kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

بیش از 300 سایت عرضه کالای قاچاق مسدود شد

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به مسدود شدن بیش از 300 سایت عرضه کالای قاچاق گفت: عرضه پوشاک قاچاق از 2.6 میلیارد دلار به 1.8 میلیارد دلار تا پایان سال 98 کاهش یافته است.


حمیدرضا دهقانی نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد اجرای طرح مبارزه با پوشاک قاچاق اعلام کرد: در حال حاضر واردات پوشاک ممنوع است و تمامی تولیدات داخلی در این بخش مشمول شناسه‌گذاری است. وی افزود: بنابراین با توجه به زیرساخت‌های بوجود آمده با استعلام شناسه کالا، پوشاک قاچاق و غیرقاچاق قابل شناسایی است. سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: اجرای طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق از ماه جاری نیز با شدت بیشتری دنبال
خواهد شد. دهقانی نیا در مورد عرضه پوشاک قاچاق در فضای مجازی، گفت: وقتی سطح عرضه برای کالای قاچاق محدود می‌شود طبیعی است عرضه‌کنندگان کالاهای قاچاق برای ادامه کار به فضای مجازی مهاجرت کنند به همین دلیل معاونت مقابله با ستاد مرکزی مبارزه با کالای قاچاق و ارز طی اقداماتی با کمک کارگروه و قرارگاه مربوطه اقدام به جمع‌آوری فهرست مراکز و آدرس‌های کالاهای قاچاق (پوشاک، دخانیات، لوازم خانگی) در فضای مجازی کرده است و پس از بررسی‌های لازم در صورت قطعی شدن عرضه کالای قاچاق از سایت‌ها، نسبت به بسته شدن درگاه متخلف اقدام می‌شود. وی بیان کرد: پیرو اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با عرضه کالای قاچاق در فضای مجازی تاکنون بیش از 300 سایت با هماهنگی ضابطین و قوه قضائیه مسدود شده است.
این مسئول یادآور شد: البته تعیین قاچاق بودن یا قاچاق نبودن پوشاک در فضای مجازی کار ساده‌ای نیست زیرا در حال حاضر بخشی از پوشاک داخلی با کپی از برندهای مطرح بصورت زیرپله‌های عرضه می‌شود و به عنوان پوشاک برند خارجی عرضه می‌شود.
دهقانی‌نیا افزود: براساس آمار تهیه شده عرضه پوشاک قاچاق از 2.6 میلیارد دلار به کمتر از 1.8 میلیارد دلار تا پایان سال 98 رسیده است. وی با اشاره به تبلیغات گسترده پوشاک تولید داخل در رسانه ملی عنوان کرد:
به اذعان تولیدکنندگان پوشاک داخلی با محدود شدن فضای عرضه برندهای خارجی فضای برای عرضه پوشاک با برندهای مطرح ایرانی فراهم شده بطوری که اکنون شاهد تبلیغات گسترده برخی برندها از رسانه‌های مختلف هستیم در حالی که پیش از این چنین فضایی برای عرضه
فراهم نبود.