهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای آن در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.
در این جلسه رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای آموزش و پرورش، اظهار داشت: هیچ آموزشی نمی‌تواند گزینش بد نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را جبران کند؛ باید در گزینش افراد برای جذب در آموزش و پرورش دقت و ظرافت بیشتری به خرج داده شود.
صحرایی با بیان اینکه در گزینش داوطلبان ورود به آموزش و پرورش باید صلاحیت‌های حرفه‌ای، اختصاصی و عمومی آنها به دقت مورد بررسی قرار گیرد، افزود: گزینش و جذب نیرو برای آموزش و پرورش باید با آرامش و فرصت کافی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه سرنوشت آینده فرزندان این سرزمین در دستان معلم است، گفت: یک کانون ارزیابی برای گزینش نیروهای داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان ایجاد کرده‌ایم؛ این کانون به دقت به ارزیابی‌ صلاحیت‌های حرفه‌ای، عمومی و اختصاصی داوطلبان می‌پردازد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید 30 هزار نفر است که هر سال پنج هزار نفر تا رسیدن به مرز 40 هزار نفر به آن اضافه می‌شود.
برای اولین‌بار کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می‌شود
صحرایی بیان داشت: برای اولین‌بار در بهمن سال 1402 کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می‌شود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای گزینش و جذب کنیم.
وی با اشاره به اینکه شورای عالی آموزش و پرورش باید برنامه و طرح‌های تربیتی را از معاونت، سازمان‌ها و دانشگاه‌های وابسته به آموزش و پرورش مطالبه کند، تصریح کرد: فعالیت‌های تربیتی در مدارس باید مورد توجه جدی دست‌اندرکاران نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت دقت در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، افزود: شیوه‌نامه، آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به استان‌ها اعلام شده است. هدف ما از اعلام این شیوه‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران توانمند، اثرگذار، خلاق و نوآور و متعهد به اهداف نظام تعلیم و تربیت است.